קול אוף דיוטי ואוברוואץ' סידרו לאקטיביז'ן רבעון שיא

לקראת מעבר החברה לבעלות מיקרוסופט, מספקת אקטיביז'ן דו"ח רבעוני חזק

חברת אקטיביז'ן-בליזארד (Activision Blizzard Inc) הנמצאת בתהליך רכישה על ידי חברת מיקרוסופט תמורת 69 מיליארד דולר, פרסמה את הדו"ח הכספי שלה לרבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר 2022 ונראה שעונת החגים היתה באמת חגיגה.

החברה סיפקה הכנסות נטו של 2.33 מיליארד דולר, עלייה מ-2.16 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2021, אך המדד החשוב ביותר להצלחת החברה היה הזמנות נטו (הכוללות בעיקר מיקרו-עסקאות במשחקים) שעמדו על 3.57 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2022 לעומת 2.49 מיליארד לפני שנה. הסיבות לרבעון הטוב של Acti-Blizz היו כפולות – ההצלחה הפנומלית של Call of Duty: Modern Warfare II (ביקורת שלנו כאן) וההתעוררות המחודשת של בליזארד עם המשחק Overwatch 2.

Call of Duty: Modern Warfare II – מכר מיליארד דולר בעשרה ימים

באוקטובר 2022 שוחרר המשחק Call of Duty: Modern Warfare II, הכותר האחרון בסדרת קול אוף דיוטי והוא מכר מיליארד דולר תוך 10 ימים והיה משחק הווידאו הנמכר ביותר בשנת-2022 (על פי חברת המחקר NPD Group). באותו רבעון, חברת הבת Blizzard Entertainment שחררה גם את Overwatch 2, משחק המשך חינמי למשחק מרובה משתתפים המוצלח שלה.

World of Warcraft: Dragonflight, ההרחבה האחרונה ל-MMO הוותיק של Blizzard, שהושקה בסוף נובמבר, מספקת את הנתון הכלכלי המאכזב ביותר. לראשונה מזה 10 שנים, המכירות ירדו מעט בהשוואה לקודמו, Shadowlands ששוחרר ב- 2020 (שזה יותר מ-3.7 מיליון עותקים בהשקה). מצד שני, "בעוד שהמכירות המוקדמות של Dragonflight לא הגיעו לרמה של ההרחבה הקודמת, משוב הקהילה על הכותר היה חיובי", ציינה החברה.

גידול במספר השחקנים וברכישות מקוונות

מכירות המשחקים הגיעו ל-721 מיליון דולר, עלייה של 11.7% משנה לשנה. ההכנסות מרכישות ומנויים במשחק צמחו ב-6.2% משנה לשנה ל-1.61 מיליארד דולר.
מובייל הייתה הפלטפורמה הגדולה ביותר לפי הכנסות ברבעון הרביעי, והיוותה 41% מההכנסות נטו המאוחדות של החברה. אחריו מגיעים המחשב האישי (25%) וקונסולות (24%). ההכנסות מהמובייל והמחשב האישי צמחו ב-14% וב-16% בהשוואה לשנה אשתקד, בעוד שהכנסות הקונסולות ירדו ב-3%.

סיימנו את 2022 עם שיא של הזמנות נטו רבעוניות, כאשר עמדנו במשימה שלנו להביא שמחה אפית לשחקנים, אני אסיר תודה לצוותים המוכשרים והחרוצים שלנו על ההצלחות הרבות שלהם לבדר את מאות מיליוני השחקנים שלנו ברחבי העולם. (בובי קוטיק, מנכ"ל החברה)

Warzone 2.0 – השקה מוצלחת, אקטיביז'ן ציפתה ליותר

חברת אקטיביז'ן מסרה כי היו לה 389 מיליון משתמשים חודשיים פעילים ברבעון האחרון לשנת 2022. מספר המשתמשים הפעילים החודשיים של אקטיביז'ן מראה עלייה צנועה של 3.7 אחוזים משנה לשנה, בסיוע קול אוף דיוטי, וגם הודות להשקה בנובמבר של Warzone 2.0 המחודש. עם זאת, החברה הודתה כי הצמיחה "התמתנה בעקבות ההשקה". לעומת זאת, בסיס השחקנים של Call of Duty Mobile גדל במספר דו ספרתי.

לקראת דיאבלו 4 וקול אוף דיוטי משודרג

השנה במקום משחק Call of Duty חדש לגמרי, החברה תשחרר משחק המשך או סוג של שדרוג למשחק Modern Warfare II, שמפותח על ידי Sledgehammer Games (החברה שפיתחה את המשחק הלא מספיק מוערך CoD WWII).

דיאבלו 4 – ישוחרר באמצע השנה

החברה גם מתכננת לשחרר (סוף סוף) את Diablo 4, הכותר האחרון בסדרת משחקי התפקידים של בליזארד, בחודש יוני, חודש בו יתקיים אירוע הגיימינג E3 2023. הכותר הקודם בסדרה (דיאבלו 3) מכר יותר מ-30 מיליון עותקים, מה שהפך אותו לאחד המשחקים הנמכרים ביותר בהיסטוריה.

תעשיית הגיימינג צפויה להתאושש ב 2023

קול אוף דיוטי הוא אנם אינו קטליזטור של ענף הגיימינג אבל הדו"חות הכספיים החזקים של אחת מחברות הגיימינג הכי גדולות בעולם, עשויות לזרז את התאוששות הענף, שכמובן לא נמצא בשפל, רק שהוא לא מספיק התרומם בשנה שעברה.

בנוסף, נראה כי תעשיית משחקי הווידאו צפויה להתאושש השנה עם ביקוש עצום למשחקים לאחר שכותרים רבים נדחו בשנת 2022 לשנה הנוכחית. ההוצאה הכוללת על תוכן משחקי וידאו ירדה ב-4.3% ב-2022 ל-184.4 מיליארד דולר, כך על פי הערכות של חברת ניתוח המשחקים NewZoo.


כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות