ביקורת: Call of Duty: Modern Warfare 2 מצליח להציל את הסדרה

באנר TMS

אחד המשחקים המבוקשים ביותר של השנה ושל עונת החגים הנוכחית, הושק רשמית וכבר שובר שיאים חדשים. Call of Duty: Modern Warfare II הוא המשחק החדש בסדרה הכי מצליחה בז'אנר משחקי היריות מגוף ראשוןסדרת Call of Duty, ומהווה המשך ישיר ללהיט "Modern Warfare 2019" שעליו התבסס להיט הבאטל רויאל, וורזון.

למי ששואל למה צריך לציין את הספרה 2019, זה מהסיבה כי בשנת 2007 יצא משחק מבריק ומדהים בשם "Call of Duty 4: Modern Warfare. ולמי ששואל למה הספרה 2 נכתבת בספרות רומיות (Modern Warfare II), הסיבה לכך היא שבשנת 2009 יצא אחד המשחקים הגדולים בסדרה, בשם Modern Warfare 2.

בשנה הבאה תחגוג הסדרה 20 שנה להיווסדה, והכותר החדש מציין את המשחק ה-19 בסדרת קול אוף דיוטי, כי בדיוק כמו משחקי FIFA, אנו זוכים מדי שנה לכותר חדש בסדרה. שנה הבאה אגב, זה צפוי להשתנות, שכן, אין לאקטיביז'ן תוכניות לשחרר כותר חדש, אלא להמשיך ולתמוך ב-Modern Warfare II, לתמוך ב-2 Warzone שיגיע אלינו בנובמבר, ויש לה על הראש גם את Warzone Mobile שהוכרז ואת CoD Mobile המוצלח.

הכותר הקודם בסדרה, Call of Duty: Vanguard, עסק במלחמת העולם השנייה, מעריצים רבים ביקשו להחזיר את הסדרה לימי נעוריה בקרבות WWII, אך וואנגרד די איכזב במכירות, וצפוי להישכח בעתיד הלא כל כך רחוק. כעת הסידרה חוזרת שוב ללוחמה המודרנית, כשעל הפיתוח אחראית המפתחת המקורית שלה, אינפיניטי וורד (IW), זו שגרמה לז'אנר שלם לפתח משחקים מודרניים וחתומה על המשחקים הכי מצליחים בסדרה.

הקמפיין – קצר, נוצץ וקולע

בעידן בו משחקי האונליין הופכים לחינמיים ומשחקי הבאטל רויאל מרכזים את האחוז הגבוה ביותר של גיימרים ברחבי העולם, מצב הקמפיין, הסינגל פלייר, די נזנח, כי בסופו של יום, מדובר בהשקעה של עוד אלפי שעות פיתוח.

קחו את באטלפילד האחרון למשל, הסיבה לכישלונו המהדהד של  Battlefield 2042, הוא לא בהכרח העובדה שהוא נטול מצב קמפיין, אלא מהסיבה שהוא לא באמת היה מוכן בהשקה, אבל אם לא הושקעו בו כל השעות פיתוח לקמפיין, המעריצים לא מבינים מדוע קיבלו מוצר לא בשל. קודמו, Battlefield V הציג מצב זה וגם זה שלפניו, BF1 המעולה.

לכן, זה משמח לקבל בשנת 2022 משחק יריות שעיקרו הוא מולטי ושמצורף אליו גם סינגל פלייר, גם אם הוא קצר.

Cod modern warfare 2 review

עלילת המשחק מבוססת בחלקה על אירועים מהחיים האמיתיים, כמו ההתנקשות בקאסם סולימאני ובחלקה על אירועים בדיוניים. Modern Warfare II הוא המשך עקיף לאתחול מחדש של 2019, והגיבורים המרכזיים של המשחק הם Task Force 141, יחידת מבצעים מיוחדים רב-לאומיים משותפת שהוקמה על ידי קפטן (ג'ון) פרייס, שצירף ליחידה את סמל קייל "גז" גאריק, סגן סיימון "גוסט" ריילי וסמל ג'ון "סופ" מקטאוויש.

Task Force 141 נתמך על ידי מספר לא קטן של בעלי ברית, שידאגו לשזור לנו את העלילה בצורה הגיונית ויעניקו לקמפיין תחושה של סרט קולנוע.

