רשמים מהבטא של טייטנפול

Titanfall-preview

יכול להיות שמוקדם מדי לפרסם רשמים על משחק שהולך לצאת שבוע הבא. יכול להיות. יכול להיות גם שמוקדם מדי להתחיל לחלק תשבוחות למשחק רק על פי גרסת בטא מאוד מוגבלת. אבל כשמשחק משאיר בך רושם כל כך חיובי, המעט שאתה יכול לעשות זה לכתוב עליו משהו.

טייטנפול ישוחרר בישראל ב 13 למרץ, אך לפני מעט יותר משבוע קיבלנו כולנו הזדמנות קצרה לטעום קצת ממשחק רב המשתתפים שיעמוד במרכז חווית המשחק של טייטנפול (טייטנפול לא הולך לכלול משחק יחיד). מאז, החדשות בנוגע לטייטנפול לא מפסיקות לזרום לשניה וההרגשה לגבי המשחק, נכון לעכשיו, היא מאוד טובה. אז נכון שאי אפשר באמת לבקר את המשחק, אבל בכל זאת רציתי לאסוף כמה רשמים ולספר לכם מה עניין אותנו, ועלול לעניין אותכם.

Titanfall 48GB HDD

אבל קודם כל, קצת רקע על טייטנפול- טייטנפול הוא משחק וידאו המתרחש בעתיד הרחוק, ובמרכזו עומד השימוש בענקי מתכת ההולכים על שתיים ומסוגלים לתת ולקחת כמויות אדירות של נזק, הנקראים טיטאנים. השחקן נכנס לנעליו של טייס- הטייסים הם מעיין לוחמי קומנדו המצויידים ביכולות מיוחדות כמו היכולת לעוף למרחקים קצרים, היכולת לההפך לבלתי נראה, היכולת לרוץ על קירות, וכמובן, היכולת לתפעל טיטאנים. יחד עם השחקנים האנושיים משתתפים בקרב גם חיילים הנשלטים על ידי המחשב. חיילים אלו חלשים בהרבה מהשחקנים האנושיים, ולא מסוגלים לבצע אף אחת מהפעולות שהשחקנים יכולים. למעשה, המטרה העיקרית של חיילי המחשב היא ליצור אווירת מלחמה בקנה מידה רחב, ולשמש כבשר תותחים לשחקנים האנושיים. נושא הבוטים סוקר בהרחבה בשבועות שקדמו ליציאת הבטא, ויסוקר לעומק בביקורת המלאה על המשחק, אך לבינתיים נאמר עליהם דבר אחד- או שתשנאו אותם, או שתאהבו אותם. חיילי המחשב עלולים להפריע ולהסיח את דעתם של (או סתם לעצבן) שחקנים שמעוניינים להתמקד באלמנט התחרותי, האנושי של המשחק, ואילו שחקנים אחרים יהנו מהתרומה של חיילי המחשב לאווירת הקרב ולתחושת הכוח שהשחקן מקבל.

אווירה

מה שמוביל אותי לדבר הראשון שבאמת מרגיש שונה בטייטנפול מכל משחק אחר- האווירה. האווירה במשחק רב המשתתפים של טייטנפול, או לפחות הטעימה הקטנה שקיבלנו ממנו, מזכירה לי אווירה של משחק יחיד- העולם שאליו אתה נכנס מרגיש דינאמי ומלא חיים, החיילים שסביבך, אלה שנשלטים על ידי המחשב (ויש הרבה כאלה), משוחחים ביניהם ומגיבים למצבים באופן אותנטי, והקרב כולו מתנהל כמו חלק קטן ממלחמה גדולה הרבה יותר. כל סיבוב מתחיל בקפיצה מתוך המטוס שמכניס אותך לשדה הקרב. נכון, אחרי הפעם העשירית זה כבר הרבה פחות מרשים, אבל מצד שני זה מכניס אותך למשחק הרבה יותר טוב מפשוט להופיע בנקודת ההתחלה. יחד איתך נוחתים גם החיילים הפשוטים, הנשלטים על ידי המחשב, כשעל כל שחקן אנושי יופיעו חמישה או שישה חיילי מחשב. כתוצאה מכך, כל שדה הקרב מתמלא בפעילות. המשחק חודל מלהיות קרב של חמישה שחקנים על חמישה שחקנים, והופך להיות מלחמה מלאה של שני צבאות, שאתה, השחקן, עומד במרכזה, ומנווט את מהלכה. אותם חיילים פשוטים לא מהווים עליך איום משמעותי, אך עם זאת מוסיפים המון להרגשה שאין רגע דל, גם אם אין מולך שחקן אנושי. יותר מזה- חיילי המחשב ינועו בצורה טקטית, ידברו אחד עם השני, יזהו מטרות ושחקני אוייב ואפילו ידברו עליך בלחישות כשתעבור לידם ("ראית שהנחיתו איתנו טייסים?" "כן, החבר'ה האלה משוגעים לגמרי"). ההרגשה היא אחרת ממשחק כמו בטלפילד, שלעתים מרגיש קצת כמו שדה קרב ריק.

