גייב ניואל: "המטאוורס (Metaverse) הוא קשקוש"

"לרוב האנשים שמדברים על metaverse אין שום מושג על מה הם מדברים"

השבוע הושקה הקונסולה הניידת של חברת וואלב, ה- Steam Deck שמנסה לעשות את מה שניסו לעשות רבים לפניה, להביא את ה- PC Gaming למכשיר כף היד. את החברה ייסדו שני אנשים, מייק הרינגטון וגייב ניואל בדיוק אחרי שפרשו מחברת מיקרוסופט. השניים פיתחו את Half-Life, אחד המשחקים הגדולים בכל הזמנים, הקימו את החנות הדיגיטלית סטים, והשאר היסטוריה.

גייב ניואל – Gabe-Newell. (קרדיט תמונה- esports)

גייב נואל הוא הפנים של וואלב, של סטים ונחשב לאחד האנשים העשירים בעולם עם הון שמוערך נכון להיום, בסביבות ה-4 מיליארד דולר. בראיון לאתר משחקי המחשב, PC Gamer, נואל הביע את דעתו בנוגע לאחד המונחים הכי לוהטים היום בעולם, המטאברס.

אני חושב שה-metaverse הוא קשקוש, אבל דעתי לא מנעה מפייסבוק להוציא מיליארדים על מו"פ או על משקיעים בסטארט-אפים לזרוק מיליוני דולרים לכל חברה שאומרת את המילים "blockchain" ו-"metaverse" במשפט.

את הראיון עם גייב ניואל ערך העיתונאי ווס פנלון על נושאים כמו Steam Deck, מטבעות קריפטוגרפיים ועוד, ניואל פתח ואמר שהוא לא מקבל את הבאזז.

מארק צוקרברג והמיתוג החדש של פייסבוק, נקראת מעתה META. (קרדיט תמונה: Facebook)

"לרוב האנשים שמדברים על metaverse אין ממש מושג על מה הם מדברים. והם כנראה אף פעם לא שיחקו ב-MMO. הם כמו, 'אה, יהיה לך את האווטאר הניתן להתאמה אישית'. וזה כאילו, ובכן… היכנסו ל-La Noscea ב-Final Fantasy 14 ותגידו לי שזו לא בעיה שנפתרה מלפני עשור, לא איזה דבר מדהים שאתם, אתם יודעים, ממציאים."

על מהות שורשי המטאוורס, שדוגלים ברעיון שרומנים של סייברפאנק כמו 'נוירומנסר' (Neuromancer) של ויליאם גיבסון ו- Snow Crash של ניל סטיבנסון מצוטטים לעתים קרובות כמקורות השראה למטא-וורס (אפשר לכתוב גם ככה), אבל אילי טכנולוגיה מנסים לשחזר את החזונות של הספרים האלה כבר שנים תוך התעלמות נוחה מהנושאים הדיסטופיים שלהם, ענה ניואל:

אני חבר של ניל סטיבנסון, ובכל פעם שאנחנו נפגשים, הוא פשוט כורך את ידיו מעל ראשו ואומר 'בסדר, איזה סיפור מטא-וורס מוציא אותך מדעתך היום?'.

Snow Crash- ספר הסייברפאנק של ניל סטיבנסון (קרדיט תמונה- openculture.com)

מה זה מטאברס (Metaverse)?

מטאברס (Metaverse) מוגדר כ"השלב הבא" באבולוציה של רשת האינטרנט, שתהיה מורכבת ממרחבים וירטואליים משותפים ותלת-ממדיים שיהיו מקושרים ומרכיבים יקום וירטואלי כוללני, שיכלול בפועל את רשת האינטרנט כולה וכל קשת המציאות הרבודה. למעשה, המטאברס מתאר את כל מה שהגיימרים כבר מכירים מהעולמות בהם הם משחקים, במשחקים כמו פורטנייט, דוטא וכו'.

היקום הוירטואלי בתלת ממד מתנהל ומתקיים במקביל לעולם האמיתי אותו אנחנו חיים, ואותו יקום יהווה סוג של DLC לאינטרנט של ימינו. מציאות מדומה, רבודה, שימוש במשקפי VR, בילוי וירטואלי עם חברים, שופינג וירטואלי, כל אלה הם חלק מהעולם של השלב הבא, שכולם מכנים Metaverse.

לצד פייסבוק, יש עוד חברות ענק שהצטרפו לחגיגת המטאוורס, כשהבולטת בחבורה היא אנבידיה (NVIDIA). החברה פיתחה פלטפורמה בשם “אומניברס” (Omniverse) שנועדה לסימולציה ושיתופי פעולה וירטואליים בזמן אמת (Real Time Virtual Collaboration), כמובן באמצעות טכנולוגיית ה- NVIDIA RTX , אותה אתם מכירים משלל כרטיסי המסך לשוק הגיימינג.

מקור


כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות