דעה: המחשב האישי – המנצח הבלתי נמנע של התערוכה

 

נתחיל ברשותכם במטפורה:

בחצר גן הילדים בלוס אנג'לס רבים הילדים כמידי שנה מי מוצלח יותר. האמריקני, בן למיליארדר מחונן שחווה בעברו טראומה מסתורית הקשורה בטבעות אדומות מתכסח כהרגלו עם היפני שנולד לאבא מקרר ואמא טלוויזיה עם דוד מצלמה (ברצינות, החברה הזו מייצרת הכול). הילד היפני השני בגן, אתם יודעים, זה עם הכמיהה הבלתי נשלטת לפטריות, מנסה להשחיל מילה ומדי פעם מצליח. רק ילד אחד נשאר מחוץ לחגיגה, הוא נצר למשפחה מכובדת וארוכת שנים האחרון בשושלת של מכונות מופלאות. למשפחתו ענפים רבים ותחומי עניין רבים אף יותר, חלקם יועצים אסטרטגיים, אחרים אוהבים לחבר קוביות, החלק האפור של המשפחה בעיקר מחשב מיסים. הילד הזה נשאר מחוץ לוויכוח לא בשל נחיתות כלשהיא, שכן הוא רואה טוב יותר, שומע  טוב יותר, וחכם הרבה יותר. הוא נשאר מחוץ לוויכוח כי הוא מבין, שלכשיבוא ערב, והזאטוטים יתפנו מהגן ויוחלפו בצעירים ומוצלחים יותר, הוא עדיין יהיה שם להשקיף מהצד עם כל המשפחה.

משחקים בלעדיים? גם אצלנו

הפקטור המכריע בכל פעם מחדש במלחמת הקונסולות הוא המשחקים הבלעדיים. פלטפורמה שתספק ללקוחותיה מגוון עשיר יותר של חוויות איכותיות תהיה זו שתשמר ותתפיח את קהל המשתמשים בה. נכון, Sony ו-Nintendo סחפו עם גל של משחקים איכותיים שקידמו את התעשייה בשנים האחרונות (ב-Microsoft עוד מחפשים תשובות) אך אלו כעין וכאפס לעומת סופת הטייפון של חוויות המתחוללת כדרך קבע בדף הבית של Steam. החל מחברות כמו Paradox הדואגת לרקוח מדי שנה משחקי אסטרטגיה וסימולציה ראשונים במעלה וכלה במשחקים כמו Undertale אשר מאתגרים את תפיסתנו כשחקנים. ובל נשכח את זירת ה-MOBA המשגשגת, את משחקי היריות הבלעדיים דוגמת Arma, את הסימולטורים שמדמים מטוסי קרב מחד וטוסטים מאידך, והרשימה כמובן אינסופית. הוסיפו לכך זירת Indie פורחת ותאימות אחורה בלתי מוגבלת ותבינו מדוע גשם הבלעדיים של הקונסולות הוא טיפה בים המחשב.

נ.ב. יש לנו מודים…

עם כוח גדול באה אחריות גדולה

אין זה חדש שהשוואת כוח החישוב של קונסולה לכוח החישוב של מחשב הנועד למשחקים שקולה להשוואת כוח האש של אקדח קפצונים לזה של תותח. לא מעט ריבים יפרצו השנה סביב היכולות של פרוייקט Scorpio מול אלו של מתחרו הישיר ה-PS4 Pro אך כל אלו לא רלוונטיים כאשר אנו חיים בלב דור כרטיסי המסך מהסדרה העשירית של Nvidia ומעבדי Ryzen מבית AMD. כאמור, עם כוח כזה מונחת על כתפי המחשב אחריות גדולה: לספק את חוויות המשתמש האיכותית והמשתלמת ביותר.
בעוד חברות הענק גובות דמי כופר עבור שירותים מקוונים, המחשב שב כדי להזכיר שאפשר לשלם רק פעם אחת עבור אינטרנט, לספק.
בעוד חברות הענק מגבילות דרך קבע את דרכי השליטה במשחקים, למחשב ניתן לחבר מגוון אינסופי של אביזרים ובקרים.
בעוד חברות הענק נועלות בפנינו את האפשרות להתאים את חומרת הפלטפורמה לדרישותינו ותקציבנו, במחשב השמיים (או 7ghz נכון להיום) הם הגבול.
אז תנו ל-Microsoft ו-Sony להתכתש  על מי יותר חזק, רק תציעו להם באדיבות משקפיים כשהרזולוציה שלהם מתמהמהת שנות אור מאחורי המחשב.

