[עדכון 19.11] Bloober Team, מפתחת הרימייק של סיילנט היל 2, הצהירה היום שהיא עובדת על תיקונים למשחק לאור הבעיות. מצטרפת אליה חברת EA שהודיע באמצעות פוסט ב-X כי היא מודעת לבעיות וזה נמצא בבדיקה, "אנו מודעים לבעיות עם Star Wars Jedi: Survivor ב-PlayStation 5 Pro וחוקרים (זאת) באופן פעיל".
[הכתבה המקורית] לפני פחות משבועיים השיקה סוני את הקונסולה החדשה שלה, הפלייסטיישן 5 פרו עם מפרט מתקדם יותר המבטיח שיפור גרפי ותמיכה בעשרות משחקים שאושרו כ"משופרים" (Enhanced Games). זוהי הקונסולה הראשונה עם טכנולוגיית שיפור קנה המידה של AI מובנית המופעלת על ידי למידת מכונה.
כעת, מדיווחים ברשת של חלק מבעלי PS5 Pro, משחקים מסוימים למעשה נראים גרוע יותר בקונסולה לעומת ה-PS5 ה'רגילה'. הדיווחים מצביעים על כך ש'סיילנט היל 2' (Silent Hill 2) ו-Star Wars Jedi: Survivor – שני משחקים שמוגדרים כ-PS5 Pro Enhanced ב-PlayStation Store – למעשה מציגים ביצועים גרועים יותר בגרסאות המשופרות שלהם מאשר בקונסולת PS5 הבסיסית.
שחקנים בעמוד Silent Hill 2 Reddit מתלוננים כבר יותר משבוע שלמרות שהמשחק ככל הנראה משופר ל-PS5 Pro, עדיין יש לו אפשרויות לאפשרויות גרפיקה של איכות וביצועים. נטען כי מצב איכות עדיין פועל בקצב של 30 פריימים לשנייה ללא שיפור ניכר, בעוד שלמצב ביצועים יש כעת אפקט מנצנץ מוזר על משטחים מסוימים.
"בעיות איכות תמונה חמורות"
בחלק מהתגובות ברדיט צוין כי כי הנצנוץ עשוי להיות תוצאה של טכנולוגיית שדרוג PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) המשמשת את PS5 Pro, וכי היא פועלת באופן שגוי עם המשחק הספציפי הזה. סרטון אחד מראה את השחקן עובר למצב ביצועים באמצע המשחק, מה שמיד גורם לאפקט המנצנץ להופיע, בעיקר על השלוליות והעצים.
Star Wars Jedi: Survivor מסתמן כקורבן נוסף של PSSR, כאשר Digital Foundry פרסמה סרטון הטוען כי לגרסת PS5 Pro יש "בעיות איכות תמונה חמורות". הערוץ הטכנולוגי הידוע הציג סרטון זה לצד זה של המשחק פועל במצב ביצועים ב-PS5 ו-PS5 Pro, Digital Foundry מציין נצנוץ ברור נוכח האחרון.
"אם אתה מסתכל על זה זה לצד זה, אתה יכול לראות עד כמה המשחק נראה לא יציב עכשיו עם PSSR במצב ביצועים", אומר אוליבר מקנזי מ-Digital Foundry בסרטון. "אני אישית הייתי מרחיק לכת ואומר שהוא נראה גרוע באופן דרמטי ממצב הביצועים הישן כאן". מקנזי מציין כי ל-Jedi: Survivor היו טלאים רבים לפני שחרורו של PS5 Pro, וכי הוא הגיע לנקודה שבה מצב הביצועים שלו "לא נראה כל כך גרוע – זה היה בעצם לא נורא, זה היה בסדר גמור, במיוחד ממרחק צפייה רגיל בטלוויזיה גדולה".
מקנזי טוען כי הבעיה קשורה כמעט בוודאות לאופן שבו PSSR משדרג את התמונה. כמו אלגוריתמים אחרים לשדרוג קנה מידה, PSSR לוקח את התמונה המעובדת הקיימת של המשחק ומשתמש בלמידת מכונה כדי לנסות למלא את הפרטים החסרים ולהציג את המשחק ברזולוציה גבוהה יותר.
הבעיה עם זה היא שאם התמונה המעובדת כוללת רמת פירוט נמוכה, או משהו עם תבנית מורכבת שאינה חוזרת על עצמה ועלולה לבלבל את הבינה המלאכותית – כגון משטח כביש – התוצאות המשודרגות יכולות להיות שונות בכל פריים, וכתוצאה מכך האפקט המנצנץ.
כרגע לא ברור אם הבעיות הללו יתוקנו, או שהבעיה צריכה להיות מתוקנת ברמת המשחק או ברמת המערכת – שחקני סיילנט היל 2 בעמוד רדיט של המשחק הופכים חסרי סבלנות לנוכח חוסר ההכרה לכאורה מצד קונאמי (Konami) או סוני (Sony) בנושא.
מקנזי סיכם שזה ממש בסדר להתעצבן על חוסר התקשורת המוחלט הן מצד סוני והן מצד צוות Bloober Team בנוגע ל-1) הכרה בבעיות, 2) הכרה בכך שהבעיות האמורות נבדקות / מטופלות, 3) אם ידוע, צורה כלשהי של ETA על טיפול בבעיות 4) להבהיר אם המשחק הזה הוא כרגע 'PS5 Pro משופר' כפי שכתוב בתגית בחנות", או שלא.
התגובה שלך: