ביקורת משחק: NBA 2K16 שולט ללא עוררין

NBA2k16-review

הכותר החדש של סדרת הכדורסל הפופולרית מגיע שוב להוכיח מי המלך הבלתי מעורער של הכדורסל. NBA 2K16 הוא, בפשטות, משחק הכדורסל הטוב ביותר של השנה. השת"פ עם ספייק לי, התכונות החדשות והירידה לפרטים, מצליחים להביא את הסדרה לפסגה חדשה ולהעניק למעריצי הכדורסל אהבה אמיתית.

כמו בסדרות ספורט אחרות, כדוגמת פיפ"א  ו-PES, אין זכות קיום לכותר חדש, אם הוא לא מביא איתו משהו חדש, משופר, מלוטש. NBA 2K16 מביא השנה קפיצת מדרגה נוספת לסדרה וחברת 2K Sports ממשיכה את הקו החיובי, ומשחררת משחק עמוס בשיפורים משמעותיים.

אין כרגע באמת תחרות בז'אנר משחקי הכדורסל או סימולציית משחקי האנ.בי.איי, כי גם אם נדמה לנו שהסדרה המתחרה של EA, הלא היא NBA Live כבר לא קיימת, היא דווקא כן, וכותרים חדשים ממשיכים לצאת ולזכות בביקורות צוננות, ונראה כי ככל שהזמן עובר, הפער בין המשחקים של EA לאלה של 2K רק מתעצם.

 MyCareer– "לחיות את החלום" (“Livin’ Da Dream”)

השנה, במטרה לגרום לנו תחושת שייכות לדמות, 2K עבדה בשיתוף פעולה עם המפיק/במאי ספייק לי, אוהד ידוע של קבוצת ניו יורק ניקס. מהלך כל הקריירה נהנה מתסריט שלם של משפחה שעומדת מאחורי השחקן. אישית לא התחברתי לתסריט ולא הרגשתי שזה תורם לרצון שלי לשחק. יש הרבה קטעי מעבר ולשמחתי אפשר לדלג עליהם, במיוחד כשבני המשפחה ממוצא אפריקני ואני בכלל בחרתי דמות מיבשת אחרת… נקודה לשינוי בכותר הבא.

עלינו לבחור בשחקן שאותו נבנה, כמות ההתמחויות בכל עמדה צומצמה וניתן לבחור לדוגמא אצל שוטינג גארד בין קלעי חוץ, פנים או נתונים ממוצעים.

אנו מתחילים כשחקן בתיכונים למשך שלושה משחקים, בסיום עונת התיכונים המקוצרת, נקבל הצעות ממכללות שונות, שם נשחק ארבעה משחקים, הכישורים שנציג בליגת המכללות יהוו גורם עיקרי במיקומנו בדראפט. לאחר שנבחר בדראפט, נשחק שמונה משחקים (בלבד!) בעונת הרוקי שלנו. לא כל ברור לי למה לא לאפשר לשחקנים לעבוד קשה עונה שלמה, לצבור נקודות ולפתח את השחקן לפני שהוא יסיים את עונת הרוקי ויצא לשוק החופשי.

בסיום העונה ניתן לבחור שלוש קבוצות NBA המועדפות עלינו ולהתחיל במו"מ על שכר ודקות משחק. צבירת מטבעות נעשית על ידי קליעת נקודות, מסירת אסיסטים, קליטת ריבאונדים וחטיפות. שימו לב שאם נאבד כדורים נאבד גם את המטבעות. מצב הקריירה הינו מעניין ביותר, הפסגה רחוקה ויש צורך ביותר מעונה מלאה אחת בכדי להגיע לרמה סבירה של השחקן.

משפט או שניים על האימונים במשחק: חוץ מאימון קבוצתי ושגרתי, אפשר לזרוק לסל ירד עם שאר הקבוצה, ממש כמו בחימום לפני משחק. מצב אימונים חדש, גולת הכותרת באימונים היא שיפור קשר עין-יד, זריזות וכו'. בפועל קיבלנו מיני משחקי ארקייד בו נצטרך להיות מרוכזים או בעלי אצבעות זריזות.

כספי עולה לג'אמפ מול המלך, ברקע דייויד בלאט.
כספי עולה לג'אמפ מול המלך, ברקע דייויד בלאט.

לשחק אונליין ברשת

החלק התחרותי האמיתי במשחק, הוא כמובן לשחק נגד שחקנים אחרים בכל העולם, שם החוויה מתעצמת והמשחק הופך להיות לבלתי מוגבל בשעות. אלה המודים של המולטי

MyPark הוא משחקי אונליין 3 נגד 3 על מגרש שלם ו 2 נגד 2 על חצי מגרש במגרשים פתוחים. לא נתקלתי בבעיה למצוא שחקנים ברשת ולא היו לי לאגים. אפשר לטייל בין המגרשים, לצפות באחרים משחקים או להמתין ששחקנים נוספים יצטרפו למגרש. ממש כמו במגרש ליד הבית.