ועכשיו לשואו

זוהי השנה השלישית ברציפות בה תיערך מסיבת עיתונים המונחית ע"י האתר PC Gamer אשר תתמקד אך ורק במחשב. גם הפעם מדובר בשיתוף פעולה של חברות מובילות מכל רחבי התעשייה הן בתחום החומרה והן בתחום התוכנה, בין הדוברים השנה יהיו:

  • Intel: ענקית החומרה מהווה בפעם הראשונה שותפה בכירה לאירוע אחרי שנתיים של AMD. לאחר ההצלחה המסחררת שנחלה סדרת מעבדי Ryzen תידרש Intel למאמצי שכנוע להם לא הזדקקה זה מספר שנים. רק לפני מספר שבועות נחשפה באופן רשמי סדרת מעבדי i9 העוצמתיים לצד תוספות לסדרות הנמוכות יותר שיתמודדו עם מחירי המתחרה AMD.
  • Firaxis: אין ספק שהסדרה Civilization היא נכס צאן ברזל בארסנל משחקי המחשב, ומפתחיה יהיו על במת התערוכה כדי להכריז "הכרזה משמעותית" (לדברי האתר PC Gamer), לא ברור אם מדובר במשחק חדש או בהרחבה גדולה, כך או אחרת יהיה מעניין.
  • Klei Entertainment: את שם החברה אולי לא תזהו, אך משחקיה Don't Starve, Oxygen not Included, ו-Mark of the Ninja זכו לאהדת השחקנים והמבקרים. הם צפויים להכריז על משחק חדש במהלך מסיבת העיתונאים.
  • Oculus: בשנה החולפת חלום המציאות המדומה הפך למציאות (יקרה, אבל מציאות). הופעתה של Oculus ככל הנראה לא תרעיד את השוק אך בין ההכרזות האפשריות נצפה כמובן למשחקים שלמים יותר המנצלים לעומק את כוחן של משקפי ה-Rift, גרסה חדשה ומלוטשת יותר של המשקפיים (יכולת אלחוטית בהחלט על הפרק) ואם נהיה ברי מזל גם הוזלה במחיר (אל תבנו על זה יותר מדי).
  • Sega: סדרת Total War זכתה לחיים חדשים בעולם הפנטזיה של Warhammer וכעת פנינו למשחק ההמשך. צפו לסרטון משחקיות ואולי לחשיפה המיוחלת של האומה הרביעית (אם כי כולם יודעים שמדובר ב-Skaven). מתוך מאמר שהעלתה המפתחת Creative Assembly על מעשיהן של חטיבות הפיתוח השונות, יתכן שניחשף גם לתוכן היסטורי אליו המעריצים התגעגעו.
  • Microsoft: אפילו חטיבת ה-Xbox של Microsoft תופיע על מנת לחלוק כבוד למחשב, ולתת מבט נוסף למשחקים בלעדיים לפלטפורמת Windows דהיינו ל-Xbox ולמחשב.

בלי תאגיד מרושע העומד מאחוריה, תערוכת משחקי המחשב היא המקום בו נותנים במה לדבר החשוב ביותר: המשחקים. יצירתיות וחדשנות חרוטות על דגל המופע הזה בו חברות ענק ואולפנים עצמאיים מצעידים אותנו כאחד אל עבר הקדמה.

לסיכום, ניצחונו של המחשב בתערוכה השנה, כפי שעולה מן הכתוב הוא בלתי נמנע. יש לו תשובה כמעט לכל טיעון שיעלו בפניו פרחחי גן הקונסולות. הוא לא מודאג מקדמה טכנולוגית, משום שהוא תמיד נמצא בחזית. הוא המקום בו כל אחד יכול למצוא חוויה חדשה ושונה שלא ניתן להשיג במקומות אחרים, כמו גם ליהנות מהמרב שיש למשחקים משותפים להציע. כוחה של התעשייה הסובבת אותו רק גובר והקהילה המחבקת אותו דרך קבע פעלתנית מאין כמוה.

הוא מחובר לעברו, שוקד בהווה, ומשקיף לעתידו, בכיר גן הקונסולות, המחשב האישי. הצטרפו אלינו וצפו בהופעת PC Gaming, שמפעיל אתר החדשות PC Gamer, ושתקדיש את כל כולה למחשב האיש, הערב בשעה שמונה!

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

טור זה נכתב על ידי קורא קבוע שקיבל במה ובחר להישאר בעילום שם. רוצים גם אתם להשתתף ולכתוב? צרו איתנו קשר כאן!

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

 


כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

מערכת התגובות
התראה
2 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

כל זה טוב ויפה אבל כבר שנתיים ברציפות שהמסיבה שלהם נמרחת הרבה יותר מדי בלי שום הכרזה משמעותית ואני לא רואה את זה משתנה השנה

מת כבר שunreal tournament החדש יקבל במה למה הוא מקדים את חברו קווייק בהרבה.