בעלי הברית הם, מפקדת תחנת ה-CIA קייט לאסוול, מנהיג החברה הצבאית הפרטית הרוסית "ניקולאי", מפקד כוח השחרור של אורז'יקסטן פארה קארים, קולונל הכוחות המיוחדים של מקסיקו אלחנדרו ורגאס, מפקד PMC של פלוגת הצללים פיליפ גרייבס וגנרל צבא ארצות הברית שפרד.

מטרת החיסול העיקרית שלכם בקמפיין היא האנטגוניסט, רב סרן חסן זיאני, קצין כוח קודס האיראני שחתם ברית עם ארגון הטרור אורזיק אל-קטלה, ונתמך על ידי קרטל לאס אלמאס. הקרטל הזה נשלט על ידי sicaria Valeria Garza, שמסתירה את זהותה באמצעות הכינוי "El Sin Nombre" (בתרגום לעברית "חסרת שם").

אתם תמצאו את עצמכם במקומות שונים ומגוונים בעולם האמיתי, כמו אמסטרדם, שיקגו, אבל גם במקומו בדיוניים כמו אורזיקסטן והרפובליקה המאוחדת של עדל (URA). אורזיקסטן במשחק היא חצי אי בגבול המזרחי של הים השחור השוכן באזור הקווקז במערב אסיה, גובל ברפובליקה המאוחדת של עדל בצפון ובצפון מערב, בפדרציה הרוסית בצפון מזרח ובגרוזיה במזרח ובדרום מזרח.

בהיותה מדינת חוף, עדל (Adal) מושפעת מעליית פני הים עקב שינויי האקלים, כאשר הכפר סוואח הממוקם מדרום לאל מזרה נמצא כעת מתחת למים. בירתה, אל מזרה, משמשת כמקום מרכזי בקמפיין (וגם בכמה מצבים במולטי, שאליו נגיע בהמשך). המשחק מרגיש בלא מעט רגעים וסצנות, כאילו נלקחו מהמשחקים הכי טובים בסדרה וגם אם היה פה ניסיון פשוט להעתיק מהמקור, זה נעשה בצורה חלקה וכיפית אך לעיתים גנרית.

amsterdam modern warfare ii review
אמסטרדם ב MWII

למי שרגיל למשחקי עולם פתוח, ייקח קצת זמן להבין למה הוא צריך ללכת כל הזמן לאן שאומרים לו בלי שום אפשרות בחירה. אבל זהו טיבעו של משחק לינארי, ככה זה היה תמיד בקול אוף דיוטי. MWII מכיל כמה מהסצנות הטובות ביותר שחוויתי בסדרה, ואני חייב להדגיש שמדובר בעשור האחרון (ולא בעשור האגדי של 2003-2010), אבל הן ממש מעטות.

המשחק קצר להפליא ולפעמים תבזבזו זמן בלחפש איזה אויב בבניין מסוים בקומה מסוימת, כדי לגלות בסוף שהוא שוכב כמו עכבר גוסס ומחכה שתשימו קץ לחייו. כל זה בזמן שיחידת העילית שאיתכם, יחידה שהתאמנה שנים וחבריה עברו בהצלחה כמה מהמבצעים הכי גדולים בהיסטוריה של הסדרה, פשוט יתפסו מחסה ויחכו שאתם תירו את הכדור האחרון.

ל-Call of Duty: Modern Warfare II היה אתגר גדול מדי, מכיוון שרבים מהמעריצים כמוני לפחות, ציפו למשהו טוב יותר מהקודם ולא פחות מ MW 2019.

לאורך הקמפיין תחוו קונפליקטים בין הדמויות, דמויות חדשות ותסריט נרטיבי ונהדר. החוויה סוחפת ומתקרבת בהרגשה לסרט קולנוע הוליוודי עתיר אקשן כשאתם השחקן הראשי, וזה ממש כיף. הקמפיין שמפגיש אותנו שוב עם קפטן פרייס ומתמקד גם במערכת היחסים בין גוסט לסואפ, מייצר חיבור הרבה יותר עמוק לדמויות מהמשחקים הקודמים. הקמפיין מסתיים מהר מדי, לא כי הוא קצר אלא כי הוא באמת סוחף, מותח ומגוון. וזה בדיוק הזמן לעבור לקצפת של הסדרה, מצב המולטיפלייר.

המולטי של Modern Warfare II – מגוון במודים ועשיר ברגעים של הנאה

בחודש שעבר, לשחקנים ניתנה ההזדמנות לטעום קצת מהמולטי של "Modern Warfare 2" בשלב הבטא של המשחק שהציע חוויית מולטיפלייר מאוד מהנה, זורמת וקולחת לכל מי שחובב משחקי יריות בגוף ראשון, FPS. מצב המולטי של המשחק השנה מציע מצבים חדשים שכוללים את הנוקאאוט הטקטי, הצלת שבויים (Prisoner Rescue) דמוי מצור ומצב ה-Ground War Invasion העצום שמתרחש במפה בשם Sarrif Bay, שכוללת שילוב של לחימה על פני הקרקע, האוויר והמים, עם מספר שחקנים של עד 32 בכל קבוצה זה מול זה.

Cod modern warfare ii multi review

ה-Ground War השנה, הוא הגרסה הכי קרובה לבאטלפילד שיכולה להיות. האווירה, האקשן, הפיצוצים ושילוב כלי הרכב עם מפות מצוינות, יגרמו לכם להעביר בכיף שעות רבות, בלי להרגיש. תוכלו גם להתנסות במשימות מאוד מגוונות במצב הקו-אופ (Spec Ops) של המשחק שיאפשר לכם גם להרוויח בונוסים ולשדרג נשקים על הדרך. על הצד הקלסי של הסדרה, מצב המולטי חוזר שוב למקומו הטבעי ומציע משחקיות מהירה ונאמנה לשורשי הסדרה, בדיוק כמו האתחול של 2019, רק משודרג יותר ויפה יותר. TDM, Domination, Hardpoint, Search & Destroy, KC ועוד.

המפות הקלאסיות מציעות את המצבים הבאים:

COD mw2 multi
המודים הקלאסיים במולטי של MWII

מצלמת גוף שלישי מוצלחת

היו כמה ניסיונות להכניס מצב של גוף שלישי בסדרה, אך הפעם זה באמת עובד נכון. מצב ה-Third-Person מאפשר לכם לשחק בגוף שלישי עם כניסה לכוונת בגוף ראשון או להישאר עם כניסה לכוונת בגוף שלישי, אני מעדיף את האופציה השנייה. משחק בפרספקטיבה זו נותן בעיקר יתרון חזותי עצום מכיוון שאנו יכולים לראות אויבים מעבר לכתף, אבל זה תקף גם לצד השני.

אם הייתי מנסה להגדיר את התחושה של לשחק בגוף שלישי ב MWII, תחשבו על גוסט ריקון (לצעירים שבחבורה- תחשבו על The Division) בשילוב מקס פיין. מוד מרענן וכיפי.

COD mw2 review
מצב גוף שלישי ב MWII – מרגיש נהדר

המולטי הכניס הפעם מערכת התאמת הנשקים חדשה שנקראת Gunsmith 2.0 וכוללת לא מעט שינויים ועדכונים מהמערכת הישנה, למרות שבגדול, אותה גברת בשינוי אדרת- אתם נכנסים, יוצרים נשק עם התוספות שהשגתם ויורדים איתו בגאווה לשדה הקרב, או אפילו מנסים אותו בלייב במקום. הנשקים השנה הרבה יותר ריאליסטיים, כך שאם אתם מרגישים שהרתע של הנשקים גדול מדי, זו לא בעיה, זה ריאליזם ואפשר לשפר את זה בהמשך.

image 2

משפט אחד על ה-UI של כל המערכת החדשה, הוא קצת מבלבל בהתחלה, לפחות בגרסת הסטים שקיבלתי, אבל אחרי שמתרגלים, זה באמת ברור וקל להתמצאות.

גרפיקה ועיצוב אומנותי

קשה להערים על שחקן PC שאת כל משחקי הסדרה שיחקתי על מחשב, כשמדובר בגרפיקה. למרות כמה שיהוקים של הכרטיס משך שלי בהשקה של המשחק, התקנת דרייברים ושינויים רבים בהגדרות הגרפיקה האינסופיות, באופן כללי, ל-Modern Warfare II אין גרפיקה חזותית טובה יותר מ-Modern Warfare 2019.

Modern Warfare II review

מדובר יותר על שיפור של סגנון הסביבה המפורט שלו (המים נראים נהדר), התקריב לכלי הנשק ובעיקר האנימציות של הדמויות.

זו לא רמת הגרפיקה של באטלפילד אבל הגרפיקה יפה לעין, והמשחק מרגיש ריאליסטי וצבעוני עם סטייל.

מה פחות אהבתי

בכל שלב בו שיחקתי ב-MW2 זה הרגיש לי בדיוק כמו המשחק מ-2019, מלבד השדרוג הדי מטורף בסאונד של המשחק, נשקים בעיקר ופיצוצים. לא ציפיתי לאיזו חוויה מטורפת שלא הכרתי אבל בכל זאת ציפיתי לפלוט את המילה "וואוו" פה ושם, וזה לא קרה. ודבר נוסף, חלק גדול מהבעיות והדברים שהציקו לי במשחק ההוא, עדיין נשארו.

מפת המיני למשל, זו שאתם מכירים מהחלק העליון של המסך במשחק (minimap), גם בגרסה זו לא מציגה אויבים בדיפולט, אלא אם כן אחד מהצוות שלכם הפעיל UAV. שזה קצת הורס למי שמי שאוהב לרוץ ללא הפסקה ומושיט יד חמה לקמפרים שנראים הרבה פחות פעמים במפה.

Dead Silence הוא בעיה נוספת במשחק. ההטבה (PERK) הפסיבית של פעם, שהייתה בעבר זמינה לשחקנים להתנפל וליהנות מ-100% מהזמן, הפכה לשדרוג שדה, כלומר אתה צריך לחכות לו כדי להיטען מחדש, ויכול להשתמש בו רק לזמן מוגבל. עוד מתנה נהדרת לקמפרים. שוב, זה בדיוק כמו שזה עבד ב-Modern Warfare 2019, ושחקנים שאוהבים למהר ולשחק באגרסיביות (כמוני) מרגישים שאולי הם רצים מהר מדי. מה שעושה ה-Dead Silence זה שהוא מפחית מאוד את סאונד האודיו של הצעדים שלכם, ומעניק לשחקנים שאוהבים להתרוצץ על המפה יתרון מול קמפרים, שרגילים לשמוע צעדים בווליום חזק.

Matchmaking זה השידוך שהמערכת עושה לכם לפני שאתם נכנסים לסיבוב במשחק. מאטצ'מייקינג אמור להיות מבוסס כישורים , המערכת מנסה להתאים שחקנים עם ונגד אחרים ברמת מיומנות דומה, אבל הדירוגים האלה מוסתרים. חלק מרכזי מהסיבה שסגנון המאטצ'מייקינג הזה הצליח בשלושה משחקים רצופים (החל מ-Modern Warfare 2019) הוא שהאלגוריתם היה לוקח שדולת שחקנים בסוף כל משחק ומבצע הערכה מחדש של כישוריהם. כלומר, המערכת תתאים לך מאץ' חדש בהתאם לכישוריך בסיבוב האחרון, ולא בהתאם לכישוריך האמיתיים לאורך זמן.

שורה תחתונה

Call of Duty: Modern Warfare II הוא בדיוק המשחק שמעריצי קול אוף דיוטי היו צריכים בשנת 2022. אחרי הכישלון של שנה שעברה, MWII מצליח להציל את הסדרה ומציע נוסחה מוכרת אבל משופרת בכמעט כל רכיב. הקמפיין שלו מרשים וסוחף. המולטיפלייר מרגיש שהומצא מחדש עם כמה מצבי משחק מרעננים וכזה שמסוגל להציע לנו שעות ארוכות של הנאה.

Call of Duty: Modern Warfare II הושק ב-28 באוקטובר עבור Xbox Series X | SXbox OnePS4PS5  וגם ל-PC.

הצטרפו לערוץ הטלגרם החדש של גיימפרו לעדכונים שוטפים בנושאי גיימינג וטכנולוגיה. תוכלו גם להירשם לעדכונים דרך עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.

Cod modern warfare ii review
Call of Duty: Modern Warfare II הוא בדיוק המשחק שמעריצי קול אוף דיוטי היו צריכים בשנת 2022
MWII - המושיע
אחרי הכישלון של שנה שעברה, MWII מצליח להציל את הסדרה ומציע נוסחה מוכרת אבל משופרת בכמעט כל רכיב. הקמפיין שלו מרשים וסוחף. המולטיפלייר מרגיש שהומצא מחדש עם כמה מצבי משחק מרעננים וכזה שמסוגל להציע לנו שעות ארוכות של הנאה.
הקמפיין
8.5
המולטי
9
גרפיקה ועיצוב אומנותי
8.1
8.5
שעות של הנאה

כל החדשות ועדכונים שוטפים מ-GamePro

 בטלגרם  ובווטסאפ

telegram

whatsapp

       

שיתוף:
מערכת התגובות
התראה
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

משחק פסיכי