למכירה בעשרות אלפי שקלים: אייפונים עם המשחק פורטנייט

לאחר ש-Fortnite הוסר מהאפסטור, מגיעה תופעה חדשה ומטרידה בחנות איביי (eBay)- אייפונים עם המשחק פורטנייט מותקן נמכרים במחירים אסטרונומיים- 30-60 אלף שקל


הסיפור שמככב השבוע בראש הכותרות של כל אתרי הטכנולוגיה בעולם הוא המלחמה בין יוצרת פורטנייט (Epic Games) לבין חברת אפל, כשברקע הסרת המשחק מחנות האפליקציות של אפל, האפסטור. זו בדיוק ההזדמנות לה חיכו מוכרים מסוימים בחנות איביי (eBay) להעלות עמודי מכירה למכשירי אייפון שמותקן בהם המשחק Fortnite, והמחירים? מרקיעי שחקים.

68 אלף שקל לאייפון עם פורטנייט

באמצעות חיפוש די פשוט באיביי של צמד המילים "iPhone Fortnite" תוכלו לגלות כמה מוכרים סולידיים, שיאפשרו לכם לרכוש את האייפון עם פורטנייט במחירים של כמה אלפי שקלים בודדים, אך לעומתם, מוכרים עם רצון עז לעשות מכה, יציעו לכם אייפונים עם המשחק מותקן, במחירים שנעים בין 30 ל-60 אלף שקלים (!). המגזים שבחבורה:

אייפון עם פורטנייט מותקן במחיר סגירה של 68 אלף שקל!

רוב ההצעות באיביי הן עדיין תחת ההגדרה של הצעות, כלומר, אף אחד לא באמת העז לשים ביד (bid) בכדי לרכוש, אבל יש הצעה אחת הגיונית שכבר יש לה 6 הצעות bid, ל-iPhone X משומש עם 256 ג'יגה עם פורטנייט מותקן מראש, שעומדת כרגע על כמעט 1,525 שקלים, עם 65 הצעות.

התופעה הזאת מזכירה בדיוק את הסיפור של המשחק הממכר Flappy Bird שבשנת 2014 הוסר מהאפסטור. מחירים עם אייפון שעליו הוא מותקן הרקיעו שחקים באיביי.

מה הסיפור של "פורטנייט הוסר מהאפסטור" ולמה?

הכל התחיל בסוף השבוע שעבר, כשחברת אפל הסירה את Fortnite מחנות האפליקציות שלה. מהלך זה קרה לאחר שהמפתחת Epic Games הפרה את הכללים שלה בכך שהיא אפשרה לשחקנים לעקוף את מערכת התשלומים המובנית של החנות. אפל, שבימים אלה חוגגת שווי שוק הגבוה בהיסטוריה של 2 טריליון דולרים (אלפיים מיליארדים) פעלה בהתאם לתקנון החנות שלה.

Epic Games ידעה מראש שאפל תנהג כך,  ובמהירה הגישה תביעה בבית משפט נגד אפל. במקביל, היא גייסה מעריצים של פורטנייט מרחבי הרשת לצורך הפעלה לחץ על ענקית הטכנולוגיה והחלה להריץ קמפיין ויראלי בשם FreeFortnite#. סרטון המחאה שהיא שחררה, מבוסס על הפרסומת המפורסמת של לא אחרת מאשר אפל, “1984”.

שלשום, אפל העלתה הילוך ו"בישרה" לחברת Epic Games שבעוד 10 ימים היא תבטל את הגישה למפתחים של החברה ל- iOS ו- Mac ובעצם תמחק אותה לחלוטין. בתגובה, הגישה Epic Games בקשה למתן צו מניעה ראשוני נגד אפל בתקווה שיתאפשר לה לשמור על הגישה לכלי המפתחים שלה, שכן, אי גישה למנוע Unreal Engine המעודכן בפלטפורמות של אפל, עלולים להשפיע לרעה על מפתחים אחרים המסתמכים עליהם כדי ליצור משחקים. החברה גם ביקשה מבית המשפט למנוע מאפל לגרום נזק נוסף לעסקיה על ידי החזרת פורטנייט לחנות האפליקציות. המשך יבוא…


 

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x