על פי דיווח של ביזנס אינסיידר, אמזון מפתחת צ'אטבוט משלה לבינה מלאכותית ממוקדת צרכן שיתחרה ב-ChatGPT של OpenAI ועשוי להיחשף מאוחר יותר השנה.
לשירות הצ'אטבוט, בשם הקוד "Metis", יהיה גישה דרך דפדפן אינטרנט ויופעל על ידי מודל בסיסי חדש, כך על פי Business Insider, שציטט מקורות ומסמכים.
המהלך יוסיף את אמזון לרשימה הולכת וגדלה של ענקיות טכנולוגיה וסטארט-אפים המציעים עוזרי AI חדשים, כולל מיקרוסופט (Copilot), גוגל ׁ(Gemini) והאחרונה שבהן אפל (Apple Intelligence).
שני אתרי החדשות הגדולים, רויטרס ו-CNBC דיווחו לאחרונה על תוכניותיה של אמזון להשיק גרסה חדשה של העוזרת הקולית Alexa שלה, בשם "Remarkable Alexa", כולל שכבה בתשלום. הדיווח החדש של ביזנס אינסיידר טוען כי Metis ו-Remarkable Alexa משתמשים בחלק מאותה תשתית.
מי ישלוף (מידע) מהר יותר?
הפתרון בו משתמש הצ'אטבוט "מטיס" להוספת נתונים בזמן אמת נקרא retrieval-augmented generation, שיטה המאפשרת לצ'אטבוט לחפש מידע נוסף ועדכני באינטרנט ולא בהכרח להתבסס רק על נתוני האימון של המודל למידה, למשל, תוצאה מעודכנת של משחק כדורגל או ציטוטי בורסה של מניות.
תכונה נוספת ומעניינת שצוינה בדיווח היא היכולת לפעול כסוכן AI המסוגל לבצע משימות מורכבות כמו הפעלת בית חכם, בניית מסלול טיולים, כמו שאפל הציגה בכנס המפתחים האחרון שלה, ועוד.
בשנה שעברה הוציאה אמזון את "Amazon Q", עוזר יצירתי המופעל על ידי בינה מלאכותית לשימוש ארגוני, ובפברואר הוציאה את Rufus, עוזר קניות חדש מבוסס בינה מלאכותית.
אמזון ניסתה להפגין מומנטום בבינה מלאכותית בזרוע המחשוב ענן שלה AWS ובכל עסקיה במהלך השנה האחרונה, בניסיון להתמודד עם התפיסה שהיא נקלעה לפיגור במרוץ הטכנולוגיות של הבינה המלאכותית.
מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי, שלפי הדיווחים מעורב ישירות ב-"Metis", תיאר בעבר אסטרטגיית בינה מלאכותית תלת-שכבתית המאפשרת ללקוחות ליצור מודלים חדשים של בסיס בינה מלאכותית, לעזור להם להשתמש במודלים קיימים של בסיס ובניית יישומי בינה מלאכותית.
מרוץ חברת הטק הענקיות ל-AI נמצא בעיצומו למרות שאנחנו רק בתחילתו של עידן, אותו מובילה בצד החומרה חברת אנבידיה ׁ(Nvidia) שרק לאחרונה שווי השוק שלה חצה את רף 3 טריליון דולר.
התגובה שלך: