המדריך השלם ל-E3 2016

הנה אנחנו כאן שוב, שנה אחרי E3 2015 הבומבסטית, כדי להתכונן לעוד שבוע עמוס בהכרזות, הפתעות, חדשות והמון משחקים. השנה E3 היא הרבה יותר פסיכית מהשנה הקודמת: EA וויתרה לחלוטין על ביתן בתערוכה, נינטנדו החליטו שזה נכון להציג משחק אחד בלבד (למרות שלאחר מכן שהם שינו את התוכניות ויציגו גם קצת משחקים אחרים) ולבסוף, הדובדבן שבקצפת: גם סוני וגם מיקרוסופט מתכננות להכריז על קונסולות חדשות וחזקות יותר, בסך הכל 3 שנים בלבד אחרי הקודמות.

אנחנו מודים, אין לנו מושג איך עולם משחקי הוידאו יראה לאחר השבוע שבין ה-12 ל-16 ביוני, עצם העובדה שלמעשה תעשיית המשחקים לא תהיה מוגבלת לרמה מסוימת של חומרה למשך 8 שנים די מסקרנת אותנו. אבל אי אפשר לדעת בסופו של האם המהלך הזה ישתלם לטווח הארוך, הם הלקוח באמת יחשוב שזה רעיון טוב לקנות קונסולה נוספת שרק לא מזמן קנית את הקונסולה החדשה שלך.

על כל פנים, מה שיותר מעניין אותנו זה המשחקים, החוויות וההפתעות שיצאו מהתערוכה וכולם מתרחשים במסיבות העיתונאים המסורתיות, והשנה לוח הזמנים נראה די שונה. כמובן, כל הזמנים הם בשעון ישראלי.

יום ראשון, ה-12 ביוני:

EA – אחת עשרה בלילה (23:00)
בת'סדה – 5 בבוקר (בין ה-12 ל-13 ביוני)

יום שני, ה-13 ביוני:

מיקרוסופט – שבע וחצי בערב (19:30)
PC Gaming Show –  תשע וחצי בלילה (21:30)
יוביסופט – 11 בלילה (23:00)
סוני – 4 בבוקר (בין ה-13 ל-14 ביוני)

יום רביעי, ה-14 ביוני:

נינטנדו – 7 בערב.

איפה אני יכול לצפות?

כרגיל, אתרי גיימינג פופולארים כמו IGN ו-Gamespot, לכל אחד יש את הצוות הייעודי שלו שיבצע ניתוחים של שלל ההכרזות בתערוכה וגם יציג תוכן חדש ובלעדי שישודר אצלהם, לדוגמה IGN תציג גיימפלי רציף ראשון מ-Mafia 3. אנחנו אישית ממליצים לצפות עם ידידנו הטוב ג'ף קיילי, שחוזר בשנה השנייה ברציפות להנחות את E3 באולפן שיוטיוב הקימה במיוחד במתחם התערוכה.

Youtube
Twitch

אבל מה כל אחד יראה שם? שאלה טובה, בוא נעבור על כל מה שצפוי לנו בתערוכת המשחקים הגדולה של השנה:

Electronic-Arts-E3 2016

חברת Electronic Arts

אין ספק שהביתן של EA במתחם התערוכה בלוס אנג'לס הוא ללא ספק הבולט ביותר, אפילו יצרני הקונסולות לא היו בעלי ביתן כזה רועש וכזה גדול שממוקם בדיוק בכניסה למתחם הדרומי במרכז הכנסים, ללא ספק אחד מהאנדרטות של E3 שנה אחרי שנה.

השנה, הביתן הזה, רעוש ככל שיהיה וגדול ככל שיהיה לא יהיה שם. בפעם הראשונה מאז אלוהים יודע, אם בכלל, EA לא תהיה חלק מ-E3 השנה, לפחות לא בצורה המסורתית. במקום זאת EA החליטה על אירוע פרטי משלה שמתקיים במקביל ל-E3 ובניגוד אליה פתוח לציבור הרחב. EA מעדיפה לתת לציבור הרחב לשחק במשחקיה ורק אז לפנות לתקשורת ולעשות ספינים. EA עדיין מתכננת מסיבת עיתונאים מסורתית ומזיזה אותה ליום ראשון ב-11 במקום יום שני. ועדיין, EA לא ידועה בהכרזות מפתיעות. ההפתעה המשמעותית האחרונה מהמפיצה הזו הייתה ב-2012 שהיא הכריזה על משחק UFC מביתה. EA סוחרת מידע בכמויות ידועות, ורק לאחרונה התחילה לעשות טיזרים למשחקים גדולים מאשר להראות אותם במלואם, כמו עם Mass Effect ו-Battlefront ב-2014.

אחרי שנים של הרהורים ממשקיפים קז'ואלים, סוף כל סוף משחק יריות צבאי גדול מתרחש במלחמת העולם הראשונה, וזה הבאטלפילד 1 של EA. הצפיות והלייקים שקיבל הטריילר שלו ביוטיוב היו מספיק כדי להזכיר אותו בועידות משקיעים, אבל חלק מהאזכור הזה הוא תגובה לכמות הדיסלייקים שקיבל Call Of Duty: Infinite Warfare שדוחף את עצמו עמוק יותר לעתיד. באטלפילד קיבל דמואים ארוכים בעבר, בעיקר כדי להדגים את היכולת הויזואלית של מנוע ה-Frostbite שלו. אנחנו בטוח נראה דמו מודגם בלייב על הבמה, אך ככל הנראה מהקמפיין של המשחק. באטלפילד הארדליין עשה הדגמת מולטיפלייר ב-E3 2014 אבל היה קשה לקריין ולעקוב אחריה. EA גם כמובן תדחוף ללקוחות את הגרסאות המיוחדות של המשחק לגרון, בעיקר זאת שמאפשרת גישה מוקדמת למשחק.

בעקבות באטלפילד 1 מגיע אלינו מהעתיד Titanfall 2, שעל פי השמועות גם יגיע באוקטובר, EA כבר הכריזה שהחשיפה הרשמית שלו תתרחש ב-12 ביוני, מתי שמסיבת העיתונאים תתרחש. Titanfall הראשון תפס המון תשומת לב שיצא אי שם במרץ 2014, אבל המחסור בקמפיין לשחקן יחיד או אפילו סיפור מובן מנעו ממנו להיות רלוונטי בטווח הארוך. Titanfall 2 מתכוון לשנות את זה: Respwan מבטיחה קמפיין שחקן יחיד כמו שצריך, המשחק השני גם לא יהיה בלעדי למחשב ולאקסבוקס ובניגוד לקודמו, המשחק הזה מגיע גם לפלייסטיישן 4. Titanfall 2 יודגם עם משחקיות באירוע ואנחנו גם נקבל טריילר מורחב שיציג לכולם את העולם ש-Respwan עיצבה אבל לא בדיוק הצליחה לתאר אותו בגלל המגבלות של המשחק הראשון. Titanfall 2 עשוי לפתוח את מסיבת העיתונאים של EA.

אם Titanfall 2 זה לא הדבר הראשון שנראה במסיבת העיתונאים, זה יכול להיות Mass Effect Andromeda, שעשוי להיות מושק בתחילת 2017, לפני מרץ. משחק ה-RPG בחלל של Bioware יצטרך המון קונטקסט, מה שדורש טריילר ממש ארוך שמסביר הרבה יותר מכל דמו משחקיות שנראה. ב-Mass Effect: Andromeda, בני האדם הגיעו לגלקסיה באותו השם ועכשיו הם הגזע הכובש והמיישב, מה שמציב בפנינו רף אחר של בחירות מוסריות במצבים של אי ודאות ודקויות. Mass Effect Andromeda הוצג לראשונה, אם כי לא בשם הזה, ב-E3 2014 עם סרטון שהציג קונספט ארט ואנימציות. הוא קיבל טיזר נוסף ושם ב-E3 שנה שעברה ובקושי שמענו דבר מאז, אז המשחק דורש התייחסות גדולה השנה. EA בדרך כלל פותחת עם חשיפה קצרה של משחק ידוע שיגיע בקרוב, ואז ממשיכה להציג משחק גדול יותר שיגיע מאוחר יותר. Mass Effect יכול להיות בדיוק המשחק הגדול הזה.

המידע שנמסר לנו בכמויות תמיד מ-EA זה הכל על משחקי הספורט השנתיים שלה: גולף, פוטבול, כדורגל, כדורסל, הוקי ואומנויות לחימה, הכל שם. המותג EA Sports תמיד נשען על ידוענים מפורסמים מעולם הספורט, בעיקר שחקני הפוטבול. המשחקים היחידים שרלוונטים לקהל הישראלי הם FIFA ו-NBA, לכן לא נרחיב יותר מדי על המשחקים האחרים. אבל זאת השורה התחתונה: FIFA, NBA והשאר יוצאים כל שנה, יש להם כוכבים גדולים שמקדמים אותם וטריילרים שמציגים שינוים טכניים במשחקיות. על אף שניתן לשחק במשחקים האלו באירוע של EA, החברה לא נוטה לדבר על מצבי המולטיפלייר שלהם עד 4 חודשים אחרי E3. לכן יש לשלול דיבור מכל סוג שהוא על מצבי ה-Ultimite Team במשחקים השונים שהם כמעט הכרח בימינו.

מלחמת הכוכבים ללא ספק חזרה להיות להיט, ו-EA כבר חתמה ב-2013 על עסקה עם דיסני לפתח ולהוציא משחקים למשך 10 השנים הבאות. כרגע הפוקוס העיקרי של EA בנושא הזה הוא תוכנית ה-DLC הרחבה עבור Battlefront, למשחק יש עוד 3 הרחבות מצופות: אחת שמתרחשת בבספין שיוצאת החודש, אחת בכוכבת המוות המפורסם בסתיו הקרוב ואחת ללא פרטים נוספים שתצא בתחילת 2017. Battlefront נאמן לקו הזמן של הטרילוגיה המקורית, אבל זה כולל את הקונטקסט של הסיפור שבמרכז הסרט החדש: "מורד מספר אחד". ההרחבה הראשונה של Battlefront התרחשה סביב האירועים של ג'אקו והקרב שם, שקרה שנה לאחר אירועי "שובו של הג'די" ו"מורד מספר אחד" מתרחש במהלך בנייתו של כוכב המוות, כשנה לפני אירועי "תקווה חדשה". מה שאומר שההרחבה הרביעית בהחלט יכולה להיות מועמדת לאירועי "מורד מספר אחד"

יחד עם זאת בוועידת המשקיעים האחרונה שלה, EA אמרה שהיא מצפה לראות משחק מלחמת הכוכבים כל שנה למשך 3 או 4 השנים הבאות, וזה יכול להתחיל עם המשך ל-Battlefront, למרות שסביר להניח ש-EA במקום תשחרר חבילת הרחבה גדולה שתרמז על Battlefront 2 ואם זה יקרה, סביר להניח שהדגש יהיה על קמפיין לשחקן יחיד, כזה שנשאר מחוץ ל-Battlefront כדי שיצא בזמן עם הסרט החדש, מה שאכזב רבים. ההנהלה הבכירה ביותר של EA שמעה היטב את התלונות האלו והבינו שחוסר באחד כזה פעם נוספת לא תתקבל בחשבון על ידי הקהל. מה שכן, לוח הזמנים ש-EA הציבה לעצמה בנוגע ל-Star Wars כרגע לא מראה שום משחק עבור 2016, EA ככל הנראה מחשיבה את סיום עונת ה-DLC של Battlefront כ"משחק" אבל אם לא, המשחק של Visceral יכול לצאת השנה. איימי הנינג, הבמאית והכותבת המוצלחת של סדרת Uncharted נמצאת ב-Visceral כבר מ-2014 ומיד לאחר מכן EA הכריזה על משחק ללא שם כרגע ביקום מלחמת הכוכבים, שתואר כ"אקשן-הרפתקה מגוף שלישי". EA זה לא בת'סדה, אין להם נטייה להכריז על כותרי הפתעה שיוצאים באותה שנה (כמו Fallout 4) אבל מבחינת זמנים, Battlefield 1 הוכרז לא מזמן וכבר יוצא באוקטובר. יכול מאוד להיות שאנחנו נראה טיזר למשחק הזה.

e3-2015-bethesda-booth-getty_1920.0.0

חברת Bethesda Softworks

מלאי ביטחון לאחר מסיבת העיתונאים הראשונה שלהם ב-E3 שנה שעברה, בת'סדה חוזרת ללוס אנג'לס השנה במטרה להפוך זאת לאירוע שנתי, בת'סדה שחררה לאחרונה 2 משחקים גדולים במיוחד: Doom ו-Fallout 4. כרגיל אנחנו יודעים מעט מאוד על מה בת'סדה מתכננת עבורנו גם השנה. אבל בת'סדה וחברת האם שלה ZeniMax Media בבעלות של מספר אולפנים ומותגי משחקים כבר זמן מה. כל אחד מהם יכול להופיע ב-E3 השנה.

מה שיהיה גולת הכותרת של בת'סדה הוא Dishonoerd 2, המשחק נחשף באירוע של בת'סדה שנה שעברה עם טריילר CG מרשים שהציג לנו 2 דמויות שחיקות, קורבו אטאנו, הדמות הראשית מהמשחק הקודם, ואמלי קולדוין, הנסיכה הצעירה מאותו המשחק, גדולה קצת ב-15 שנה. בת'סדה כבר אישרה שהמשחק הזה יהיה חלק מהאירוע שלה ואנחנו במרחק של 5 חודשים מנובמבר, החודש שהמשחק ישתחרר. אנחנו נראה עוד מהמיקום החדש של המשחק הזה בשם קארנאקה ואולי נשמע את הדיבוב שנעשה על ידי הקאסט עמוס הכוכבים שלו.

המולטיפלייר של Doom החדש שיצא לא מזמן לא בדיוק קיבל את הביקורות הטובות שקיבל המצב לשחקן יחיד. אבל אנחנו כבר ידועים שמזה זמן מה המפתחת id עובדת על DLC למולטיפלייר שכל חבילה תעלה כ-15 דולר. הכלי ליצירת תוכן מקורי, ה-SnapMap יקבל עדכונים חינמיים. סביר להניח שנראה טריילר לחבילת המפות החדשה שתצא כבר הקיץ הזה.

האולפן הפנימי של בת'סדה שחרר את Far Harbor לא מזמן, חבילת ההרחבה הגדולה הראשונה לסיפור של המשחק, המפתחת עוד מתכוונת לשחרר עוד חבילות תוכן גדולות כאלו וכתוצאה מכך החליטה גם לעלות את מחיר ה-Season Pass ל-50 דולר מ-30 דולר.

שנה שעברה בת'סדה גם הכריזה על משחק קלפים שמבוסס על יקום The Elder Scrolls בשם Legends, המשחק היה אמור לצאת בסוף השנה שעברה אך נדה לשנה זו וקיבל בטא סגורה בחודש שעבר. האולפן Dire Wolf Digital רוצה להבדיל את Legends ממשחקים אחרים כמו Hearthstone בכך שהם כוללים קמפיין לשחקן יחיד עם סיפור לא לינארי. האולפן לא חשף פרטים נוספים על הקמפיין ו-E3 זה הזמן המעולה לעשות זאת.

עכשיו נכנס לאזור ההשערות: עד כמה שידוע לנו, Battlecry הוא עדיין משחק קיים, משחק שהחל את דרכו ב-2012 שבת'סדה הקימה אולפן מיוחד עבורו באותו השם. המשחק הוכרז ב-2014 למחשב והיה אמור לקבל בטא פתוחה ב-2015, אבל בסתיו האחרון, בת'סדה הודיעה שיש לה חששות לגבי המשחק. אם Battlecry אי פעם ישוב אלינו, זה יהיה ב-E3 הקרובה, אם לא נראה אותו שם, יהיה נכון להניח שבת'סדה נטשה את הפרויקט ובצדק: משחקי F2P נמצאים בירידה חדה בשנים האחרונות.

ב-2011, אולי אתם זוכרים, הוכרז משחק שגנב את ההצגה ב-E3 עם טריילר CG מגניב במיוחד ודמו מרשים. שמו היה Prey 2, המשך למשחק מ-2006 שכלל שימוש בפורטלים (כן, הרבה לפני פורטל) וחוויה חוץ גופית. עד סוף 2014, לאחר כמה שנים של אי ודאות, Prey 2 הוכרז כמת. בטענה שהמשחק "לא עמד בסטנדרט האיכות" של בת'סדה. אך למרות זאת, במשך 3 השנים האחרונות הסתובבו שמועות עקשניות במיוחד שבמקום לבטל את המשחק לחלוטין, הפיתוח הועבר לאולפן של Arkane בטקסס, ולאחרונה מסובבת שמועה נוספת שהמשחק יראה אור ב-E3 השנה. אל תצפו שהמשחק יראה כמו המשחק ב-2011, יש מצב שהוא השתנה לחלוטין.

לבת'סדה יש עוד שני אולפנים אחרים שהיו שקטים זמן מה: MachineGames ו-Tango Gameworks.

MachineGames  פיתחו את Wolfenstein: The New Order, שהווה חזרה של מותג Wolfenstein ב-2014 לאחר 5 שנים של היעדרות, האולפן שחרר פריקוול קטן יותר בשם The Old Blood שיצא במאי שנה שעברה אך קיבל ביקורות פושרות. לא שמענו על מה האולפן עובד כרגע אך על פי מודעות דרושים שהיו באתר ככל הנראה הם עובדים על משחק FPS נוסף, יכול להיות שהוא משחק Wolfenstien חדש.

Tango לעומת זאת היו שקטים יותר מאז שהוציאו את The Evil Within מהיוצר של Resident Evil, המשחק הזה יצא ב-2014 מה ששם אותם באותה עמדה כמו MachineGames מבחינת כמה זמן עבר מאז המשחק האחרון של האולפן, למרות שאנחנו לא יודעים על מה הם עובדים, סביר להניח שהם עובדים על משהו וסביר להניח שהוא יחשף ב-E3 השנה.

לבסוף, Doom זה לא המותג היחיד ש-id יכולה להחזיר לחיים, Quake הוא אחיו הצעיר של דום שהיה בין המשחקים הראשונים להציג משחקיות בתלת ממד מלא ומולטיפלייר מקוון אי שם ב-1996, עברו מאז 20 שנים והדבר היחידי כיום שנושא את השם Quake הוא QuakeCon שמתרחש כל שנה בטקסס. משחק Quake מרכזי בסדרה היה לפני יותר מעשור, ש-Quake 4 יצא ב-2005. id לא אמורה להיות יותר מדי עסוקה עם ה-DLC של Doom מאחר והם עובדים ביחד עם אולפן נוסף, כמו כן id קיבלו מחמאות מקיר לקיר לגבי Doom לכן אין שום סיבה לא להחזיר משחק יריות אוהב נוסף משנות ה-90. השאלה המתבקשת היא: האם יקראו לו Quake 5 או פשוט Quake.

Xbox_E3.0.0

חברת מיקרוסופט

ה-Xbox One של מיקרוסופט ללא ספק עברה המון שינוים במהלך מחזור החיים הצעיר שלה. זה התחיל ב-20 במאי ב-2013, שהקונסולה הוצגה לראשונה, ה-Xbox One של 2016 בכלל לא מזכירה את זאת שיצאה ב-2013. היה המון ביקורת שלילית כלפי מיקרוסופט על כך שהם זנחו את עניין המשחקים והתמקדו יותר בבידור כללי כמו סרטים ותוכניות טלווזיה, היא גם תוכננה להיות תמיד מחוברת לרשת וכל הזמן לבדוק אם חלילה לא נתתם את המשחק לחבר.

אחר כך הגיעה החרטה, מיקרוסופט עשו שינוי מהותי בהנהלה, דון מאטריק, מנהל חטיבת המשחקים של מיקרוסופט דאז התפטר מתפקידו והחליף אותו פיל ספנסר, מאז מסיבות העיתונאים של מיקרוסופט החלו להתמקד יותר ויותר במשחקים ללא רבב, המילה TV או Sports לא הוזכרה אפילו פעם אחת בלקסיקון של בכירי אקסבוקס במיקרוסופט.

ואז הגיע השינוי האחרון שלה שהתרחש לא מזמן, מיקרוסופט התחילה לראות את מותג ה-Xbox כמשהו הרבה יותר מקונסולה, אלא כפלטפורמה משותפת לכל המוצרים שלה. עבור מיקרוספוט, Xbox זה אותו דבר על הקונסולה, המחשב ומעבר לכך

כאמור שספנסר בתא הטייס, מיקרוסופט התמקדה אך ורק במשחקים, דבר שאין ספק נראה גם השנה. אבל איזה משחקים נראה? חלקם אפשר לראות מקילומטרים, כמו Halo ו-Gears of War, כמובן שצפויים לנו לא מעט הפתעות. מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט היא הראשונה מבין יצרני הקונסולות, אז זה כמעט בטוח שנראה הכרזות של חברות צד שלישי כמו Take Two, EA ו-Ubisoft. שנה שעברה לדוגמה Dark Souls 3 נראה לראשונה במסיבת העיתונאים של מיקרוסופט. אבל אנחנו נעבור למה שבטוח נראה מאשר לחשוב על מה אולי נראה:

מותג Xbox חייב את מרבית ההצלחה שלו לסדרת משחקים אחת בשם Halo, ההצלחה של Halo כל כך תרמה למותג שמיקרסופט לא החליטו בשום אופן לוותר עליו והקימו אולפן חדש ששואל את שמו מדמות בסדרה (343 Industries)  וכל התכלית שלו הוא לפתח את מותג היילו לכל מדיום אפשרי. אבל מאחר ואנחנו אתר משחקים, אנחנו נתמקד במשחקים: המשחק הראשון של האולפן היה Halo 4 שיצא עוד בתקופת ה-Xbox 360, שקיבל ביקורות טובות, Halo 5 שיצא שנה שעברה ופותח לראשונה בלעדית ל-Xbox One לא היה להיט כמו קודמיו. אנחנו כבר יודעים שהמשך ל-Halo Wars, משחק אסטרטגיה בזמן אמת שיצא ב-2008 בלעדית ל-360 והיווה הניסיון הראשון המוצלח עבור משחק RTS עבור קונסולה. זה יהיה מפתיע לא לראות את המשחק הזה ב-E3, יחד עם זאת אין לנו מושג לאן הסדרה תלך בהמשך, אולי נראה עוד ספין אופים כמו Halo Wars או Reach או הרחבות עבור Halo 5

Gears Of War הוא הסיבה השניה שמותג Xbox הגיע לאן שהוא היום: הסדרה הזו התחילה את דרכה ב-2007 באולפן Epic Games ונוצרה על ידי המפתח קליף בלזינסקי שכיום עובד על LawBreakers. גם זה מותג שמיקרוסופט סירבה לוותר עליו ולכן רכשה את המותג מ-Epic בתחילת 2014 ובשנה שעברה שכרה את רוד פרגוסון, אחד ממפיקי הסדרה בימיה ב-Epic Games כדי שינהל את האולפן החדש שמפתח את Gears Of War 4. אנחנו ראינו קטעים קצרים מ-Gears Of War 4, יצא לנו לראות את הסדרה בגרסה מחודשת על טכנולוגיה עכשיווית בצורת Gears of War: Ultimate Edition וגם יצא לנו לשחק במולטיפלייר של Gears 4 לא מזמן. המשחק יוצא באוקטובר הקרוב והופעתו ב-E3 מובטחת. אנחנו מצפים ללמוד עוד על הסיפור, הדמויות, הקמפיין והמולטיפלייר של המשחק. אנחנו גם לא נופתע אם Gears 4 יגיע גם למחשב, אולי בתאריך רחוק יותר מתאריך השחרור לקונסולה.

במשך עשורים רבים משחקי מירוצים תמיד היו בין משחקי ההשקה הראשונים שיצאו לקונסולות והסיבה לכך שהם מהווים הצורה הטובה ביותר כדי להציג את הכוח של קונסולה חדשה. לסוני היה את Gran Turismo מתחילת עידן הפלייסטיישן. מיקרוסופט פיתחה את Forza באותה הדרך במשך הדורות. המשחק האחרון בסדרה היה Forza Motorsport 6, יצא לאקסבוקס וואן שנה שעברה ולמחשב השנה בגרסה מצומצמת. מיקרוסופט הבינה בשנים האחרונות שהסדרה בעלת פוטנציאל מספיק גדול כדי לפתח אותה לעוד סדרות ומכניקות. כך נולד Forza Horizon, משחק בעל הריגוש של Forza בכל הנוגע לנהיגה, אבל מאפשר נהיגה יותר קלילה ועולם פתוח ענק לחקירה. מותג Forza בשנים האחרונות החליף תורות בין משחקי ה-Forza השונים. Horizon הראשון יצא ב-2012, Forza 5 יצא ב-2013, Horizon השני יצא ב-2014 ולבסוף Forza 6 בשנה שעברה. אם Forza תחזור, שמו של המשחק החדש יהיה בהחלט Forza Horizon 3.

בלעדי נוסף של מיקרוסופט הוא Crackdown 3, המצב של Crackdown הוא בגדר חידה: שהמשחק נחשף בסוף מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט ב-2014 הוא עדיין היה בשלביו המוקדמים בפיתוח. שנה לאחר מכן ב-Gamescom ראינו עוד קצת מהמשחק ואז התברר שמדובר בכלל בניסוי של מיקרוסופט לבדוק את שרתי הענן שלה. המולטיפלייר של Crackdown 3 מכיל עיר שניתן להשמיד לחלוטין והדרך שמיקרוסופט השיגו את זה בלי לשבור את הקונסולה שלהם היא שכל חישובי הפיזיקה הכבדים האלו מתבצעים על שרתי ענן. למעשה המשחק לא היה אפשרי לולא שרתי הענן הרבים של מיקרוסופט. בסופו של דבר למדנו לא מזמן ש-Crackdown 3 יחולק לחלקים, חלק המולטיפלייר שלו ישתחרר השנה, המהלך הזה ללא ספק אומר לנו שזה החלק העיקרי בו. חלק הסינגל יכיל גם עיר שניתן להשמיד, אבל בהיקף הרבה יותר קטן. עד עכשיו מיקרוסופט לא מהירה להציג לנו הרבה מהמשחק, השנה ב-E3 זה צריך להשתנות.

ReCore הוא משחק שנחשף שנה שעברה עם טריילר CG נהדר, המשחק הוא התוצאה שיוצר מגה מן מחליט להתייחד עם חבורה של מפתחי Metroid. ממה שראינו בטריילר, המשחק מתרחש בעולם שברירי עם אויבים רובוטיים. לצידה שותף, שכנראה מחזיק את המפתח לשמו של המשחק. היצור הזה הוא פשוט ליבה כחולה שיכולה להשתלט על כל גוף החל מגוף שנראה כמו כלב ועד רובוט ענקי שמתפקד כשומר ראש וזה בערך כל מה שידוע לנו על המשחק. הפעם האחרונה ששמענו על המשחק היה בתחילת השנה, שהוכרז שהוא יצא השנה גם למחשב לצד גרסת האקסבוקס. אנחנו בטוח נקבל הצצה נרחבת למשחק ב-E3 הזאת.

שנה שעברה יוצר DayZ, דין הול, חשף את המשחק הבא שלו בשם Ion, דין אמר שהוא רצה משחק שהוא לא משחק, המשחק ישתחרר בתור Game Preview על האקסבוקס (המקביל של Early Access בסטים). Ion מתואר כמשחק MMO שבו שחקנים בונים, חיים ולבסוף מתים במבנים גלקטיים ענקיים, המשחק מדמה סימולציה של לחץ אוויר, חום וקור, תשתיות חשמל וכו'. המשחק יתמקד בצעדים הראשונים של האנושות אל עבר המטרה ליישב את היקום.

יש 2 משחקים קטנים שמיקרוסופט הדגימה בשנים האחרונות והם היו בפיתוח זמן מה: Below ו-Ashen. המשחק Ashen מתרחש בעולם חסר שמש. מקור האור שלו מגיע מהתפרצויות שגם גורמות, כפי שהשם מרמז, לכיסוי העולם בשכבת עפר עבה. מפתחי המשחק מתארים את המשחק שבו המטרה היא ליצור מערכות יחסים עם דמויות אחרות ולאחד אותם במטרה להגדיל את סיכוי ההישרדות שלהם. Below הוא משחק שהוכרז עוד ב-2013, מדובר במשחק Dungen Crawler בהשראת Dark Souls וצפוי להגיע השנה. מיקרוסופט בדרך כלל נותנת כחצי שעה מזמן הבמה שלה עבור משחקי אינדי במסגרת תוכנית ה-ID@Xbox שלהם, לכן צפו לעוד משחקי אינדי מסקרנים.

Sea of Thievs הוא המשחק הבא מבית Rare, שיצרה אינספור קלאסיקות כמו Battletoads ו-Perfect Dark. המשחק הוא MMO שמתרחש בים הפתוח וסגנון המשחק הוא פיראטים. אנחנו נשמע עוד על משחק זה ב-E3 הקרובה.

מירוץ החימוש ל-VR נמצא בעיצומו, אבל מיקרוסופט בחרה דווקא להתמקד במציאות משופרת עם Hololens, מרכזה של Hololens לאו דווקא נמצא במשחקים אבל מיקרוסופט אכן זהתה את הפוטנציאל ושנה שעברה הציגה לנו מספר דמואים כמו Minecraft שניתן לשחק על שולחן הקפה שלכם, משחק בשם Halo Warzone שהראה את ממשקי המשתמש מהעולם של Halo למציאות ועוד משחק בשם Project X-Ray, משחק יריות מגוף ראשון שמשתמש ביכולות ההולוגרמה של המשקפיים.

על אף ההתמקדות של מיקרוסופט ב-Hololens, ערימה של דיווחים רבים בחודשים האחרונים הראתה לנו אחרת: מיקרוסופט, כמו סוני, מתכננת לשחרר קונסולה חזקה יותר מהנוכחית שלה מתישהו ב-2017. פיל ספנסר כבר תומך ברעיון של לשדרג את הקונסולות מדי כמה שנים, לטענתו הקונסולות הן מערכות סגורות שזמינות למשך 7 וקצת שנים, בזמן שמערכות אחרות פתוחות יותר והם נהיות מהירות יותר וחזקות יותר, פיל חוזה שבשנים הקרובות נראה יותר שינוים תכופים בשוק הקונסולות מה שיאפשר פיתוח של משחקים טובים יותר וחוויות חזקות יותר, אחד הסיבות לשדרג את הקונסולות היא כדי לתמוך יותר טוב ב-VR. למיקרוסופט כבר יש שותפות עם אוקולוס אבל הדרישות של אוקולוס להרצת משחקים הם גבוהות למדי, משהו ש-Xbox One כיום לא יכולה להתמודד איתו. לא ברור בדיוק למה ספנסר התכוון שהוא אמר שנראה יותר שינוים, יכול להיות שהוא יבהיר את עצמו ב-E3.

[divider style="dotted" top="20" bottom="20"]

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

1 2 3העמוד הבא

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
9 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

איזה כתב חרוץ!

זה יוצא בדיוק על יום שני,הנשף סיום של בית הספר לאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא ):

ומה בדיוק ההתלבטות?

חחחחחחחחחחחחחח הלוואי הG3 שלי היה מספק לי מספיק וסללה לראות את ההכרזות של יוביסופט וPC GAMING SHOW.

ואפילו את מיקרוסופט לא אוכל לראות במלואו ):

חייב להיות המשך ל red dead redemption !
ומה עם naughty dog אין משהוא עליהם?

אני לא חושב, הם הרגע סיימו את העבודה על Uncharted 4. אם משהו יהיה שם זה כנראה יהיה רק DLC, אני לא מצפה להכרזה של המשחק הבא שלהם.

לגבי call of duty – sony,
באתר של call of duty רשום שהdlc למשחק יצאו 30 יום קודם לps4

גם Rockstar תהיה בE3

וזה מוזכר בעמוד השלישי 🙂