האולפן Remedy Entertainment חשף בפוסט בבלוג שלו את ביצועי המשחק האחרון שהשיק, Alan Wake 2 על גבי קונסולת הפלייסטיישן 5 פרו (PS5 Pro). ממה שאנחנו יודעים עד כה לקראת ההשקה, הקונסולה החדשה תשתמש במעבד חדש של AMD, שיכלול 60 יחידות עיבוד (Compute Units) במהירות של 2.4 ג’יגה הרץ. המעבד הזה יהיה יותר מהיר ויעיל מהמעבד הנוכחי של ה-PS5, שמבוסס על ארכיטקטורת RDNA 2, ומכיל 36 יחידות עיבוד במהירות של 2.23 ג’יגה הרץ.
תכונה חדשה ועיקרית נוספת של ה-PS5 Pro היא מה שנקרא טכנולוגיית ה-PSSR החדשה של סוני (PlayStation Spectral Super Resolution), שזו התשובה של סוני ל NVIDIA DLSS / AMD FSR עם תמיכה במעקב אחר קרניים ׁ(Ray Tracing) בלי לפגוע בביצועים. זוהי הקונסולה הראשונה עם טכנולוגיית שיפור קנה המידה של AI מובנית המופעלת על ידי למידת מכונה.
התמקדות בריי טרייסינג
על פי רמדי, Alan Wake 2 מנצל את מלוא היתרונות של PlayStation 5 Pro מבית סוני (Sony) כדי לשפר עוד יותר את חוויית המשחק. צוות הפיתוח של המנוע Northlight של האולפן השקיע זמן רב בעדכון הטכנולוגיה שמאחורי Alan Wake 2, כאשר התכונה החדשה העיקרית עבור ה- Pro היא תוספת של מעקב אחר קרניים.
עם אפקטים במעקב קרניים, ניתן לראות את פרטי העולם ב- Alan Wake 2 בצורה מדויקת עוד יותר מבעבר בקונסולה, והתמונה יציבה יותר במצבי תאורה מורכבים.
Alan Wake 2 מפורט ויזואלית ועשיר, ואלו תכונות שהופכות אותו למתאים ביותר למעקב אחר קרניים, במיוחד בהשוואה למשחק הקודם של האולפן, Control. "עם אפקטים במעקב קרניים, ניתן לראות את פרטי העולם ב- Alan Wake 2 בצורה מדויקת עוד יותר מבעבר בקונסולה, והתמונה יציבה יותר במצבי תאורה מורכבים", אומרת רמדי.
הביצועים
מצבי האיכות והביצועים של Alan Wake 2 משודרגים ב-PS5 Pro והם משתמשים בשיטת PSSR החדשה של סוני, המכונה גם PSSR upscaling. אם לצטט את השפה השיווקית של סוני, "PSSR הוא שדרוג מבוסס בינה מלאכותית המשתמש בטכנולוגיה מבוססת למידת מכונה כדי לספק בהירות תמונה חדה במיוחד על ידי הוספת כמות יוצאת דופן של פרטים". ואלו הביצועים:
Quality Mode
'מצב האיכות' של PS5 Pro כולל מעקב קרניים, שאינו זמין בגרסת PS5 הבסיסית של המשחק.
- 30fps עם מעקב קרניים
- השתקפויות של ריי טרייסינג (אטומות ושקופות)
- רזולוציית פלט: 3840×2160 (4K)
- רזולוציית רינדור 2176×1224
Performance Mode
'מצב הביצועים' ב-PS5 Pro כולל רזולוציית פלט גבוהה משמעותית וגם פרטים ויזואליים רבים יותר בהשוואה ל-PS5 הבסיסית. מצב Pro Performance משתמש בערך באותן הגדרות איכות תמונה (רינדור) כמו מצב האיכות של PS5 הבסיסי. רמדי מציינת כי יציבות התמונה הכוללת, הערפל, התאורה הנפחית ודיוק הצל שופרו ב-Pro.
- 60fps
- שימוש באותן הגדרות רינדור (איכות תמונה) כמו מצב האיכות הבסיסי של PS5.
- גרסת מצב הביצועים הבסיסית של PS5 פועלת בהגדרות רינדור נמוכות יותר
- רזולוציית רינדור 1536×864
- רזולוציית פלט: 3840×2160 (4K)
- גרסת PS5 בסיסית מפיקה 1440p.
רמדי טוענת שנערכו ניסויים רבים, כולל שדרוג פלט מצב הביצועים של 60fps מ-1440p ל-4k והוספת PSSR, שהשפיעה באופן חיובי על חדות התמונה ויציבותה בתנועה. לדבריה, הגדלת רזולוציית העיבוד הפנימית צורכת כוח עיבוד רב, לא משנה כמה חזקה החומרה. עם זאת, בניסויים שהיא ביצעה, אפילו העמסה על רזולוציית עיבוד מוגברת סיפקה הבדל בקושי מורגש בתמונת הפלט או באיכות שלה. הוספת פיקסלים נוספים כדי להשיג איכות חזותית אינה פשוטה לטענתה עם שיטות שדרוג החדשות המבוססות על בינה מלאכותית.
בשבוע שעבר במהלך התצוגה המקדימה של שותפי Xbox, רמדי חשפה משחק חדש והעניקה מבט ראשון על הפרויקט החדש, והראשון שלה במצב מרובה המשתתפים. FBC: Firebreak. מדובר במשחק יריות בגוף ראשון (Co-Op) בו שלושה שחקנים שהם סוכני הבולשת הפדרלית (FBC) נלחמים נגד האויבים הקריפיים מהיקום של קונטרול.
קונסולת ה-PS5 Pro תושק ב-7 בנובמבר במחיר של 3,389 שקלים, ללא כונן דיסק.