מיקרוסופט סוגרת ארבעה אולפני משחקים והמפתחים זועמים

האתר BBC מדווח שחברת מיקרוסופט (Microsoft) סוגרת את סטודיו טנגו גיימוורקס (Tango Gameworks) בטוקיו, שפיתח את המשחק Hi-Fi Rush, וכן את ארקיין אוסטין (Arkane Austin) בטקסס שפיתח את Redfall.

גם הסטודיו אלפא דוג גיימס (Alpha Dog Games) הקנדי ייסגר, והאולפן ראונדהאוס גיימס (Roundhouse Games) תמוזג לתוך אולפני ZeniMax Online.

כל השינויים הללו קורים בתוך חברת הבת בת'סדה (Bethesda), אותה רכשה מיקרוסופט ב-2020 בעבור 7.5 מיליארד דולר. במיקרוסופט לא ציינו כמה משרות יקוצצו בעקבות המהלך.

מאט בוטי, המנהל את כל אולפני הגיימינג במיקרוסופט, הודיע על הצעדים במייל ששלח לעובדים בו נכתב:

השינויים הללו מבוססים על ההעדפה שלנו למשחקים מצליחים והמשך ההשקעה שלנו בפורטפוליו הלהיטים והעולמות האהובים של בת'סדה שטיפחנו במשך עשורים.

"דקירת בטן מזוינת"

מהלך זה יוביל להפסקת הפיתוח של המשחק Redfall, מה שעורר ביקורת בתוך החברה, וראש האולפן ארקיין אוסטין הביע את אכזבתו: "התפקיד שלכם כתאגיד הוא לדאוג לאמנים שלכם".

סמית בהמשך העלה פוסט ב-X וכתב "אני רק רוצה לומר שאני אוהב את כל האנשים בארקיין אוסטין, זמנים טובים, זמנים קשים – עברנו כל כך הרבה ביחד". מייסד טנגו גיימוורקס ("The Evil Within"), שינג'י מיקאמי, שכבר עזב את החברה והקים אולפן מתחרה, פרסם הודעה בה נכתב: "תודה רבה לכל מי שחקר את העולמות שיצרנו".

לעומתם, דינגה בקבה, הבוס של Arkane Lyon, מתח ביקורת פומבית על בכירי מיקרוסופט על החלטתם לסגור כמה אולפנים, כולל אולפן אוסטין , וכינה את הידיעה "דקירת בטן מזוינת".

בקבה, המנהל הקריאטיבי של Deathloop עטור השבחים ועובד כעת על Blade, הגיב לחדשות ב-X עם מסר כנה וביקורתי יוצא דופן בלי לדפוק חשבון.

"זה נורא לחלוטין", כתב. "הרשאה להיות אנושי: לכל מנהל שקורא את זה, תזכורת ידידותית לכך שמשחקי וידאו הם תעשיית בידור/תרבות, והעסק שלך כתאגיד הוא לדאוג לאמנים/בדרנים שלך ולעזור להם ליצור ערך עבורך."

הוא הוסיף: "אל תזרקו אותנו למשחקי קדחת זהב, אל תשתמשו בנו כאנשי קש לחישובים שגויים/כתמים עיוורים, אל תהפכו את סביבות העבודה שלנו לג'ונגלים דרוויניסטים. אתם אומרים שאנחנו עושים אתכם גאים כשאנחנו עושים משחק טוב. עשו אותנו גאים בזמנים קשים. אנחנו יודעים שאתם מסוגלים, ראינו את זה בעבר.

גל הפיטורים בתעשייה לא עוצר

רק בחודש האחרון הודיעה Take-Two שהיא מקצצת 5% מכוח האדם, שבועות ספורים בלבד לאחר שרכשה את מפתחת סדרת בורדרלנדס (Borderlands), חברת Arc Games בעסקה בשווי 460 מיליון דולר.

בשנה שחלפה, פיטורים הפכו לתופעה שכיחה בכל תעשיית המשחקים ונכון להיום, פוטרו רק השנה 8,800 עובדים (2024), לא כולל אלו שבכתבה זו, לעומת 9,000 בכל שנת 2023, כך על פי האתר Game Industry Layoffs.

חברת מיקרוסופט פיטרה בתחילת השנה 1,900 עובדים ממחלקת האקסבוקס, חלקם עובדי Activision Blizzard, אותה שרכשה בעסקת ענק של 69 מיליארד דולר. חברת Riot Games, מפתחת League of Legends פיטרה 11% מכוח העבודה שלה.

וזה לא נגמר שם. בספטמבר האחרון יוצרת פורטנייט, Epic Games שלחה הביתה 800 עובדים. בפברואר השנה הודיעה חברת EA על גל פיטורים שני ושלחה הביתה 700 עובדים. בחודש שעבר הודיעה גם המפתחת Immortals of Aveum כי היא פיטרה את רוב צוות האולפן, עם זאת, מדובר באולפן קטן.


כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

מקור
BBC

איתי בן טוב

חובב חומרה ו-PC מאז שאני ילד. מסקר את התחום כבר כמה שנים טובות ומאוד שמח שאני עושה זאת באחת התקופות הכי מעניינות בתחום. שחקן CS לנצח.
מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות