ביקורת: Halo 5: Guardians חסר נשמה

Halo-5-Guardians-review

Halo 5: Guardians מביא לראשונה את סדרת משחקי היריות הבלעדית של מיקרוסופט לקונסולה הנוכחית שלה. אולי זה יצליח למכור לה יותר קונסולות, אבל היילו 5 הוא לא רק דריכה במקום כי אם כמה צעדים אחורה

כמו מעריצים רבים ברחבי העולם של סדרת היילו, חיכיתי גם אני ליציאתו של Halo 5: Guardians, המשחק הראשון והחדש בסדרה שמגיע לקונסולת הדור החדש של מיקרוסופט, חיכיתי, אך הציפיות שלי לא היו בשמיים. זה אומר שמראש הגעתי למשחק בגישה סלחנית משהו, כי אחרי עידן באנג'י, משהו מהקסם של הסדרה פג. לאלה מיכם שלא כל-כך מעורים בהיסטוריית הפיתוח של הסדרה, אנסה על רגל אחת לעשות בה סדר, כי יש לה חשיבות מכרעת לציון של ביקורת זו.

חברת הפיתוח Bungie, היא חברת הפיתוח המקורית של סדרת "היילו", והיא חתומה על כל הכותרים הקלאסיים והמעולים שידעה הסדרה. היא עשתה זאת משנת 2001 ועד לשנת 2010 עם המשחק האחרון שלה בסדרה, Halo: Reach והותירה מאחוריה מורשת אדירה למפתחת המשנית, זו שפיתחה את הרימייקים ואת משחקי המובייל של הסדרה, חברת 343Industries.

halo_5_guardians_release_date.0

חברת באנג'י שהסתיים לה החוזה מול מיקרוסופט ועברה לפתח משחק יריות אחר ומצליח (Destiny), לא היה סיכוי להעביר לחברת הפיתוח החדשה את כל הכלים הנדרשים להמשיך ולפתח כותרים חדשים בסדרה באותה רמה, ובכל זאת Halo 4 שוחרר ב-2013 ואחרי הכל, סיפק את הסחורה. כלומר, המשחק עבד ללא תקלות מיוחדות, לקמפיין היו כמה רגעים והמולטי היה טוב אך לא מדהים.

הקמפיין חסר נשמה, מזל שהוא קצר

בניגוד למשחקים בסדרת באטלפילד למשל, בהיילו היה תמיד איזון בין הרמה של הקמפיין לזו של המולטי. אם בבאטלפילד, הפער בין הקמפיין לבין מצב המולטיפליי היה ונשאר תמיד ענק, כלומר, הראשון נחמד, ואילו השני פצצת אנרגיה ממכרת ששואבת אותנו לעשרות אם לא מאות של שעות ברשת, זה בדיוק מה שקורה בהיילו 5.

Halo-5-Guardians-REVIEW XBOX

הקמפיין של היילו 5 קצר, ואני מדבר על קמפיין באורך 5-6 שעות ברמת קושי נורמלית. הקמפיין גם די משעמם, ויש לו סוף לא ברור כך שהתגובה הראשונה שלי היתה כמעט זהה לזו שאחרי הסוף של היילו 2, שהיה אחלה משחק רק עם סוף מאכזב. העלילה כאן סתמית במקרה הטוב, ולא הצליחה לשאוב אותי פנימה או לגרום לי לחשוב עליה כשלא הייתי במשחק, היא פשוט שם, לוקחת אותך ממשימה למשימה, ומעבירה את הזמן הקצר כי המולטי מחכה.

בלי להיכנס לספוילרים מיותרים, הביצוע הסופי והנסיון להפוך את היילו 5 למשהו קצת אחר, לא עובד. השחקנים מנסים "לצוד אחר האמת", פעם מנקודת מבט של מאסטר צ'יף ופעם מזו של ספרטן לוק / ג'ון / סיירה 117 וזה לא מצליח לשכנע, המזל הוא שיש פסקול טוב ברקע שמחפה על הקמפיין האנמי, וכנראה נבין יותר כשיגיע Halo 6.

h5-guardians-graphics

אחרי Halo 4 (שקיבל אצלנו ציון לא רע), שכנראה קיבל הקלות מסויימות מהמבקרים בגלל שהיה המשחק הראשון של 343Industries, הציפיות מהיילו 5 היו גבוהות יותר, והשיווק שנעשה למשחק בדגש על "יש לנו עוד כמה דברים מעניינים בעולם של היילו, כמו סדרת TV", גרמה לי לחשוב שאם משהו לא מושלם, או לא טוב, צריך לשווק אותו נכון.

להיילו 5 יש בעיה והיא ממש גדולה, הקמפיין של Halo 5 לא מרגיש כמו משחק Halo. יש לו את כל המעטפת שמשחק בסדרה צריך, אך הכל עובד אחרת, ממכניקת הבסיס של ירי מנשקים, שמרגיש לי קצת מוזר ועד למבנה הסיפור והעלילה שפשוט דוחף אותך לסיים אותו ולא לחוות אותו. בנוסף, נראה שהחברה שאפה במשחק הזה כמה שיותר להקל על הגיימרים (כי המשחקים הקודמים היו באמת קשים? ממש לא), ואם אתם ממש רוצים, תוכלו לסיים את המשחק בלי למות פעם אחת.

מולטיפלייר: לשלם כדי לנצח

מצב המולטי של סדרת היילו לא השתנה לחלוטין מאז הכותרים הראשונים, אך ככל שהזמן עובר וכותרים חדשים מגיחים, יש תחושת פלאט, אין עומק, אין התלהבות מהצד שלי וזה לא בגלל שהתבגרתי, זה בגלל שהמשחק התבגר ולא בצורה טובה. נכון להיום, היילו 5 הושק ללא אפשרות למסך מפוצל, ללא כל המודים והמצבים מהמשחקים הקודמים, שחלקם יגיעו בהמשך… ועם גישה כלכלית די מאכזבת, לפחות בתור גיימר.

halo-5 review

המשחק הושק במספר מהדורות ובמספר חנויות מובחרות כשכל אחת מהמדורה מעניקה בונוסים כאלה ואחרים, ובנוסף, אם תצפו בסדרה המשעממת Halo Nightfall, תזכו לעוד בונוסים. ואם כל זה לא מספיק, הרכישות שלכם במשחק עם מטבע המשחק יכולות להתקצר אם תעשו שימוש במערכת מיקרו תשלומים שמאפשרת לשחקנים עם כסף לרכוש Requisition packs שעשויים להעניק להם שריונות ובוסטים בכסף אמיתי. זו בדיוק הגישה הלא מאוזנת של משחקי המובייל היום וזה הגיע לצערי גם לסדרת היילו.

למעלה מימין, קיצור דרך ליתרון
למעלה מימין, קיצור דרך ליתרון

המולטי עצמו טוב ומהנה ומספק חווייה הרבה יותר "היילואית" ממצב הקמפיין. חיבור השחקנים הוא בשיטת P2P המסורתית שעובדת נהדר בקונסולה, להבדיל ממשחקים על המחשב. Theater Mode יקליט לכם את רגעי הקרב האחרונים שלכם ואולי ילמד אתכם איפה טעיתם או איפה תוכלו להשתפר.

H5-Guardians-Warzone review

המצבים הבסיסיים והמוכרים מכותרים קודמים הם TDM, Slayer, Warzone, תפוס את הדגל ועוד, ויש גם מצב חדש וממכר שנקרא Breakout. במצב הברייקאאוט החדש, 4 קבוצות נלחמות על הישרדות, והקבוצה הזוכה היא זו שמנצחת בחמישה סיבובים, ולמרות שאין אפשרות ל-respawn מדובר במצב חדש ומבורך למולטי של הסדרה.

גרפיקה סאונד וביצועים

נראה שבעידן בו מלחמת הקונסולות העלתה הילוך, חברת 343Industries היתה עסוקה יותר במתן עדיפות ל-60fps מצד אחד, ומצד שני הגברת מהירות התנועה, מה שהופך אותו מאח רחוק מאוד של סדרת קול אוף דיוטי, לאח הרבה יותר קרוב. כי המהירות והזריזות היום הופכים להיות סטנדרט בז'אנר משחקי היריות, כדי שיתאימו לטורנירים של eSport.

באופן כללי, שינויים כאלה מציעים יותר אפשרויות, אך זה משנה את החווייה לשחקנים וותיקים, ואחרי הכל, המשחק מגיע עם מערכת דינמית של רזולוציה. כן, זה רוב הזמן 1080p וחלק מהזמן פחות והדינמיות מורגשת. אם אתם בתוך מערה אפילה ויוצאים לפתע ליער ירוק ומואר, תרגישו אפקט במעבר שלא נעים לעין. אם תהיו בתוך מרדף רכבים מהיר בסביבה פתוחה, תרגישו שאתם לא משחקים ב60 פריימים לשניה אלא ב-30.

gaming-halo-5-guardians review

הגרפיקה בהיילו 5 יפה ומעודכנת, אך ממשחק הדגל של חברת מיקרוסופט, הייתי מצפה ליותר "וואוו" גם בגרפיקה. זה שהכל נראה חד וברור בדמויות ובנשקים זה טוב, אבל הייתי רוצה לראות גם את סביבות יפות יותר במשחק, רצפה פחות מיושנת בכמה מקומות ובאופן כללי שתהיה הלימה בין רוב האלמטים במפה. בסופו של יום היילו 5 נראה כמו גרסה גרפית מעודכנת של היילו 4, ואנחנו מדברים על 2 דורות שונים של קונסולות.

h5-guardians-warzone

את הפסקול למשחק חיבר שוב, קאזומה ג'ינוצ'י שהיה אחראי על חלק גדול מהפסקול של היילו 4, ויש לו נסיון רב שנים עם סדרת מטאל גיר סוליד. ג'ינוצ'י הוא מלחין מוכשר ולהבדיל מיצירות של מלחינים אחרים, הוא חלק אינטגרלי מחברת 343Industries, מה שמאיר אותו הרבה יותר קרוב למשחק ממלחינים חיצוניים אחרים. התוצאה בופו של דבר מענגת לאוזן ובמשחק היא פשוט תענוג רצוף.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
10 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

איזו אכזבה 🙁
חיכיתי למשחק הזה כל כך הרבה זמן והסרטונים שיצאו בכלל לא כמו המשחק במציאות, סינגל מסריח, מולטי קשה ולא כיף כולם שם משודרגים כבר לא יודע איך!?? אכזבה

כאחד שמשחק בהיילו 5 מאז שיצא אני מסכים עם הביקורת על הקמפיין, הוא כל כך מאכזב וסתמי שרק על זה היה מקבל אצלי 5/10
המולטי טוב וכייפי אבל מתחיל קצת להימאס והדבר הכי טוב במשחק זה הקואופ אבל בגדול- אכזבה!

ביקורת מאוד מאכזבת.
הקואופ 4 נדיר עם חברים, המולטיפלייר הוא הטוב ביותר בסדרה (חד משמעית). ולהגיד שהמשחק הוא Pay2win מראה כמה אתה חסר מושג (בייחוד שהמערכת ה-REQ עובדת רק במוד הוורזון, ששחקן טוב מקבל מלא בונוסים גם ויכול לשלוט במשחק אבסולוטית).

קיצר כתיבה ברמה ירודה, ביקורת לא עקבית וטעויות של חובבן מלוות כל פיסקה ופיסקה (ואומר את זה אחד שלא התחבר במיוחד לקודמים בסדרה). 6.9? באמת? למשחק עם מולטי משובח ביותר?
ביקורת מביכה.

לא מבין מה אתה מתבאס מהביקורת של הבחור, הוא לא אהב.אתה כן. ככה זה בחיים חחח
אחרי שהתבאסתי מהילו 4 לא חיכיתי להיילו החדש, עכשיו בכלל לא בא לי עליו

"אחד שלא התחבר במיוחד לקודמים בסדרה" אתה מבין שהמשפט הזה פשוט מוזר. הסדרה הזאת היתה פעם סדרת מופת והפכה לזבל!
אחי קיבל את המשחק עם קונסולה חדשה שהביאו לנו ואין בכלל מה להשוות לכל הסדרה על היילו ריץ'! זבל שבזבלים ואחלה ביקורת!

למה אין אפשרות למסך מפוצל במשחקים החדשים?
גם בכל הcod החדשים אין ובכללי למשחקי ps4 וxbox one

כי הם עצלנים זה למה
יכלו לעבוד על זה ולשים מסך מפוצל אבל לא איכפת להם

כל כך רציתי לקנות את המשחק הזה.
עכשיו אחרי שקראתי את הביקורת (ועוד ביקורות במקומות אחרים) אני אקנה אותו רק בעוד הרבה זמן כשיהיה עליו איזה מבצע שווה והמחיר שלו יהיה מתחת ל200 שקל.

חבל!

שיחקתי קצת אצל חבר והמולטי נחמד מאוד אבל לא מבין מה עשו מהמשחק הזה כאילו מה? משחק יריות סטנדרטי

אאוץ׳..
לא האמנתי לכל הביקורות הטובות שהמשחק קיבל ואני בטוח שמיקרוסופט שילמה הרבה כסף. אתם כמובן סופר אובייקטיביים ואני אוהב את הביקורות שלכם!