10 דברים שאסור לכם לעשות למחשב

10 things you should not do

מבוא לעשרת הדיברות לגיימר

המחשב שלכם יכול לספוג התעללות קשה. אתם יכולים לבעוט בו, אתם יכולים לנגוח בו, אתם יכולים להכניס דיסק של GTA V לכונן ולצעוק עליו שזה לא עובד, אתם יכולים לעשות את כל הדברים שבאמת לא כדאי לכם לעשות מבלי לשבור או לקלקל אותו, אך ישנם דברים מסוימים שבהחלט אסור לכם לעשות אף פעם. אלו הם חטאים שעלולים לקרות לכל בעל מחשב. אלו טעויות שיעלו לכם. פיקחו עיניים, והימנעו מהדברים הבאים:

בהחלט מחזה קשה לצפיה
בהחלט מחזה קשה לצפיה

לשכוח לנקות אותו

לשמור על זרימת אוויר לתוך המחשב חשובה להפליא לביצועים ואורך החיים שלו. אבק, לכלוך, וקשקושים שונים (אף שמעתי על בחור שמצא גרב בתוך קופסאת המחשב, איכשהו) יכולים להצטבר במהירות אלא אם אתם מנקים בקביעות את פנים המארז, ואלו יכולים לגרום לחימום יתר, ביצועים נמוכים, וגם לנזקים בלתי הפיכים לחלקי המחשב שלכם, וכמובן לא לשכוח את תחושת הבושה כשחברים מגיעים ומציצים לתוך המחשב שלכם כאילו להם אין מחשב מלוכלך, היפוקריטים. למה אתם בכלל מבלים עם האנשים האלה?

תזכירו לעצמכם, אולי תרשמו את זה על דף, לנקות את המחשב באופן קבוע (תוציאו אותו החוצה [לא לסיבוב, זה לא כלב למרות שמחשב הוא חברו הטוב של האדם] ותעברו עליו עם מייבש שיער). אם כבר מדברים על ניקיון המחשב, צריך לנקות גם את המקלדת, ראיתי אתכם אוכלים שם ליד המחשב – וקחו בחשבון שלפי מחקר שנעשה עוד לפני יותר מעשור במקלדת יש פי 400 חיידקים במקלדת מאשר באסלת השירותים, בהנחה שאתם כן דואגים לניקיון השירותים שלכם, על זה לא הסתכלתי.

surge protector

לחבר אותו לקיר

תמיד תחברו את המחשב למייצב מתח. עליית מתח פתאומית יכולה להרוס לכם את הקופסא היקרה שמריצה לכם את המשחקים, וחיבור לקיר לא מציע שום הגנה מפני עליות מתח שנגרמות על ידי הפסקות, מכות ברק, קיווי בלאק מ-"Super Friends", הגעה של ת'ור או זאוס לכדור הארץ, שקע ותקע, פיקאצ'ו, מאקו מהאגדה של קורה, קירבי, אם המחשב שלכם במקרה מחובר לחשמל באיצטדיון טדי, עוד פרסומת של חברת חשמל או סתם תקלות.

לא לשימוש
לא לשימוש

לנקות את המסך עם נוזלים

השאירו את הסנו, קלין, מגבון או המים מהברז במקום שלהם. אף פעם אל תשפריצו משהו על הצג שלכם. אם אתם צריכים לנקות אותו, השתמשו בבד רך ויבש או מקסימום לח – לא מטפטף. וגם… אל תירקו על המסך שלכם, לא נעים לו. או שלמעשה כן תירקו, זה דוקא בסדר. נקו את המסך עם רוק, אבל אל תשתמשו בכימיקלים לניקיון. תירקו גם על העכבר שלכם. תכסו את כל הסובב אתכם בריר שלכם, אבל לא בחומרי ניקוי.

מדף דיסקים

לדחוף את מדף הדיסקים פנימה

תגידו, אנשים חביבים, איך פתחתם את הכונן? דחפתם את היד, נגחתם את הפלסטיק שלמעלה ותפסתם את המדף של הדיסקים כמו צוואר של חתול? חיבקתם את המחשב עד שהמדף צץ? דפקתם למארז אבנים ומעכתם אותו עד שהוא יצא כמו חילזון? אמרתם לו שיש לכם את GTA V בגרסה למחשב? (כן אני אוהב את הבדיחה הזו)

לא. אתם בסך הכל לחצתם על כפתור. השתמשו באותו הכפתור כדי לסגור, אנחנו במאה ה-21, כבר לא ברברים חסרי תרבות.

AUTOSAVE

לכבות את המחשב בזמן שהוא באמצע שמירת משחק

אני בטוח שכל גיימר במהלך חייו חווה את אותו הסיוט המעצבן של שגיאה בעת טעינת שמירה. כיבוי מחשב באמצע שהוא מנסה לשמור את התקדמותכם (גם אם זה באוטו-סייב הזה שמדי פעם לא שמים לב אליו במגוון משחקים), בין אם זה באמצעות לחיצה ארוכה על כפתור הכיבוי, ניתוק של הכבל מהחשמל — או לרוץ אל המפסק של הבית שלכם ולהפוך מתגים מהר ככל שאתם יכולים, לא מומלץ בכלל. אני משוכנע שהדחף לקטיעה של החשמל במחשב כשהוא שומר לכם משחק הוא דחף עוצמתי, זו אחת הסיבות שהמפתחים דואגים להופעת האזהרה לא לכבות את המחשב בזמן השמירה.

אז ככה, מה שאתם תעשו למרות הדחף הנוראי, הוא להקשיב ולהפנים את האזהרה הרלוונטית והשימושית להפליא הנ"ל, ואתם תחכו עד שהמשחק יסיים לשמור את ההתקדמות לפני שאתם נותנים למחשב ליפול לתרדמת עמוקה. אני יודע שזה קשה, אבל התנגדו ליצר הרע הזה. מה שכן, אם אתם משחקים FIFA, וממש בא לכם RAGE QUIT, זהו מקרה יוצא מן הכלל שבו יש אישור לכבות את המכשיר באמצע המשחק. (לא, סתם, אל תעשו את זה, וגם אל תשברו את המסך, בשביל זה יש את "שובר מסך" הקלאסי, ותשאירו את השלט או המקלדת במקום ופשוט חכו שהמשחק יגמר כך תקבלו את ה-400 מטבעות שלכם, עדיף מניסיון אישי).

מחזור

לערבב את הקבצים בסל המחזור

האם מתישהו דחסתם את כל הזבל שלכם אל אותו הסל מחזור שעל שולחן העבודה שלכם? קבצי AVI, קבצי ISO, מסמכי Word, או תמונות ה-JPEG המוזרות האלה שאנשים או חברים או אנשים שחושבים שהם חברים והם בעצם רק האלה שהשתמשתם בהם ברוע לב בשביל לשחק עם מישהו נורמלי CALL OF DUTY מפני שהקהילה במשחק לא משהו – רגע איפה הייתי? כן, התמונות המוזרות שנשלחות אליכם משום מקום ואף פעם לא חשבתם אפילו להסתכל עליהן אז הן סתם תקועות ב"מסמכים שלי" ללא כל הפרעה ואז היה יום שתפסתם את עצמכם זורקים הכל לסל מחזור? וגם כל התיקיות החדשות שפתחתם ולא עשיתם איתן כלום, והקיצור דרך ל-Quicktime שאיכשהו תמיד חוזר למסך? או בקיצור, כל הזבל שבעולם?

צריך לעשות סדר גם באלה כדי להגן על הסביבה של המחשב. אתם לא רוצים ליצור קובץ טקסט חדש ולגלות שבעצם זה עשוי מ-"Ride To Hell" ממוחזר, איכס.

תמונה מהזמנים שעוד צחקנו על "ויסטה"
תמונה מהזמנים שעוד צחקנו על המחשבה לעבור ל-"ויסטה"

להתקין דרייברים, או כל דבר, ללא הפעלה מחדש

אנו כולנו לעתים יודעים לשמור את העבודה שלנו, אך האם אתם סוגרים את התוכנה ומפעילים אותה שוב אחרי כל שמירה? ובכן, אתם צריכים. באופן מעשי, יש להפעיל מחדש את המחשב בערך כל 30 שניות כדי לשמור עליו שירוץ חלק.

מיקרוסופט זיהתה את השגיאה השכיחה הזו בקרב המשתמשים, וזה למה ווינדוס 8 לא שואל לפני הפעלה מחדש בשביל עדכונים. אידיאלית, חלונות 10 אוטומטית יופעל מחדש כל פעם אחרי עדכון מוצר אדובי, סגירת טאב בכרום, או… פתיחה של סטים.

usb flash drive

 להסיר דיסק און קי ללא הציוד הנדרש

האם ניסיתם מתישהו להסיר כונן USB עם האצבעות שלכם? רעיון גרוע. זה עלול לשבור את הכונן, וגם שימוש לא נכון בכונן USB גרם למעל 2,800 אנשים באמריקה בלבד לפנות לחדר חירום.

הדרך הנכונה להסרת כונני USB (או דיסק און קי, איך שאתם רוצים, אין זו אגדה) היא די פשוטה. וודאו שהקבצים שרציתם לשים על הדיסק נוכחים, ולאחר מכן לחצו "eject" על הסמל באזור ההודעות. ואז תוציאו מהכיס שלכם את ה-USB clamp (מן צבט להסרת דיסק און קי שאף אחד לא יודע על קיומו) – בשלב זה אתם בטח רוצים למחוק את המערכת הפעלה אך נסתפק בכיבוי המחשב. עכשיו זה הזמן לענוד את הצמיד נוגד חשמל סטטי, מפתח הברגים ההידרוקינטי, פלאייר אף ארוך, דרייב ג'ק, ומָסְתֵּם לעצירת תושבת, ועכשיו אפשר להתיר את הדיסק און קי עם המפתח ברגים ההידרוקינטי, ואז בזהירות להשתמש בדרייב ג'אק כדי להוציא אותו לאט מהתושבת, ובעזרת ה-clamp לשמור על יציבותו. כשזה כמעט בחוץ, הסירו את הג'אק ותפסו אותו עם הפלאיירים הארוכים. היו מוכנים! ברגע שהכונן מוסר, השתמשו במסתם כדי למנוע מהקבצים ליפול החוצה. בשביל העבודה הזו תרצו להשאיל עוד זוג ידיים.

MIND UPLOAD
לא מומלץ

 

להעלות את השכל שלכם אליו

הקונספט, להעלות את המחשבות והזכרונות לתוך מחשב, הוא מושך. יכול להיות שביום מן הימים נוכל לחיות מעבר למה שהגוף שלנו מסוגל כרובוטים. המוחות הגדולים ביותר שיש לאנושות להציע יכולים להישמר היטב בשביל הדורות הבאים. דבר זה יכול לספק דרך לאנושות לשרוד מסעות בין כוכבים שהגוף האורגני שלנו לא יכול לסבול.

בכל מקרה, ישנן סכנות, כפי שנראה בסרטים שמתארים העלאת דעת של אדם. בדוקטור הו, מרשעת העלתה דעתם של אנשים מנוחים אל תוך סייברמן (מין סוג של גופות אדם משודרגות, רובוטיות) ויצרה לעצמה צבא רובוטים, אתם צריכים לראות דוקטור הו כדי להבין בעצם מה באמת הלך שם.

DEFUSE

לשכוח איך לנטרל אותו

ברור שזה קרה לכולנו: הטיימר על המחשב מתקתק ואנחנו תקועים בקריאה של הוראות שימוש.

כפי שאמרה חוה אלברשטיין, "ידה ידה" – אתם בטח תתעלמו מכמה מהדברים שרשומים כאן, אך חלק בהחלט כדאי לא לעשות. תודה ל-PCGAMER.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
9 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

סבבה בהתחלה היה מצחיק וזה אבל לא היה לי כוח יותר לקשקושים האלה, מיותר כשזה יותר מידי.
דילגתי על חצי מהכתבה בנסיון למצוא את הפואנטה

כתבה מצחיקה 😀 (במובן הטוב).
הייתי מוסיפה: לפני שמנתקים את הדיסק און קי, יש לבדוק אם
אפשר לנתק אותו, וזאת בעצמאות לחיצה על החץ הקטן שיש בשורה של
Windows ליד כפתור העוצמה.
לוחצים עליו ולאחר מכן על שמו של הדיסק אותו אתם מעוניינים להסיר.
ולבסוף מקבלים את אישור ההוצאה!
או… שיתברר לכם שאחד הקבצים שבדיסק האון קי שלכם רץ…

אם לא תעשו זאת, אתם עלולים, במקרה הטוב; לאבד קובץ שאתם עובדים עליו,
ובמקרה הרע; לאבד את הדיסק און קי שלכם (את המידע הטמון בו).
זכרו שהזהרתי אתכם!

לשפוך מיץ תפוזים על המקלדת

על זה נאמר "מקשים דביקים".

אחלה כתבה תודה!

זהו? גם אתם התחלתם עם כתבות קשקשניות? מאכזב

אני דווקא בעד כי זו אחלה כתבה והיא לא באה על חשבון הכתבות הרגילות של גיימפרו

זה תרגום של כתבה מPCGAMER, אני אישית מתחבר מאוד לכתבות מסוג זה כי זה מפיח חיים חדשים באתר.

כתבה מעולה! כל הכבוד!

אולי יעניין אתכם
Close