PRO-AM, משחק אונליין 5 על 5, נכון לכתיבת שורות אלו, לא נוצר מצב שעשרה שחקנים נכנסו באותו זמן. אין בחירת שרתים כך שאנו תלויים בחסדי יכולת המפתחת לחפש שחקנים ברחבי הרשת עם פינגים סבירים.

המגרש הקהילתי, אפשר לבחור בין שלושה אזורים שונים
המגרש הקהילתי, אפשר לבחור בין שלושה אזורים שונים

MyGM יאפשר לכם לנהל קבוצת NBA, ניהול פיננסי שלה, טריידים, רשתות חברתיות. היכולת שלך בתור מאמן מושפעת מאופי בעלי הקבוצה, ניתן לשחק במשחקים, לצפות במשחקים או לקבל תוצאה סופית.

גרפיקה, AI, וסאונד

חלק מהשינויים והשיפורים המבורכים שמביא איתו NBA 2K16, מתמקדים בשיפור משמעותי ב AI (אינטליגנציה מלאכותית). בפיק אנד רול החסימות מבוצעות בצורה טובה יותר, שחקנים לא נתקעים בחסימה ויורדים לפוסט או נשארים פנויים לזריקה חופשית מחוץ לקשת, גם אין יותר חדירות קלות לצבע.

כברירת מחדל מעכשיו יש שלושה כפתורי מסירה ישירים: מסרה ישירה, דרך הרצפה ומסירה גבוהה. לאחר מספר משחקים, מתרגלים לצורת המסירה החדשה. כבר בפתיחת המשחק הראשון שלי עם (קליבלנד בבבית נגד גולדן סטייט) התרשמתי מהירידה לפרטים, הצגת השחקנים באולם הכוללת אפקטים וויזואליים נראתה כאילו נלקחה מסדרת הגמר באוהיו.

הירידה לפרטים מתבטאת גם בקעקועי השחקנים שממש זהים למציאות, תנועת הגוף שלהם הועתקה בצורה משכנעת מאוד ואפילו הזיעה על גוף השחקנים יותר אותנטית, בשונה משנה שעברה, שם טיפות הזיעה היו קבועות.

ירידה לפרטים – בזמן זריקה הלשון של אלוהים בחוץ
ירידה לפרטים – בזמן זריקה הלשון של אלוהים בחוץ

שחקני המחשב עשויים לגלות מספר באגים הפוגעים ברצף המשחק, אך פאץ' שצפוי להגיע בקרוב יסדר גם אותם. לחקנים אלה מומלץ לשחק עם vsync אחרת יהיו לכם הרבה 'קרעים'. פה ושם אפשר למצוא גליצ'ים בגרפיקה, אך לא משהו שמפריע למהלך המשחק.

סאונד

הסאונד באולמות מצוין, קולות העידוד מודגשים ותואמים למתרחש במהלך המשחק וגם הסאונד בתפריטים מאוד מושקע, שלושה דיג'ייז אחראים למוסיקה מכל הסגנונות.. הקריינות מעניינת ויחסית לא חוזרת על עצמה.

לסיכום, NBA 2K16 NBA 2K16 מפגין את האהבה שלו לאוהדי כדורסל האמיתיים. משחק מלוטש, עתיר תוכן ואפשרויות, והכי חשוב, מהנה מאוד. ניתן לשחק קבוצות קלאסיות מכל ההיסטוריה של ה NBA.

התנועה של השחקנים היא אותנטית והעומק הטקטי נראה אינסופי. הגרפיקה מוסיפה לתחושת הריאלזם ולחובבי הסטטיסטיקות זהו גן עדן. מוד הקריירה יגרום לרבים מאתנו לשחק אינספור שעות, לשפר את השחקן ולשחק איתו גם באונליין.

*הביקורת נעשתה על גרסת ה-PC של המשחק.

[divider]

מערכת התגובות
התראה
6 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

ביקורת מעולה ! לבחור שהגיב בפייסבוק, גרסת המחשב מעולה ואם תמשיך לקרוא ביקורות בסטים של ילדים בני 12, לא תגיע רחוק.
הבעיה היחידה שמציקה לפעמים זה לאגים

Gadi Berqowitz מה גרוע? אם אני משחק עם גיים פאד . מה הבדל ? יש כמובן תלאגים (מה שציינו פה בביקורת)

Roni Malka זה די פשוט , גרסת המחשב גרועה ביותר לפחות לפי הביקורות בסטים , אבל אין פה מחדש , כמו כל שנה

מה ההבדל?

אין עליכם גיימפרו! אתם האתר היחיד בישראל שעשה ביקורת למשחק הזה נראה לי כל הכבוד ואחלה ביקורת !

אני מניח שאתם מדברים על גרסת הקונסולות