קונסולת ה- Steam Deck הושקה רשמית. איך הביקורות?

קונסולת כף היד של וואלב, ה'סטים דק' הושקה ברחבי העולם. מה חושבים עליה המבקרים?

הניסיון הראשון של חברת וואלב (Valve) בתחום החומרה היה בשנת 2015, עם מחשב בשם 'סטים מאשין' (Steam Machine), מפרט מחשב המבוסס על SteamOS (שמבוסס על לינוקס), שהיה ניתן לאימוץ על ידי כל יצרנית מחשבים כדי להפוך מערכות למוטבות להפעלת סטים (Steam) ומשחקים ממנה. אבל, הפלטפורמה הזאת לא נמכרה היטב ווואלב נסוגה מהרעיון בשקט עד אפריל 2018, בו הצהירה שהיא עדיין נשארה מחויבת לספק סוג כלשהו של פלטפורמת חומרה פתוחה לקהל שלה, הגיימרים.

בדרך היה ניסיון גם של צד שלישי עם קונסולה בשם "SMACH Z", אך שמועות על כך שוואלב עובדת על קונסולה ניידת הופיעו במאי 2021. השמועות התבססו על עדכונים שנעשו בקוד Steam המצביעים על מכשיר "SteamPal" חדש, והערות של גייב ניואל הקשורות לפיתוח משחקים לקונסולות. כעבור חודשיים, וואלב חשפה רשמית את ה-Steam Deck ב-15 ביולי 2021.

ה-Steam Deck כבר כאן

בשעה טובה שוחרר ה-Steam Deck של וואלב, כשתאריך השחרור הרשמי של Steam Deck, ה-25 בפברואר, נמצא כבר יומיים מאחורינו. במחיר התחלתי של 399 דולרים, קונסולת כף היד של וואלב מאפשרת למשתמשים לקחת את כל ספריית המשחקים שלהם בסטים לכל מקום שהם הולכים.

https://www.youtube.com/watch?v=AvokyBOYe8Y

שילוב העוצמה של מחשב עם ניידות של מחשב כף יד, מאפשר ל-Steam Deck להריץ מגוון עצום של כותרי סטים שונים. החומרה של המערכת יכולה להתמודד עם משחקים תובעניים באמת, כמו The Witcher 3: Wild Hunt או Red Dead Redemption 2.

המכשיר דומה מאוד ל-Nintendo Switch, המלך הנוכחי של המשחקים הניידים, אבל הוא חיה שונה מאוד: חזק יותר, יקר יותר ובוודאי מסובך יותר. שורה תחתונה, זה מחשב גיימינג לכף היד עם מפרט טכני מרשים: חומרה של AMD– מעבד 4 ליבות ומעבד גרפי RDNA 2, מסך 7 אינץ' (IPS) ברזולוציה 1,280×800 ואפשרויות אחסון של 64GB, 256GB או 512GB.

הביקורות של הסטים דק

הביקורות מצביעות על כך שהחומרה עומדת בהצלחה בהבטחתה, כלומר מביאה כוח מחשב למכשיר נייד. המבקרים מציינים לטובה את מגוון המשחקים הגדול, להבדיל מהמתחרה הישירה, Nintendo Switch, אבל חלק מהמבקרים טוענים שהקונסולה שוחררה מוקדם מדי, ויש לוואלב עוד עבודה. חלק מהמבקרים מתלוננים על חיי הסוללה הקצרים של הקונסולה, המאוורר הרועש ויכולת האחסון הקטנה.

ווס פנלון מהאתר PC Gamer העניק לקונסולה ציון 85/100 ותהה אם אותם אנשים שייצרו את האולר האולטימטיבי (לדרמן) ייצרו את הקונסולה הזאת.

ה-Steam Deck, יתכן שהיא תוכננה על ידי חברי Leatherman ב-Valve, שהחליטו שמחשב גיימינג כף יד יעבוד רק אם יש לו מסך גדול, שני סטיקים אנלוגיים גדולים, משטחי עקיבה, וגישה לשולחן עבודה תקין של לינוקס מתחת לממשק המשתמש הידידותי שלו. הבעיה שתמיד הייתה לי עם Leathermans (בבקשה אל תכעסו עליי, חבר'ה Leatherman) היא שהמספריים המיניאטוריים ושאר השרבוטים אף פעם לא טובים כמו הכלים המתאימים הם מחליפים. ו-Steam Deck לא חסין לחלוטין לבעיית ה-high-of-all – אחרי שבועיים איתו, הוא לא תחליף למחשב השולחני שלי או נייד כמו Nintendo Switch.

דן אקרמן מהאתר CNET סיפק ביקורת מאוד מפורטת כולל התנסות שלו עם מגוון רחב של משחקים, ממליץ על הקונסולה:

אחרי שביליתי זמן מה לנסות להתרגל למוזרויות שלו והבנתי אילו משחקים וז'אנרים עובדים הכי טוב על המסך הקטן שלו, נהניתי מאוד מהשימוש ב-Steam Deck. התרשמתי במיוחד מכמה טוב כמה משחקי מקלדת ועכבר מתורגמים למשטחי המגע המובנים. שני הדברים הכי חשובים שצריך להיזהר מהם הם חיי סוללה ויכולת אחסון, אבל זה תמיד היה נכון לגבי מכשירי גיימינג ניידים.

אנדרו פרידמן מהאתר Tom's Hardware מעניק למשחק ציון 80/100 עם הכותרת: "ל-Steam Deck צריך קצת זמן להתבגר, אבל זו מכונת משחקים נוחה וניידת":

למרות היעדר כוח PC מסורתי, זה כנראה המחשב הכי מעניין שהשתמשתי בו מזה שנים. … יש אינטימיות מסוימת לשחק משחקים ב-Steam Deck, כמו שיש ב-Nintendo Switch. בטח, אני יכול לשחק משחקים באמצעות חיבור למוניטור או לטלוויזיה. אבל לפעמים, פשוט יותר נוח לי להיות מכורבל על הספה מתחת לשמיכה עם כוס תה בהישג יד. הגמישות הזו עודדה אותי לשחק כמה משחקים שאולי לא ניסיתי אחרת.

[the_ad id="54493"]

מאט מילר ממגזין הגיימינג Game Informer העניק למשחק ציון של 67/100 שהתלונן בעיקר על חיי הסוללה וארגונומיה:

ה-Steam Deck הוא פיסת טכנולוגיה מרשימה, המציעה ביצועי משחק מוצקים עבור ספרייה הולכת וגדלה של כותרי סטים, עם תצוגה מרשימה וחוויית משתמש. חיי סוללה נמוכים עד כדי עונש, בעיות ארגונומיות קלות ותאימות למשחקי סטים רבים הורסים את החוויה, אבל הניסיון של וואלב להעביר משחקים רבים לתחום הנייד בהצלחה ראויה לשבח

שון הוליסטר מהאתר The Verge אהב את הקונסולה אבל העניק לה ציון נמוך של 65/100 עם שלל תלונות, כי ככה זה כשאוהבים:

שני הדברים האלה נכונים: ראשית, אני נהנה יותר עם ה-Steam Deck מכל גאדג'ט שבדקתי במשך שנים. שנית, כל העסק הזה הוא בלגן. זה נמהר, לא גמור, באגי ולא יציב. אם וואלב תמכור את הקונסולה ששיחקתי בה ב-Best Buy או GameStop, אנשים היו מחזירים אותה בהמוניהם.

ליינוס, יוטיובר הטכנולוגיה המוביל (Linus Tech Tips), העלה ביקורת ארוכה לקונסולה וטוען שהיא עדיין לא שלימה, אבל מבטיח שהקונסולה תשמש אותו בחודש הקרוב כמחשב וכקונסולת משחקים, עדי שיוכל להביע דיעה יותר מוצקה לגביה:

להלן הציונים והביקורות לקונסולה החדשה של וולאב, ה-Steam Deck

8
הישג טכנולוגי לוואלב

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

אולי הקונסולה מהממת אבל מתישה ומייגעת. תהליך הרישום בלתי נגמר….אם מישהו רוצה סתם קונסולה חמודה להעביר את הזמן אז לגמרי לוותר