אפל נגד Epic: פורטנייט הוסר מה-App Store

חברת אפל הסירה לאלתר את המשחק פורטנייט מחנות האפליקציות שלה, גוגל הסירה את המשחק מ Google Play. לטענת אפל Epic מפרה את הנחיות ה- App Store שלה באמצעות מערכת התשלומים העצמאית שלה

תקופה של הפגנת עוצמה וכוח עוברת על אפל שחוגגת שווי שוק של כ-2 טריליון דולרים (!), וממשיכה להיות החברה בעלת השווי שוק הגבוה בעולם ובכל הזמנים. והפעם, משחק הבאטל רויאל הפופולרי בעולם חוטף ממנה BAN. אפל מבצעת מהלך שתוקף את המהלך האחרון של חברת Epic מוקדם יותר, שהציעה תשלום ישיר חדש ב- Fortnite ב- iOS ובאנדרואיד כדי לעקוף את התשלום בחנות האפליקציות.

ההחלטה מסמנת הסלמה משמעותית במערכת היחסים בין חברת Epic לאחד משוקי המובייל הדומיננטיים בעולם, iOS. זה מגיע גם בזמן שופע במיוחד עבור אפל כאשר יצרנית האייפון עסוקה יותר מתמיד  בנושא ההגבלים העסקיים לגבי פעולתה של ה- App Store והכללים שהיא מטילה על מפתחים מסוימים.

הפרת ההנחיות של App Store

אפל אמרה בהצהרה לאתר The Verge כי היא מתכוונת לעבוד עם Epic כדי "לפתור את ההפרות הללו", אך אין לה שום כוונה ליצור "הסדר מיוחד" לחברה. להלן הצהרת החברה במלואה:

"Epic Games נקטה בצעד אומלל של הפרת ההנחיות של App Store המיושמות באופן שווה על כל מפתח ומיועדת לשמור על החנות בטוחה למשתמשים שלנו. כתוצאה מכך אפליקציית Fortnite שלה הוסרה מהחנות. Epic אפשרה תכונה באפליקציה שלה שלא נבדקה ולא אושרה על ידי אפל, והם עשו זאת מתוך כוונה מפורשת להפר את ההנחיות של App Store לגבי תשלומים בתוך האפליקציה החלים על כל מפתח שמוכר מוצרים ושירותים דיגיטליים".

"ל- Epic יש אפליקציות בחנות האפליקציות כבר עשור, והיא נהנתה מהמערכת האקולוגית של App Store – כולל הכלים, הבדיקות וההפצה שאפל מספקת לכל המפתחים. Epic הסכימה באופן חופשי לתנאים וההנחיות של App Store ואנחנו שמחים שהיא בנתה עסק כל כך מצליח ב- App Store. ..אנו נעשה את מירב המאמצים לעבוד עם Epic בכדי לפתור ההפרות הללו כדי ש Fortnite יוחזר לחנות האפליקציות".

נכון לרגע זה, מי שכבר הוריד את Fortnite ב- iOS עדיין מסוגל לגשת למשחק; רק הורדות חדשות מושבתות כתוצאה מהפעולה של אפל. כרגע גם ניתן להשתמש במערכת התשלומים בתוך האפליקציה של Epic,  כדי לרכוש v-bucks.

מנכ"ל Epic Games, טים סוויני, התלונן זה מכבר שחנויות אפליקציות סלולריות כבר לא מצדיקות את הקיצוץ של 30 אחוז שהם לוקחים מכל המפתחים. הוא קרא לשינויים מהותיים באופן שבו חברות כמו אפל וגוגל מנהלות עסקים עם מפתחי צד ג'. "הגיע הזמן לשינוי", אמר סוויני בשנת 2018.

"אפל, גוגל ואנדרואיד מרוויחים סכומים עצומים ממכירת המכשירים שלהם ואינם מצדיקים בשום דרך את הקיצוץ של 30 אחוז."

בכדי להוכיח שהוא נאמן לעקרונותיו, חברת Epic בראשותו השיקה חנות משחקים בשם Epic Games Store עבור משחקים למחשב האישי בה נדרשים רק 12 אחוזים מההכנסות כדרך לנסות לעודד שינוי דומה בשוק, במיוחד מול המתחרה הגדולה- Steam.

פורטנייט הוסר גם מה- Google Play

Epic בעבר עקפה גם את חנות Play של גוגל באנדרואיד בכך שהיא שחררה את Fortnite כהורדה ישירה דרך לאנצ'ר עצמאי. אולם בסופו של דבר, המשחק חזר לחנות של גוגל. אך אתמול לאחר ש Epic יישמה מערכת תשלומים משלה גם בגרסת האנדרואיד של פורטנייט, גוגל הגיבה. הצעת ההנחה לשחקני פורטנייט בדרך של תשלום ישיר לאפיק, לא יושב עם ההנחיות של גוגל פליי והיא הסירה את המשחק מחנות האפליקציות שלה.

פורטנייט לאנרואיד- המשחק לא קיים בחנות

באנדרואיד להבדיל מ-iOS, המשחק ימשיך לקבל את עדכוני גוגל ואפשר להוריד אותו, רק לא דרך חנות Play.

אפל נגד העולם

בימים אלה, אפל ניצבת בפני ביקורת מוגברת על האופן בו היא מיישמת את ההנחיות שלה בדרכים שחלק מהמפתחים והמבקרים חושבים שהיא לא הוגנת ועשויה למעשה להיות מיועדת לטובת אפל על פני מתחרותיה. לדוגמה, אפל העניקה לאמזון לאחרונה פטור מהעמלה של 30 אחוז בעת מכירת השכרת תכניות טלוויזיה וסרטים באמצעות אפליקציית Prime Video שלה, דבר שהחברה אומרת שמותר רק לפלטפורמות הזרמת מדיה מסוימות.

xCloud של מיקרוסופט, כרגע בלעדי רק למכשירי אנדרואיד

 

והשבוע, דיווחנו על מלחמה אחרת שמתנהלת בין אפל לבין מיקרוסופט ופייסבוק. אפל הודיעה כי לא תאשר אפליקציות למשחקי ענן ושירותי מנויים כמו xCloud ו- Xbox Game Pass של מיקרוסופט כמו גם גוגל סטאדיה. ההצדקה של אפל לכך – שהיא לא יכולה לבחון באופן פרטני את כל המשחקים שמציעות פלטפורמות המשחק בענן כמו ביישומי iOS. מהלך זה עורר את זעמו של סוויני שצייץ בטוויטר גינוי קשה נוסף בטענה שבקצב הזה לא רק XCloud, סטאדיה, ו- GeForce NOW ימצאו את דרכם מחוץ ל-App Store אלא גם Fortnite, Minecraft ו-Roblox.

מאז שהגיע Fortnite לראשונה למכשירים של אפל בשנת 2018, המשחק הוגדר כאפליקציית iOS סטנדרטית; המשמעות היא שאפל לקחה 30 אחוז מכל הרכישות בתוך האפליקציה של מטבע Fortnite ששימשו לרכישת שירותי מנוי הקרב שלה וסקינים קוסמטיים. Fortnite מפרנס יפה מאוד את חברת Epic עם סכום אדיר של- 2.4 מיליארד דולר בשנת 2018 ו -1.8 מיליארד דולר בשנת 2019, הודות לפופולריות האדירה של המשחק על פני שלל פלטפורמות. שחקנים יכולים להשתמש באותו חשבון בכל iOS, Nintendo Switch, PS4, Xbox One ו- PC.

מתי והאם יחזור פורטנייט ל-App Store ולגוגל פליי? מתישהו ונראה שכן.

מקור: The Verge

 

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות