דוח חדש: 60% מהגיימרים בשנת 2023 שיחקו במשחקים בני 6 שנים ומעלה

בעוד תעשיית המשחקים צומחת, התחרות הגדולה ביותר שלה היא כותרי בלוקבסטר כמו Fortnite, GTA, Call of Duty ו-Roblox

דו"ח חדש על תעשיית המשחקים של חברת מחקרי השוק Newzoo מראה שבעוד ששוק המחשבים והקונסולות צמח ב-2.6 אחוזים ב-2023, זמן המשחק הכולל ירד כאשר גיימרים בילו יותר ויותר זמן במשחקים ישנים כמו פורטנייט ו- League of Legends.

לפי הנתונים של Newzoo, שוק משחקי המחשב והקונסולות צמח והגיע להכנסות של 93.5 מיליארד דולר בשנת 2023. אולם, הצמיחה לא נבעה מהשקות חדשות אלא בעיקר מרוכזת במספר קטן של חברות הפצה ומפתחים.

NEWZOO

פורטנייט הוא המשחק הפופולרי ביותר

הנתונים מראים ש-10 המשחקים המובילים בכל פלטפורמה הם כותרים ששוחררו לפני מספר שנים. את הרשימה מוביל המשחק פורטנייט (Fortnite) בכל הפלטפורמות, כולל Switch ו-PC.

שאר הרשימות כוללות כותרים מוכרים וידועים כמו Grand Theft Auto V, Counter-Strike 2, Roblox, Minecraft, Rocket League, Apex Legends, Fall Guys, Valorant ו-Call of Duty. משחקים בלעדיים לקונסולות ה-Xbox ו-Playstation לא מככבים ברשימה הזאת, מלבד משחק אחד- Starfield.

הנתונים של Newzoo מראים שרק 66 כותרים היוו 80 אחוז מכלל זמן המשחק בשנת 2023. ו-60 אחוז מזמן המשחק הזה הושקע במשחקים בני שש שנים ומעלה. למעשה, בשנת 2023, חמשת המשחקים – Fortnite, Roblox, League of Legends, Minecraft ו- GTA V בלבד, היוו 27% מכלל זמן המשחקים בשנה.

מחקר 2024
המשחקים הפופולריים ביותר לשנת 2023 | קרדיט: Newzoo

וזה הולך ומחמיר. 23% מזמן המשחק שהושקע בשנת 2023 על משחקים חדשים היו כותרי המשך שנתיים גדולים כמו משחק FC 24 או NBA 2K24. רק 8% מהזמן הושקע על כותרים חדשים לא שנתיים כמו Diablo IV או Baldur's Gate 3.

האתגר של מפתחי משחקים חדשים

אמנם הדו"ח של Newzoo מצביע על כך שניתן להצליח בתעשייה המשחקים, אבל זה אתגר לא קטן בכלל. המציאות היא ששחקנים מבלים פחות ופחות זמן במשחקים חדשים ויותר ויותר זמן בזיכיונות מבוססים ובכותרי שירות לייב, מה שמקשה על מפתחים חדשים להגיע לקהל חדש. כך נכתב בסיכום הדו"ח:

זה יהיה יותר ויותר מאתגר להגדיל את בסיס השחקנים של משחקים, במיוחד בנוף הנוכחי שלנו, שבו כותרים 'ירוקי עד' וצנרת תוכן איתנה שולטים בשוק

עוד באותו נושא:

האתגר הוא קשה הרבה יותר מבעבר, שכן מפתח משחקים היום לא רק מתחרה מול כל משחק חדש וחם כמו קול אוף דיוטי שנמצא על המדפים, אלא נלחם בענקים כמו Fortnite ו-Roblox, שהם משחקים חינמיים לחלוטין עם כמויות אינסופיות של תוכן שנוצרו על ידי הקהילה.

דרך
kotaku
מקור
newzoo

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות