דיווח: סוני מבקשת כעת מהמפתחים להתאים משחקי PS5 Pro עד הקיץ

בדגש על Ray Tracing, כדי שיתאימו לחומרה החדשה

נראה כי הקונסולה המשודרגת PS5 Pro בכל זאת תגיע בשנת 2024 וכעת אנו מקבלים מידע נוסף ואמין על המפרט והתכונות שלה.

ה-PS5 Pro ממשיכה להישאר בכותרות, ולהמשיך לספק לנו עוד מידע ופרטים לקראת חשיפה אפשרית וקרובה של סוני. כעת, מקור אמין נוסף אישר את קיומם של אותם מסמכים פנימיים של סוני עליהם דיווחנו בחודש שעבר.

לפי מקור זה, סוני ביקשה מהמפתחים שלה להתאים משחקים לקונסולה עד הקיץ, מה שעשוי לאמת עוד יותר את השמועות כי החשיפה תגיע בקרוב.

המפרט הטכני – פרטים נוספים

המקור החדש הוא האתר The Verge שאישר את מפרט ה-PS5 Pro באמצעות אותם מסמכים שהושגו דרך מקורות קרובים לסוני. ענקית המשחקים רוצה לוודא שהאולפנים כבר הכינו את הכותרים שלהם לקונסולת ה-Pro, תוך התמקדות בטכנולוגיית מעקב אחר קרניים.

לפי המידע החדש, סוני שולחת כעת ערכות מפתחים לכל האולפנים הגדולים שלה. צוותים של אולפנים כבר יכולים לבקש סוני ישירות עבור ערכות, וסוני מתכננת לאשר משחקים עבור החומרה עד אוגוסט לכל המאוחר. משחקים שיהיו מוכנים לקונסולה החדשה יתויגו כ-"Trinity Enhanced".

בעוד שסוני משפרת את צד ה-GPU (המעבד הגרפי) של ה-PS5 Pro, ה-CPU (המעבד הראשי) יהיה זהה ל-PS5 הרגיל אבל עם מצב המעניק לו בוסט לתדר שעון של 3.85GHz. ברמת העיבוד הראשי זה בערך 10 אחוז יותר מה-PS5 הרגיל. סוני תציע למפתחים את האפשרות לבחור בין "מצב סטנדרטי" בתדר 3.5GHz או "מצב בתדר מעבד גבוה" ב-3.85GHz.

זיכרון מהיר יותר

ל-PS5 Pro יהיו גם כמה שינויים בזיכרון המערכת עבור מפתחים. זיכרון ה-PS5 הסטנדרטי פועל במהירות של 448GB/s, אבל סוני מגדילה את זה ב-28% ל-576GB/s ב-PS5 Pro. מכיוון שמערכת הזיכרון יעילה יותר ב-PS5 Pro, "רוחב הפס עשוי לעלות גם מעל 28 אחוז", אומרת סוני.

מפתחים יקבלו גם יותר גישה לזיכרון המערכת. משחקים יכולים להשתמש ב-1.2GB נוספים של זיכרון מערכת ב-PS5 Pro, כך שאנחנו הולכים לקבל קונסולה עם זיכרון מוגדל של 13.7GB בהשוואה ל-12.5GB שהוקצו למשחקים ב-PS5 הבסיסי.

PS5 Pro עדכונים חדשים
סוני פלייסטיישן 5 (תמונה: סוני)

על פי The Verge, העלייה במהירות הזיכרון וההקצאות "עשויות להיות שימושיות" עבור התמיכה החדשה של PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) של Sony. זוהי בעצם התשובה של סוני ל-DLSS של Nvidia או ל-FSR של AMD כדי לשפר את קצבי הפריימים ואיכות התמונה בקונסולת הפלייסטיישן.

סוני בנתה ארכיטקטורה מותאמת אישית ללמידת מכונה ב-PS5 Pro, התומכת ב-300TOPS של חישוב של 8 סיביות.

ארכיטקטורה חדשה זו תומכת בפתרון PSSR לשינוי קנה מידה מותאם אישית של סוני, שנועד להחליף את ההטמעה הזמנית הקיימת של anti-aliasing או upsampling (שיטה להפחתת קצוות מעוותים או מפוקסלים במשחקים).

תמיכה זו דורשת כ-250MB של זיכרון, וזו הסיבה שהקצאות הזיכרון ב-PS5 Pro אמורות לעזור כאן. סוני אומרת שיש כ-2 אלפיות השהייה בהגדלת קנה המידה של תמונת 1080p ל-4K וכי החברה פועלת לתמוך ברזולוציות של עד 8K ואף לשפר את ההשהיה בעתיד.

כתבות באותו נושא:

אם הכותרת שלמעלה נכונה, ומפתחים יצליחו להכין את המשחקים שלהם בזמן, ניתן לצפות להשקת PS5 Pro בעונת החגים הנוכחית עם ספרייה "משופרת" של משחקים קיימים להשקת PS5 Pro ומשחקי צד ראשון חדשים שיגיעו עם תמיכה משופרת במעקב אחר קרניים.

אבל צריך קודם שסוני תכריז רשמית על הקונסולה.

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות