לפני שבועיים ואחרי אינסוף שמועות ושלל הערכות אנליסטים, הכריזה בשעה טובה חברת סוני (Sony) על הקונסולה המשודרגת הבאה שלה, הפלייסטיישן 5 פרו (PS5 Pro) במחיר של 700 דולרים, ולאחר מכן אישרה גם שיתוף הפעולה עם AMD שצפוי להתמשך גם לקונסולת הדור הבא שלה, הפלייסטיישן 6 (PS6).
במהלך אירוע ההכרזה, ציינה סוני כי היא מתכננת להביא לקונסולות הפרו החדשה לפחות 50 המשחקים המותאמים לקונסולה החדשה ולגבי שאר המשחקים הקיימים, היא טענה שה-PS5 Pro "עשויה" לייצב או לשפר את הביצועים של יותר מ-8,500 משחקי PS4 מותאמים לאחור.
הלילה במהלך המצגת של סוני State of Play קיבלנו הצצה לכמה מהמשחקים הגדולים הבאים שיגיעו לפלייסטיישן ובראשם המשחק האקסקלוסיבי "Ghost of Yotei", ממשיכו של Ghost of Tsushima. לצד חשיפות של משחקים, סוני פרסמה פוסט ארוך בבלוג הפלייסטיישן הרשמי המלא בפרטים על משחקי השקת PS5 Pro היישר ממפתחי משחקים. זה סיכום של מה שאתם יכולים לצפות למצוא בכמה ממשחקי הטריפל-A הגדולים ביותר שיגיעו בהשקת הקונסולה בתאריך ה-7 בנובמבר, 2024.
המשחקים והביצועים הצפויים
המשחקים יעשו שימוש בטכנולוגיית ה-PSSR החדשה של סוני (PlayStation Spectral Super Resolution), שזה התשובה של סוני ל NVIDIA DLSS / AMD FSR וחלקם אף ייהנו מחוויית מעקב אחר קרניים ׁ(Ray Tracing) בלי לפגוע בביצועים. כל אולפן שיתף את המשחק שלו ואת ביצועיו בקונסולה החדשה.
Gran Turismo 7: שימוש ב-PSSR ב-PS5 Pro יעילה גם ברזולוציית 4K, ומאפשרת אפילו יותר פרטים ואיכות תמונה גבוהה מאי פעם. המשחק תומך כעת במעקב אחר קרניים במהלך מרוצים, לא רק כדי שמשטחי מכוניות יראו השתקפויות מלאות של מכוניות אחרות, אלא גם כדי שמכונית תשקף את חלקיה שלה. יתר על כן, Gran Turismo 7 יכלול תמיכה ניסיונית עבור 8K/60fps.
Horizon Forbidden West/Horizon Zero Dawn Remastered: ב-Horizon Forbidden West, כעת תוכלו ליהנות מאיכות ויזואלית התואמת או עולה על מצב האיכות בפלייסטיישן 5 הרגיל, אך עם 60 FPS (פי שניים מקצב הפריימים). כמו כן, ישנם שיפורים רבים למנוע Decima שמתאפשרים כעת בגלל כוח העיבוד של PS5 Pro. תוכלו להבחין בשיפור בצללים, בעומק השדה, בהצללות עור ושיער, בעננים, ועוד. Horizon Zero Dawn Remastered מגיע גם עם תמיכה מקורית עבור PlayStation 5 Pro. זה כולל מגוון תכונות גרפיות ששופרו כדי להשתמש בכוחו של ה-PS5 Pro תוך מתן נאמנות גבוהה במיוחד בקצבי פריימים מהירים.
The Last of Us Part I and II Remastered: כל משחק יציע מצב רינדור משופר חדש ספציפי ל-PS5 Pro המשתמש בעיבוד גרפי משופר, רינדור ב-1440p, ולאחר מכן שיפוץ ל-4K באמצעות רזולוציית-על של PSSR. מצב זה שומר על היעד של 60 FPS, ומציע איזון אידיאלי בין קצב פריימים ורזולוציה. מצבי רינדור ביצועים ונאמנות עדיין זמינים ב-PS5 Pro, ומספקים חוויה חלקה אפילו יותר ממה ששחקנים היו רואים ב-PS5 המקורי וקצב פריימים גבוה יותר אם התצוגה שלך תומכת בכך.
Marvel's Spider-Man ו-Ratchet & Clank: Rift Apart: שחקני Marvel's Spider-Man מחודשים, Marvel's Spider-Man: Miles Morales, Ratchet & Clank: Rift Apart, ו-Marvel's Spider-Man 2 ימצאו מצב ברירת מחדל חדש של Performance Pro, שילוב של רזולוציית 4K ותכונות מעקב אחר קרניים של מצב פידליטי עם מצב ביצועים של 60FPS.
Dragon's Dogma 2, Resident Evil Village ו-Resident Evil 4 ייהנו מהעוצמה של ה-PS5 Pro, PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), וטכנולוגיית מעקב אחר קרניים, המאפשרת קצבי פריימים משופרים. עבור Resident Evil Village, קאפקום (Capcom) הוסיפה אפשרות משחק של 120FPS בעת הפעלת המשחק בקונסולה החדשה. עבור Resident Evil 4, אושרו רק קצבי פריימים גבוהים יותר.
Dragon Age: The Veilguard: מצבי הפידליטי והביצועים של המשחק יציגו שיפורים בקונסולה החדשה, כולל רזולוציה משופרת במצבי 30FPS Fidelity ו-60FPS Performance. בנוסף, יהיו הגדרות חזותיות משופרות שונות במצבי 30FPS Fidelity ו-60FPS Performance. ביוואר (BioWare) גם ציינה כי PSSR מאפשר 'איכות תמונה משודרגת'. לבסוף, גרסת ה-PS5 Pro של המשחק כוללת חסימת סביבה בעקבות קרינה במצבי הביצועים של 60FPS, שזמינה רק במצב 30FPS בפלייסטיישן 5 הבסיסית.
Star Wars Jedi: Survivor: 'מצב האיכות' – Quality Mode, מציע את רזולוציית הקונסולה הגבוהה ביותר של המשחק ב-2160p. יחד עם זאת, מצב ביצועים עדיין מספק 60FPS, אך כעת עם רזולוציה גבוהה יותר, השתקפויות בעקבות קרניים וחסימה סביבתית בעקבות קרינה. לבסוף, שיפוץ ה-PSSR החדש מבטיח חוויה ויזואלית חדה יותר בשני המצבים.
Hogwarts Legacy: עם יכולות הביצועים המוגברות של ה-PS5 Pro, איכות המצבים החזותיים Performance ו-Fidelity השתפרה מבלי לפגוע בחוויית השחקן. שחקנים יוכלו לחוות גרפיקה חדה יותר ברזולוציה גבוהה יותר, תוך מינוף PSSR בכל המצבים החזותיים. עוצמת הביצועים הנוספת של ה-GPU אפשרה שיפוץ של המצב החזותי של פידליטי-ריי כדי להציג את המשחק באור חדש. שחקנים יבחינו בהשתקפויות חדשות ובצללים עם מעקב אחר קרניים בכל הסביבות.
Alan Wake 2: מעקב אחר קרניים נוסף ל'מצב האיכות'. Remedy השתמשה גם בכוח הנוסף של PS5 Pro כדי לשפר את הוויזואליה והאפקטים במצב ביצועי 60FPS, תוך שיפור ברזולוציית העיבוד מ-1440p של ה-PS5 ל-4K.
Final Fantasy VII Rebirth: המצב המשופר החדש שפותח במיוחד עבור PS5 Pro פועל בקצב פריימים של 60FPS ותומך ב-PSSR כדי להשיג רזולוציה שווה לזו של מצב גרפי.
Assassin's Creed Shadows: המשחק ינצל את ה-PS5 Pro כדי לספק טכנולוגיית תאורה גלובלית משופרת בעקבות קרינה. הודות ל-PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) ובשילוב עם המעבד הגרפי החזק יותר, השחקנים ייהנו מאיכויות עיבוד משופרות.
עוד באותו נושא:
- פלייסטיישן 6 מתוכננת להיות הקונסולה החזקה מכולן
- מה זה PSSR? ואיך זה ישפיע על הביצועים של ה-PS5 Pro?
- מחיר המהדורה המוגבלת ל-PS5 לרגל 30 שנות פלייסטיישן נחשף
- כל המשחקים (המשופרים) שאושרו לפלייסטיישן 5 פרו
Stellar Blade: עם ה-PlayStation 5 Pro, שחקנים יוכלו ליהנות מהמשחק ברזולוציית 4K ברזולוציית 50fps ומעלה, ותבחינו בשיפור בפרטים במשחק הודות ל- PSSR. בנוסף, האופציה של HFR (קצב פריימים גבוה) נתמכת, המאפשרת לכם ליהנות מחוויית משחק חלקה במהירות 80 פריימים לשנייה (נדרשת תמיכה בתצוגה של 120 הרץ).
The First Descendant: חברת NEXON ממנפת את ביצועי ה-GPU המעולים של PS5 Pro ואת ארכיטקטורת מעקב הקרניים המשופרת כדי להשיג אפקטים של תאורה וצל אמיתיים וטבעיים יותר בהשוואה ל-PS5 הסטנדרטי. בנוסף, על ידי שימוש ב-PlayStation Spectral Super Resolution, המשחק ירוץ ברזולוציה גבוהה יותר ובאיכות תמונה טובה יותר. המפתחים גם עובדים כעת על הפעלת FSR 3.1 Frame Generation לספק קצבי פריימים משופרים.
קונסולת פלייסטיישן 5 פרו תושק ב-7 בנובמבר.
כרגיל אנשים ירוצו לקנות
מיותר