לא רק מאיימת: אפל הסירה את חשבון Epic Games מהאפסטור

יוצרת פורטנייט (Fortnite) כבר לא קיימת כמפתחת בחנות האפליקציות של חברת אפל (Apple). פורטנייט מחוץ לאפסטור אבל מנוע אנריל (Unreal Engine) נשאר


זה היה נראה כמו איום שעשוי להתפתח לחיוב, אבל בתום המועד שקבעה אפל, ה-28 לאוגוסט, היא הודיעה כי היא מקפיאה את החשבון של אפיק גיימס (Epic Games), מפתחת פורטנייט, באפסטור.

"אנחנו מקווים שנוכל לעבוד יחד בעתיד, אך לרוע המזל, כרגע,  זה איננו מתאפשר"

הצעד הדרמטי הזה מגיע לאחר שביום שני האחרון הוציא בית משפט צו מניעה שבו נקבע כי אפל יכולה לחסום את פורטנייט אך לא את חשבון המפתחת של אפיק גיימס, משום שהוא מקושר למנוע הגרפי שפיתחה החברה. אפל הודיעה כי ביטלה את חשבון המפתחת של אפיק ללא מנוע המשחקים המצליח שלה-Unreal Engine כדי שהמהלך יעמוד בצו בית המשפט. אפל מסרה הודעה לעיתונות:

"אנחנו מאוכזבים מכך שעלינו להביא לסיומו את חשבונה של אפיק גיימס בחנות האפליקציות שלנו. עבדנו יחד עם אנשי אפיק גיימס במשך שנים רבות. בית המשפט המליץ שאפיק תעמוד בהנחיות האפסטור בזמן שהמקרה שלהם נדון, הנחיות שהם עמדו בהן בעשור האחרון עד אשר גרמו לסיטואציה הנוכחית. אפיק סירבה, והחליטה להמשיך להעלות עדכונים לפורטנייט שנועדו להפר את הנחיות האפסטור".

על ידי איבוד הגישה לכלי המפתחים, Epic Games למעשה תיעלם מהאפשרות של הפצת אפליקציות iOS ו- ויישומי Mac OS. ההערכות בשוק הן שמשנת 2017 זכו משחקיה של אפיק גיימס לכ-160 מיליון הורדות ולהכנסות של 1.2 מיליארד דולר.

מלחמת אפל נגד אפיק. פורטנייט, קרדיט תמונה-gurugamer

השתלשלות העניינים

הכל התחיל בסוף השבוע שעבר, כשחברת אפל הסירה את Fortnite מחנות האפליקציות שלה לאחר שהמפתחת Epic Games הפרה את הכללים שלה בכך שהיא אפשרה לשחקנים לעקוף את מערכת התשלומים המובנית של החנות.

Epic Games הכינה את הקרקע למהלך שכזה, והגישה במהירות תביעה בבית משפט נגד אפל. במקביל, היא גייסה מעריצים של פורטנייט להפעיל לחץ על ענקית הטכנולוגיה במסגרת קמפיין ויראלי בשם  FreeFortnite#.

פורטנייט כבר לא זמין באפקטור אבל אפיק ממשיכה לעדכן את המשחק, ובשבוע שעבר עונה 4 נחשפה עם גיבורי העל של מארוול.


 

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות