באטלפילד 2042 מוותר על קמפיין אך מרחיב את מצבי המשחק עם כמה מודים נועזים. האם הוא יצליח לנגוס בהצלחה של המתחרים הנוקשים ויחזיר משהו מהתהילה של הסדרה?


בעידן שבו משחקי מולטיפלייר המשלבים יריות מגוף ראשון, איבדו מיוקרם לטובת ז’אנר הבאטל רויאל, Battlefield 2042 רוצה לבוא ולומר: Hold my beer!. אם ממבט ראשוני Battlefield 2042 מרגיש כמו משחק שנוצר במיוחד עבור מעריצי הסדרה, זה לא בהכרח נכון. חהבדיל מכמה כותרים בעבר, הפעם באטלפילד מביא משחק FPS בקצב מהיר וכאוטי. המשחק החדש מכיל גם מצבים חדשים כמו Hazard Zone ו-Portal שיאפשרו למפתחים להמשיך ולפתח אותו למשהו עוד יותר גדול ממה שהוא עכשיו.

EA וחברת DICE החליטו שאין באמת צורך בקמפיין לשחק יחיד (סינגל פלייר) להבדיל מכמה כותרים אחרונים, כי הטענה הרווחת היא שרוב השחקנים מדלגים ועוברים ישר לאקשן של המולטי. אולי יש דברים בגו אבל זה לבטח פינה זמן יקר ואיפשר ל DICE להשקיע את כל המאמצים בפיתוח של מצב המולטי. למרות שאין לנו כאן עלילה, יש איזשהו סיפור מסגרת: Battlefield 2042 מתרחש בסביבה מודרנית עתידנית שבה רוב המעצמות העולמיות קרסו ושני כוחות גדולים נוצרו כדי להתנגד זה לזה. העולם עבר שינויי אקלים הרסניים, ושתי מעצמות נותרו במשחק – ארה”ב ורוסיה.

למרות שמצב הבטא של המשחק לא בישר טובות, כי הוא סבל מכמה בעיות קשות, ההחלטה לדחות את המשחק עשתה למשחק טוב. Battlefield 2042 מגיע די מוכן אחרי הרבה תיקונים ושינויים שבוצעו במכניקה של המשחק תוך התייחסות לתלונות גדולות מהקהילה, כשהבולטת נגעה בקושי לזהות אויב, זה תוקן.

המולטי – All-Out Warfare

Battlefield 2042 מחולק לשלושה מצבי משחק עיקריים – All-Out Warfare, Hazard Zone ו-Battlefield Portal. שחקנים שרוצים את חוויית באטלפילד המסורתית יכולים להנות גם בכותר החדש במצבי Breakthrough ,Conquest ו-Rush האהובים המשולבים ב-All-Out Warfare. אחרי כמה שעות משחק במולטי אפשר להגיד בביטחון מלא שהמשחק החדש הוא שילוב מבורך של Battlefield 4 ושל Battlefield 3 ביחד, רק הרבה יותר גדול והרבה יותר מאוזן.

הטנקים חזקים, אך ניתן להוריד אותם על ידי טנק או משגר טילים די בקלות. מטוסים שהיו חזקים וקשים להורדה ב-Battlefield 4, הם יחסית איטיים ופגיעים. באופן כללי הקרבות, לא משנה באיזה מוד אתם נלחמים, כמעט תמיד הרגישו לי שווים ומאוזנים.

Breakthrough ב-Battlefield 2042 מרגיש כמו כאוס מוחלט כשמספר השחקנים העצום על המסך בבת אחת יכול להיות מכריע. Conquest לא ממש מצליח להתבלט בנוף של 128 שחקנים, לפחות לא כמו Breakthrough. השפעות מזג האוויר משפיעות על הלחימה ומביאות דינמיקה חדשה לשדה הקרב. שחקנים יכולים להישאב כדי לנסות להכניס לנקודה אחרת או לעקוף את הטורנדו כדי להתמקד מחדש באזור אחר, לקרב המוני.

Battlefield 2042 מגיע בהשקה עם 7 מפות חדשות : Orbital, Renewal, Discarded, Manifest, Kaleidoscope, Hourglass ו-Breakaway. המפות מאוד מגוונות, מגורדי שחקים לעבר פארק עירוני או לסביבה טרופית שמזכירה את קרייסיס, תמיד תוכלו לבחור מפה בצבע אחר שתרענן לכם את החוויה.

המומחים והנשקים

בדרך כלל, ב-Battlefield היית בוחר קלאס מתוך מספר מחלקות שונות (מהנדס, חובש וכן הלאה), אבל המשחק החדש עבר לטובת מתמחים (Specialists). תוכלו לבחור בין 10 דמויות של מומחים, כל אחת עם תכונה ייחודית וגאדג’ט מיוחד משלה. מדובר בצעד מבורך שמאפשר כעת איזון במשחק.

ב-Battlefield V, למשל, ל-Medics הייתה גישה לכמה מהנשקים החזקים ביותר במשחק, והם יכלו גם לרפא את עצמם. גם Battlefield 1 סבל מאותה בעיה, במיוחד בקלאס ה-Scout. למרות הטענה שהשינוי הזה מונע משחק קבוצתי, בפועל, זה רחוק מלהיות נכון. תמיד מצאתי חובש באזור שרעב לנקודות…

המומחים מציעים סגנונות משחק ברורים עם גאדג’טים שכיף להשתמש בהם. בין אם זה סורק ה-EMG-X של Paik, האקדח של MacKay, או חליפת הכנפיים והרימונים החכמים של סאנדנס, לכל גאדג’ט יש את המקום שלו במשחק והוא יוצר הזדמנויות משחק שלא היו אפשריות בכותרים קודמים של באטלפילד.

ארסנל הנשקים של Battlefield 2042 הוא רחב, מגוון וניתן לשינוי תוך כדי תנועה. מערכת “תפריט הפלוס” (“plus menu”) של המשחק היא תוספת משנה, המאפשרת לשחקנים להחליף את אביזרי הנשק שלהם תוך כדי תנועה.

הנשקים במשחק לא יגרמו לכם להתפעלות יתירה, אבל המכניקה של הנשקים והירי עצמו מרגיש מאוד קליל ומהנה ביחס לכותרים הקודמים. בסך הכל, Battlefield 2042 מציע כרגע  22 נשקים בהשקה ב-All-Out Warfare ו-Hazard Zone (בפורטל יש הרבה יותר). ישנם ארבעה SMGs, ארבעה רובי סער, שני LMGs, שלושה DMRs, שלושה רובי צלפים (סנייפרים), שלושה רובי ציד (שוטגאנים) ושלושה אקדחים. זה לא נראה הרבה, אבל כל נשק ונשק ברשימה הזאת נראה ומתנהג אחרת.

Hazard Zone ו- Portal

החידושים הגדולים במשחק החדש, לצד הקלאסיקה של מפות ענק ומודים כמו Conquest הם הפורטל וה-Hazard Zone . הפורטל של 2042 Battlefield, היא דרך ליצור, לשתף ולשחק מצבי משחק Battlefield מותאמים אישית.

זה לא עורך מפות קלאסי עם גישה למנוע המשחק Frostbite- זה כלי אינטרנט, באופן חלקי – אבל הוא חזק מספיק בכדי ליצור כמה סוגי משחקים מותאמים אישית של באטלפילד. הכלי עצמו נראה מסובך מעט במבט ראשוני ומצריך הסתגלות ולמידה, אז אם יש לכם סבלנות, נסו אותו. המפתחים דאגו לצרף כמה מודים מוכנים ומהנים כמו Rocket Jump ו-VIP Fiesta ועוד.

תוכלו ליצור קרב סכינים עם עד 128 שחקנים וגם קרבות ענק של כלי רכב וטיס ורובוטים. הפורטל כולל גם מבחר מפות וקלאסים, כלי נשק וכלי רכב ממשחקי הסדרה האהובים ביותר Battlefield 1942, Battlefield Bad Company 2 ו- Battlefield 3. כלומר, תוכלו ליצור קרב כוחות בין דמויות מ-Bad Company 2 המתמודדים מול חיילי מלחמת העולם השנייה של 1942.

Hazard Zone הוא מצב הישרדות ממוקד חוליה הכולל חוליות של א4 שחקנים שנוחתים במפה כדי לנסות לאבטח כונני נתונים ולחלץ אותם לפני שנגמר הזמן או לפני שהם חוסלו. להבדיל מהמולטי, אין כאן כאוס של 128 שחקנים אלא רק 32 (24 ב-PS4 וב-Xbox One) ולכן מדובר במצב שהוא איטי יותר, מחושב יותר. איסוף כונני נתונים וחילוץ מוצלח מהמפה יזכה את הקבוצה בקרדיטים בשוק האפל (Dark Market Credits)- מטבע בלעדי לאזור המפגעים המאפשר לך להתארגן לפני יציאה למשחק. הקרדיטים מאפשרים לך לצייד כלי נשק, גאדג’טים ופריטים טובים יותר כדי לעזור לקבוצה שלך לשרוד.

כונני נתונים מפוזרים ברחבי המפה, כאשר אחד מהגאדג’טים החינמיים של המצב, סורק כונני הנתונים, מאפשר לצוות שלך לאתר כוננים. סורק כונני הנתונים יציג מיקומים שבהם יכולים להיות כונני נתונים ואת כמות כונני הנתונים שיש במיכל, אך שימו לב שהוא לא תמיד מדויק. שתי הזדמנויות חילוץ זמינות במהלך כל סיבוב, ואם תפספסו את הסירה (מטוס), הכוננים שלכם יאבדו. נקודות חילוץ מוכרזות ממש לפני הופעתן ורק קבוצה אחת יכולה לחלץ בכל פעם, כלומר רק שתי קבוצות יכולות לנצח. המוד הזה מעודד אסטרטגיה ועבודת צוות, אבל זה גם משמש כמקפצה במערכת ההתקדמות שלכם במשחק.

לבטים, שיקול דעת ואסטרטגיה נכונה היא המפתח לסבב מוצלח של Hazard Zone. המוד הזה עדיין בחיתוליו ואחרי שניסיתי אותו כמה פעמים, חזרתי מהר למודים הקלאסיים של המשחק. עצם הרעיון שאתה לא חייב להרוג את כל השחקנים האחרים במשחק בכדי לנצח, מוריד מעט מההגדרה הבסיסית של באטלפילד כסדרה. האפשרות שאפילו לא תיתקל בשחקנים אחרים בדרך לניצחון, מורידה כרגע את החשק לחזור ולשחק במוד הזה.

גרפיקה וביצועים

Battlefield 2042, כמו כל המשחקים בסדרה שיצאו בשנים האחרונות נראה מרהיב, וריאליסטי הודות למנוע הגרפי הנוצץ Frostbite. המנוע הגרפי הזה מצליח לתת מענה גם לכרטיסי מסך חלשים באופן יחסי שמצליחים להריץ את המשחק. אני הרצתי את המשחק ברזולוציית 1440p עם כרטיס 3060 והגדרת High graphics. בנוסף, המשחק תומך ב DLSS, אני הגדרתי אותו על Balanced.

ברוב הזמן המשחק עבד על פריימים גבוהים ולמעט כמה צניחות בודדות של פריימים מדי פעם שאני מאמין שיתוקנו בהמשך, המשחק יציב ונראה מדהים. משתמשי NVIDIA יכולים גם לאפשר Reflex במידת האפשר, לספק חוויה חלקה ומגיבה יותר. גם אם האופטימיזציה של המשחק עצמו עדיין לא ממש מושלמת במהלך קרבות גדולים יותר, אני מאמין שב DICE ישפרו את זה בהמשך.

גזר דין

Battlefield 2042 הוא פרק חדש ודי אמיץ בהיסטוריה של הסדרה, עשיר באלמנטים מעניינים ומרעננים. המשחק מציע הרבה חופש, הרבה אפשרויות וכל כך הרבה הזדמנויות ליצור את הרגעים הבלתי נשכחים שלכם. המערכת החדשה של Specialist פותחת הזדמנויות משחק שלא היו אפשריות בכותרים קודמים ומאפשרת גם לשחקנים חדשים בסדרה להיכנס בצורה חלקה לשדה הקרב. המפות המאסיביות והמעוצבות מציעות אקשן בלתי פוסק ואווירת מלחמה כוללת, למרות באגים ש DICE הבטיחה לתקן. Hazard Zone והפורטל דוחקים את הקיפאון שאיים על עתיד הסדרה ומבטיחים שהיא כאן להישאר.

Battlefield 2042 ישוחרר רשמית ב-19 בנובמבר ל- Xbox One,Xbox Series XPS4PS5 ו- PC דרך Origin, Steam ו- Epic Game Store. 


 

ביקורת משחק: Battlefield 2042 נאמן לסדרה
Battlefield 2042 הוא פרק חדש ודי אמיץ בהיסטוריה של הסדרה, עשיר באלמנטים מעניינים ומרעננים. משחק חובה למעריצים ומומלץ לשחקנים חדשים
משחקיות8.5
גרפיקה9
עיצוב אומנותי8
מולטיפלייר8.5
תוכן8.5
8.5ציון סופי Battlefield 2042