ביקורת: "Call of Duty: WW2"

סדרת קול אוף דיוטי לוקחת כמה צעדים אחורה וחוזרת לשורשים שלה, מלחמת העולם ה-2. האם הלוחמה ההיסטורית עדיין רלבנטית בעידן של היום?

רגע לפני שמפיצת הסדרה התחילה לתהות לאיזה כיוון היא בדיוק מתקדמת, החליטה אקטיוויז'ן בשיתוף סלאדג'האמר שהכיוון הוא כרגע לא נכון. העתיד והטכנולוגיות המתקדמות שאפיינו את  3 הכותרים האחרונים ( AW/ BO3/ IW), חייבים לקחת הפסקה לטובת השורשים והמסורת, ולשמחת ליבם של השחקנים הוותיקים והמעריצים המתקמבקים, קול אוף דיוטי החדש הוא כותר שורשי גאה.

אפשר לטעון שאילולא הצלחתו האדירה של הכותר האחרון בסדרת באטלפילד  (BF1), לא היינו זוכים לראות את החזרה לשורשים בסדרת קול אוף דיוטי עם הכותר החדש, אבל זה לא מדויק. נכון להיום, קיימת רוטציה של 3 חברות פיתוח שאחראיות על כותר חדש בסדרת קול אוף דיוטי: טריארק שאחראית על בלאק אופס האחרון (COD: BO3), אינפיניטי וורד, החברה המקורית שאחראית על הכותר הקודם (COD: IW) וסלאדג'האמר, שזהו לה המשחק השני המלא בסדרה, הקודם היה COD: AW.

חשיפת זהותו הרשמית של Call of Duty: WWII באפריל השנה, הצליחה לעורר מחדש את חיבת הגיימרים ובעיקר הגעגוע העז למלחמות היסטוריות, ומצד שני גם להעיר משנתם את המעריצים המנומנמים שכמעט ויתרו לחלוטין על ההמשכיות של הסדרה ומה שנותר לאקטיוויז'ן זה פשוט להצליח לקיים את ההבטחה שאכן מדובר בחזרה לימים יפים יותר של הסדרה, האמנם?

https://www.youtube.com/watch?v=QEtVoVAF1Uw

כצעד מתבקש לקראת השינוי הגדול, קיבלנו טעימה בדמות מצב הבטא ששל המשחק שאיפשרה לנו לנסות את מצב המולטי של Call of Duty: WW2, טעימה מבורכת לקראת החלק הכי משוחק בכותרי הסדרה, אבל לפני המולטי נתחיל בקמפיין של הסדרה.

חוזרים לפלישה לנורמנדי

לכל אורך שנותיה הראשונות של הסדרה, המרכיב החשוב והעיקרי ביותר היה הקמפיין כשהמולטי עם הזמן גרר אחריו מליוני מעריצים שחלקם, ויתרו מראש על העלילה וצנחו היישר לקרבות האונליין, וחבל. אמנם אורך העלילה התקצר עם השנים, וגם ב CoD: WW2 נדובר בסביב ה 6-7 שעות על קושי נורמלי, הייתי ממליץ לכולכם כן להתחיל בו ולהנות מההשקעה העצומה של חברת סלאדג'האמר.

העלילה של הכותר החדש מביאה את סיפורו של רונלד "רד (אדום)" דניאלס, טירון צעיר בחטיבת הרגלים הראשונה של ארה"ב, שחווה בפעם הראשונה את אחת ההתקפות המפורסמות בהיסטוריה של האנושות, הפלישה לנורמנדי, שזכתה לכינוי-  D-Day. אמנם חווינו ביצועים הרבה יותר מרגשים בעבר לפלישה המפורסמת במשחקים שונים (כולל COD2), אך גם במשחק החדש הפלישה מקבלת כמה רגעים די מרגשים.

הדמויות לאורך העלילה הן, על פי רוב, מעניינות וייחודיות. רונלד הוא דמות מרתקת, והדיאלוג העצמי שלו בליווי רישומי היומן המסופרים לאורך המשחק, מצליחים להשאיר אותנו מרוכזים לסיפור., כמו כן, לדמויות המשנה כמו הסמל פירסון שיצליח להכנס לכם ללב. "רד" וחבריו יילחמו לצידו ברחבי אירופה, דרך 10 משימות, אחת מהן לטעמי היא הטובה ביותר, המשימה בפאריס.

לא אלאה אתכם אתכם בספוילרים, משום שאני מעדיף להמקד באלמנטים אחרים של המשחק, כמו מכניקת המשחק החדשה שמונעת מהחיים שלכם לחזור למלואם ומחייבת אתכם לחפש מדקיט. מערכת הבריאות החדשה תכפה עליכם לשחק יותר בזהירות, להבדיל מכותרים קודמים בהם רצנו בהתלהבות לתוך שדה קרב פתוח בתקווה שבנקיק סלעים הבא או השיח הבא, החיים שלנו כבר יתמלאו. ואם כבר בהשוואות לבאטלפילד עסקינן, הדמות הראשית בקמפיין היא חלק מסקוואד, ולחברים בקבוצה שלכם יש את היכולת להעניק לכם מדקיטים (זוסמן) או תחמושת (טרנר), בהתאם לצורך שלכם ולתלות שלהם, כי לא תמיד הם יתנו לכם.

Call of Duty WWII REVIEW 1

בתום המסע של הקמפיין אפשר להסיק מסקנות חיוביות מחוויה הנהדרת ולהיזכר ברגעים מתוך המשחק ולתהות, איפה יכלה סלאדג'האמר לשים יותר דגש. התשובה היא- בעומק. הקמפיין אמנם מרגיש אותנטי ולעיתים אף "מלוכלך" בזוועות מלחמת העולם השנייה, אך לא מספיק. הלכלוך מלוטש ופוחד לחצות את הגבולות לעבר הזוועות של WW2. לדוגמא, כבר בתחילת המשחק, בפלישה לנורמנדי, העדויות משדה הקרב דיווחו על מראות מזעזעים של חיילים שהתפרקו לרסיסים מההפגזות, אך במשחק זה לא בא לידי ביטוי, או לדוגמא במהלך שיטוט חטיבתי לאורך שביל ונתקלים בשתי גופות כמעט שלמות לגמרי תלויות על עץ, אז פשוט עוברים על ידם כי אפקט הזוועה לא מתקיים.

חוזרים סוף סוף לקרקע (מולטיפלייר)

מצב האונליין של סדרת קול אוף דיוטי, ידע עליות ומורדות עם השנים, ביקורות ותשבוחות הורעפו או הוטחו מכל עבר, ובסופו של יום, המעריצים הוותיקים יכולים להיות מאושרים, כי המשחק החדש מבטא את כל מה שהם רצו מסדרת קול אוף דיוטי. העתידנות נדחקה הצידה, הקפיצות והגאדג'ים פינו את מקומם לסגנון אולד סקול והרובוטים, שבטח יחזרו בעתיד הרחוק, לי אישית, לא חסרים.

Call of Duty WWII סיקור

המולטי של COD: WW2 מחזיר אותנו ללחימה קרקעית נטו ומאמץ לובי חדש וחברתי שנקרא Headquarters, אך חידוש אחד גדול ומרענן הוא " WAR MODE", מצב חדש שבו השחקנים חייבים לעבוד כצוות על מנת להביס את האויב: 2 קבוצות, תוקפים ומגינים כשהמטרה הראשונה של קבוצת התוקפים לדוגמא, היא לנסות ולתפוס עמדת פיקוד בנקודה מסויימת, נגיד, בניין, ולמנוע התנגדות אש של הקבוצה השנייה. המטרה העיקרית היא להתקדם כל פעם לעבר המטרה הבאה ועד לליווי של טנק וניסיון להגן עליו לאורך כל המסלול. המפות הן הרבה יותר גדולות מהמפות הרגילות במולטי, ומשך הזמן של סיבוב הוא ארוך יותר מאשר במודים הקלאסיים.

את הקלאסים במשחק החליפו במשהו שנקרא דיוויציות (Division) ויקח לכם קצת זמן להתרגל למערכת החדשה אך בשורה התחתונה היא מערכת טובה ודי דומה למערכת הישנה, מה שכן, היא תגרום לכם פחות להתעסק עם נשקים ותוספות. ואם כבר נשקים, החזרה של רוב הנשקים שהכרנו ב-COD2 היא פשוט מבורכת, והליטוש שנעשה בהם במשחק החדש ראוי לציון.

כמי שחווה את כל משחקי האונליין של הסדרה, אני יכול לתאר את ההרגשה בשתי מילים: "מרגיש בבית". אמנם המשחקיות עדיין מהירה מדי לטעמי, אך האווירה והחוויה הכללית, מחזירה אותי אחורה לימים היפים של הסדרה, כשכל מה שרציתי זה היה להיכנס לכמה סיבובים קצרים באונליין עם חברים וללכת לישון. טעון שיפור כרגע הוא מצב הפינגים במשחק.

חבל שמשחק הבסיס לא מציע יותר מ-10 מפות למולטי+ 3 מפות ל-WAR MODE, אבל כשמדובר במשחק שמציע כל כך הרבה תוכן, המפות לבטח יגיעו בהמשך בצורת DLC. תוכן שראוי לציין במשחק הוא מצב הזומבים שזוכה לביצוע מצוין.

Call of Duty WWII ZOMBIES

במצב זה מככבים דייויד טננט, וינג ראמז , קתרין ויניק ואלודי יונג שהם ציידי זומבים. הסיפור עוקב אחר קבוצה שנקראת "אנדרטת גברים", ציידים מלאכותיים המחפשים חפצים שונים שנגנבו על ידי הדוקטור פיטר שטראוב, וחושפים את הסיבה מדוע הוא גנב את החפצים הספציפיים האלה. יש כאן עבודת צוות של השחקנים הנדרשים לקרוא עמדות, צבעים, וכו ' תוך כדי התקדמות דרך נחילי זומבים. מומלץ לשחק את המצב הזה עם חברים, חוויה כיפית מובטחת.

גרפיקה וסאונד

הצד החלש בעבר במשחקי הסדרה, התקדם מאוד וכעת ניתן לקבוע כי הסאונד בקול אוף דיוטי החדש הוא מעולה, עדיין לא ברמת הסאונד של סדרת באטלפילד, אך מתקרב לשם. הנשקים נשמעים מצוין, האפקטים גם, אך העקב אכילס של הסדרה כולה וזה כולל גם את המשחק החדש, הוא הגרפיקה. גם המשחק החדש נשען על אותו מנוע גרפי מיושן (Id Tech 3), ואם במשחק הקודם הצליחו לייצר גרפיקה לא רעה בכלל, בגלל ההגדרות העתידניות שלו, במשחק החדש זה לא בא לידי ביטוי. באטלפילד 1 ששוחרר לפני כמעט שנתיים, נראה הרבה יותר טוב ויזואלית ואין על כך עוררין.

Call of Duty WWII ביקורת

עדיין, המשחק נעים לעין והטקסטורות ברובן חדות ואותנטיות, עיצוב הנשקים מרשים ובסופו של דבר, שחקני קול אוף דיוטי לא קונים משחקים בסדרה בגלל הגרפיקה, אלא בעיקר בגלל הגיימפליי. כדאי לציין שהגרפיקה בקמפיין נראית טוב יותר מאשר במולטי.

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

 

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
6 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

קניתי היום המשחק לאחר הורדה כי שעתיים + המשחק לא זז יש בעיה גרפיקה נראית טובה אך אין שליטה על העכבר הסימן / המשולש החץ קופץ לבד אין אפשרות ללחוץ על התחיל או לשנות בלשוניות של הכותרות.. בסך כל מאוכזב שאין לא יכל לשחק למרות המחשב שלי חדש בן שבועיים 5i 8400-GeForce
1060 16G RAM
איפו הבעיה

יש קהילה במחשב?
אני מפחד לקנות ובסוף עוד כמה חודשים לא יהיו אנשים באונליין..

יש שחקנים, הבנתי שהם עובדים כרגע על שיפור מערכת החיבור. המולטי פשוט אדיר! לא נהנתי ממשחק של קול אוף דיוטי כבר הרבה זמן

משחק מעולה, פחדתי שההייפ יאכזב אבל בסופו של דבר הביאו אותה במשחק מצוין שכיף לשחק

משחק קטלני!

משחק מדהים אני נהנה מכל רגע עשו עבודה מעולה סלאדג'האמר
יופי של ביקורת!

אולי יעניין אתכם
Close