אבל ללא ספק הדובדבן שבקצפת של אווירת המשחק הוא לאו דווקא ניצחון, אלא הפסד. בניגוד למשחקים אחרים, הפסד בסיבוב לא גורר אחריו סגירה מיידית של השלב, מעבר ללוח התוצאות, וספירה לאחור של השלב הבא, אלא משהו הרבה יותר מציאותי- נסיגה. כאשר אחת הקבוצות מפסידה, המשחק עובר למצב נסיגה, ועל כל שחקני הקבוצה המפסידה להגיע לנקודה מסויימת (אקראית) תוך דקה, ולהאסף על ידי כוחותיהם, ועל שחקני הקבוצה המנצחת לרדוף אחריהם ולמנוע מהם לסגת. אם פספת את ההסעה, או מתת בדרך- הסיבוב נגמר. אם הספקת לעלות על ההסעה תוכל לקבל את הסיפוק שאולי הצלת מעט מכבודך, ותוכל גם לקבל כמה נקודות על המהלך המוצלח. זאת אולי נשמעת כמו תוספת קטנה, אבל חלק גדול מהרגעים הכי מרגשים וייחודיים במשחק קרו במהלך אותו שלב הנסיגה.

http://www.youtube.com/watch?v=Okj2VoI2NI0

איזון

אווירת המשחק, טובה ככל שתהיה, לא הייתה מסוגלת לעמוד לבדה, אלמלא הייתה גם המשחקיות טובה, וכאן גם כן ישנם כמה חידושים מעניינים, כשהמעניין שבהם הוא הטיטאנים- מפלצות מתכת עם רובי ענק שיורות פגזים וחסינות לכדורי רובה. כל שחקן במשחק רשאי לקבל לעצמו טיטאן ברגע שהטיטאן שלו מוכן, באופן טיפוסי כחמש דקות לאחר תחילת הסיבוב. מה שגורם לזמן הזה להתקצר הוא כל נקודת נזק שנגרמת לאוייב- על כל פגיעה באוייב תוכל להוריד מהספירה מספר שניות, כך שאם שיחקת היטב, תוכל לקבל את הטיטאן שלך מוקדם מכל שאר השחקנים. ברגע שהטיטאנים מתחילים לנחות בשדה הקרב, הכל משתנה. ממלחמת קרקע ורובי סער, שדה הקרב הופך להיות מלחמת טיטאן בטיטאן, מלחמת טיטאן בחיילים, ולוחמת גרילה של טייסים כנגד טיטאנים. הכוח של המשחק טמון באיזון. היופי הוא שטייסים מסוגלים לפגוע ולהפיל טיטאנים- טייסים הם מהירים וקטנים, לעומת הטיטאנים הגדולים והמגושמים, הטייסים מסוגלים לרוץ על קירות, לעוף למרחקים קצרים, להכנס למקומות צרים ולמבנים, לעומתם הטיטאנים אפילו לא מסוגלים לקפוץ, כך שלמרות כל גודלם, הם בכלל לא מסוגלים להתחרות על יתרון הגובה. הצד השני של המטבע הוא שהטיטאנים מסוגלים לספוג נזק רב, ולגרום נזק רב. טייס שימצא את עצמו בעימות חזיתי מול טיטאן, יפסיד. כמו כן להרוס טיטאן זה לא עניין פשוט- טייס יצטרך לפגוע בטיטאן מספר רב של פעמים עם כלי נשק כבדים על מנת להרוס טיטאן לבדו, דבר לא פשוט בהתחשב בעובדה שהוא יאלץ לחשוף את עצמו על מנת לעשות זאת.

titanfall3

דבר נוסף וחדשני היא הריצה החופשית. אחד הדברים שמוסיפים לאווירת הקרב חסרת המנוח היא היכולת של טייסים לקפוץ ולרוץ על קירות על מנת לשנות מיקום וגובה. דבר זה הופך את המשחק לטקטי ומבוסס יכולת בהרבה יותר ממשחק המבוסס על תפיסת מחסות או עמידה בנקודה שולטת. שחקן טוב יהיה מסוגל להשתמש בריצה החופשית על מנת לשנות את מזלו במהלך קרב- להעלם ולהופיע בנקודה אחרת, לשנות גובה אל מול טיטאן אויב, או להתחמק מרודף בדרך מתוחכמת, האפשרויות מגוונות, והיכולת להשתפר בהן מוסיפה עוד עומק למשחק, ויוצרת משחק שעל מנת לשרוד בו, עליך להשאר תמיד בתנועה. האיזון שבין האלמנטים השונים שבמשחק, הטיטאנים והטייסים, יוצר מתח נהדר, ותחושה של כוח, ומגוון אפשרויות טקטיות, בין אם אתה בטיטאן, ובין אם הטיטאן שלך עדיין לא מוכן.

ואם כבר בתחושת כוח עסקינן, הייתי רוצה לציין דבר נוסף לטובה- טייטנפול הוא משחק שממנו כל שחקן יכול להנות, גם אם הוא לא שחקן טוב, וגם אם לא מסוגל לשחק ולהתאמן מספר רב של שעות. אני, לדוגמא, לא שיחקתי משחק מרובה משתתפים מאז קאונטר סטרייק. בתקופת הצבא נאלצתי לעשות הפסקה, לטובת נשק אמיתי, וכשחזרתי כבר לא הייתי טוב מספיק- רמת היכולת שנדרשה ממני הייתה גבוהה מאוד רוב הזמן, ומשחקים הפכו מתסכלים יותר ממהנים. טייטנפול, לעומת זאת, נותן לכולם הזדמנות- הטיטאנים אינם נעולים, או תלויים באיזשהו רצף הריגות, אלא זמינים לכל שחקן, והם חלק בסיסי במשחק. בנוסף, החיילים הנשלטים על ידי המחשב נותנים לשחקנים הפחות טובים הזדמנות לצבור נקודות, ושוברים את הרצף המתסכל של מוות אחד אחרי השני בידי שחקנים יותר טובים שמסוגלים להשקיע יותר זמן במשחק. כמובן שהמשחק לא מסוגל להפוך אותך לשחקן יותר טוב, אבל הוא בהחלט נותן לך הזדמנות יותר טובה להנות.

Titanfall2

לסיכום

כמו שציינתי בפתיחת המאמר, התחושה הכללית בתום מספר ימי משחק היא טובה. המשחק מרגיש מלוטש, מלא אקשן, ובעיקר מהנה. טייטנפול הצליח לשאוב אותי לתוכו בצורה שמעט מאוד משחקי רשת הצליחו בתקופה האחרונה, בגלל האווירה, בגלל המשחקיות, ובגלל החדשנות המרעננת שנתנה לנו קצת מנוחה מהשיגרה שאליה נכנסו משחקי רשת בזמן האחרון.

ולמרות כל ההתלהבות, חשוב עדיין לשמור על איפוק. המשחק נמצא כמה שבועות לפני שחרור, ואי אפשר לדעת מה תהיה התוצאה הסופית- אם מספר המפות יהיה קטן מדי, או לא מקורי מספיק, אם מספר סוגי הנשקים, היכולות, והטיטאנים יהיה קטן מדי, או לא מעניין, המשחק עלול להכשל. כל מה שנותר הוא להחזיק אצבעות, ולקוות.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
3 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

משחק קטלני הוא נראה ואחלה סיקור רק רציתי להבים דבר אחד
יהיה בו גם מצב של סינגל פלייר או רק מצב מרובה משתמשים?

רק מרובה משתתפים (לא שזה משנה,אתה יודע שבסינגל אתה משחק 4 שעות ולא נוגע יותר אף פעם),מה שכן הכתבות הרבות באתר הזה גרמו לי לחשוב חיובי על קניית המשחק.
D:

ואווווו כל הכבוד על ההשקעה!!!
הרושם שלי מהמשחק קצת שונה:
אני חושב שבמשחק הזה היה/יה יותר מדי פיצוצים ואקשן שעד כדי כך, לא נגעתי בטיטנים האלה….זה הדעה שלי אני יודע שאחרים מעוד נהנו מהמשחק
מה שכן אני יגיד על המשחק הזה שזה מביא דבר חדש!!!