אינטל משיקה כרטיס מסך שולחני ראשון: Intel Iris Xe Graphics

הוכרז רשמית כרטיס המסך הייעודי של חברת אינטל. עדיין לא מדובר בשחקנית חשובה בשוק, אבל היא כבר עושה צעדים ראשונים ובקרוב תחשוף את כרטיס הגיימינג שלה


צעד ראשון וחשוב של אינטל לעבר שוק כרטיסי המסך השולחניים מתחיל עכשיו, כשאינטל מכריזה לראשונה על כרטיס מסך ייעודי למחשבים. הכרטיס הראשון יהיה למחשבי OEM, כלומר, לא ניתן יהיה לרכוש את הכרטיס בנפרד אלא רק ברכישת מחשב.

כרטיס ה-Xe Graphics החדש מתבסס על ארכיטקטורת ה-Xe-LP של החברה ויהיה זמין בשלב הראשון משני יצרנים בלבד – חברת אסוס (ASUS) וקלרפול- (Colorful).

 

באוקטובר שנה שעברה קיבלנו הצצה על כרטיס ה-Intel DG1, וכעת אנו מקבלים המוצר הסופי שמגיע לשוק בייצור ה-10nm SuperFin המתקדם של החברה.

בדומה ל-Iris Xe MAX הנייד, כרטיסי ה-Iris Xe החדשים מתבססים על ליבת DG1 עם 4GB זיכרון LPDDR4X, ו- 80 יחידות עיבוד EU (לעומת 96 בדגם ה-MAX). עם צריכת חשמל של-30W, הכרטיס צפוי לעבוד בתדר עבודה של מעל 1.65GHz.

עיצוב הכרטיס החדש שונה בין שתי היצרניות, כשאצל אסוס מדובר בעיצוב עם קירור פסיבי, הודות לצריכת החשמל הנמוכה, ובמקרה של Colorful, החברה בחרה בעיצוב מודרני יותר עם שני מאווררים.

מה עם כרטיסי גיימינג?

נראה שאינטל בוחנת את השטח לקראת השקת כרטיס מסך "רציני" יותר לשוק הגיימינג בעתיד הקרוב, כרטיס מסך מדגם Xe-HPG. הארכיטקט הגרפיקה הראשי של אינטל, ראג'ה קודורי (חברת AMD לשעבר) העלה היום בטוויטר תמונת סיליקון של כרטיס הגיימינג של אינטל:



כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות