אקטיויז'ן: "בלאק אופס 3 הכניס 550 מיליון דולר בשלושה ימים"

Call of Duty Black Ops 3 sales

כותר קול אף דיוטי החדש הכניס יותר מחצי מיליארד דולר בשלושה ימים מההשקה, פחות מ-BO2.

חברת אקטיויז'ן, שהודיעה בשבוע שעבר על רכישתה של יוצרת "קנדי קראש" בעסקת ענק של 5.9 מיליארד דולר, מפרסמת נתוני מכירות לכותר החדש בסדרת קול אוף דיוטי, בלאק אופס 3. בהודעה לעיתונות שמסרה החברה, בלאק אופס 3 הוא כרגע מוצר הבידור הגדול של השנה במונחים של הכנסות, יותר מכל סרט קולנוע שובר קופות שיצא השנה.

ההודעה לעיתונות של החברה לא סיפקה נתונים כמו כמה יחידות מכר המשחק בכל פלטפורמה, והאם אקטיויז'ן כללה בתוך המספר הזה את החומרה שנמכרה כבאנדל עם המשחק (PS4).

נכלל? הבאנדל של בלאק אופס 3
נכלל? הבאנדל של בלאק אופס 3

לשם השוואה, הכותר של שנה שעברה, CoD: AW הציג ירידה של 27% מהכותר שלפניו CoD: Ghosts. שני כותרים אלה נחשבים לחלשים בסדרה מבחינת מכירות, למרות שאקטיויז'ן דיווחה בדיוק לפני שנתיים על מכירות של למעלה ממיליארד דולר ביום ההשקה למשחק Ghosts, אך לבסוף התברר שהדיווח התייחס לעותקים שנשלחו לחנויות, ולא בהכרח נמכרו.

בלאק אופס 2 עדיין מספר 1 במכירות

הכותר שעדיין מחזיק בשיא המכירות בסדרה הוא בלאק אופס 2, שמכר בחצי מיליארד דולר ביום ההשקה והצליח להכניס מיליארד דולר תוך 15 ימים. ואם כבר דיווחים, אז חברת מיקרוסופט הודיעה בשבוע שעבר שמשחק היריות הגדול שלה,  Halo 5: Guardians שבר שיאים חדשים בסדרה ומכר בשבוע הראשון ב-400 מיליון עותקים, כולל חומרה.

[divider]

 

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
6 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

למרות שהמשחקים האחרונים היו מאכזבים. כמעריץ מושב של הסדרה קניתי גם את bo3
והפעם בניגוד לשני המשחקים הקודמים. לדעתי המשחק שווה כל שקל. יש בו המון תוכן ותחסל זה ממש כמו ארבעה משחקים באחד. קמפיין כפול, מולטי וזומבים מטורף.

באמת קשה לי לבחור מילים כדי לתאר את החוויה הסוריאליסטית שעברתי במשחק. זה היה עוד לפני שגיליתי את השכבה השניה בעלילה ואפילו זה קרה לפני שהבנתי שקיימת גם שכבה שלישית.

רמת המשחק של המדובבים, החיזיון של העולם העתידני, האינטרקציה בין הדמויות, לפעמים חסרת המילים, היו יוצאים מן המעלה הראשונה. מעל לכל, זכיתי לחוות סיפור שהיה מתוחכם וחכם, שהלך עד הסוף וידע שלא ללעוס כל אירוע כדי להסביר אותו ואפילו סמך על השחקן שיחשוב ויבין דברים בעצמו- כל אלו הפכו בשבילי את העלילה לאחת הטובות ביותר שנכתבו (ובוצעו, למרות משחקיות נושנה + כמה פיצ'רים חדשים) במשחק מחשב.
הינה משהו שמעולם לא חשבתי שאומר בהקשר ל Call of Duty.
לא יצא לשחק במצבים האחרים, ואני לא באמת ממליץ לשלם 60$ עבור קמפיין של 6 שעות, אבל אני באמת לא מצטער ששיחקתי ואני שוקל לקנות עותק לעצמי.

יצא לך call of duty במקום fallout.
קורה לכולם

אם מישהו מסיים את פולאאוט 4 בשש שעות… שיא גינס.

יודע? דווקא לא.
עדיין לא סיימתי את Fallout, אבל אפילו אם להשוות את המשחקים הכל כך שונים האלו ע"פ הנקודות שציינתי- אז CoD לא מפגר מאחור.
העולם של Fallout מתבסס על עולם פוסט-אפוקליפטי שנולד מתוך עולם עתידני שעבר טסליזציה קיצונית לשנות החמישים, ובבחינה אומנותית נעשתה עבודה משגעת. BO3, לעומת זאת, משתדל להציג את העיד בטווח הקרוב-בינוני בדרך שבא היוצרים באמת רואים את תמונת העתיד תוך התמקדות בפן הטכנולוגי-ביטחוני ואני מתפעל ממדית העומק שהם הצליחו להכניס בעולם השטוח הזה.
דיבוב? ב- Fallout היה דיבוב טוב ברוב המקרים עם דיבוב בינוני לחלק מהדמויות- כפי שהיה בכל משחקי התפקידים מבית Bathesda. ב- BO3 כל הדמויות שמעו מצויין והביצוע היה עמוק ואמין. אחד ההסברים לכך הוא העובדה שב-Fallout יש, כנראה, מאות דמויות עם עשרות שורות טקסט (לפחות) לכל אחד, בעוד שב-BO3 יש בערך תריסר דמויות עם כמה עשרות שורות בודדות. מצבים שונים מאוד, אבל אתה הזמנת את ההשואה.
החוויה והסיפור? שונים מכדי שיהיה אפשר להשוות. אם להמיר לספרות- אז הרי ל- Fallout הייתי קורא סדרת ספרי רומח הדרקון ואילו את BO3 להמלט, לא בבחינת איכות הכתיבה, אלה בסגון: אחד הוא סידרת ספרים ארוכה המשלבת כמות עצומה של אירועים, סיפורים ודמויות כדי לבנות עולם שלם, חי ונושם בדמיון הקורא, בעוד שהמלט הוא בכלל מחזה ומתמקד אך ורק בדמויות העיקריות לסיפור בתוך ציר זמן אחיד כדי לברור את עולמן הפנימי ואת הרעיון הפסיכולוגי והאידיאולגי שהן מביאות לאירועים ברצף הזמן של הסיפור. בשני המקרים- התוצאה מוצלחת, אך לא ניתנת להשוואה אמיתית.
לבסוף לעיסת אירועים- Bathesda תמיד ידעו להעניק רמיזות לסיפור רקע לעולם ואז לתת לדמיון השחקן לעשות את שלו, לפעמים הם אפילו ידעו להעניק לאירועים משמעות ותוכן מפליאים למי שחשב וחקר המון. פה, שוב, ההתמקדות היא לאו דווקא בהעשרת הדמיון של השחקן, אלה בדירבונו לחשוב ולקרוא בין השורות כדי להבין (לא לגלות) את האמת- שהיא מטרת כל המשחק. גם האינטרקציה בין המויות עדינה ומפולפלת יותר (מסרים מסובכים דרך הבעות פנים, אשיות שצריך להבין מתוך הפעולות והסמנטיקה) ומתאפשרת (שוב) ע"י העובדה שהמחק קטן מאוד, וממוקד מאוד.
את המשחקיות באמת שאין טעם להסביר מדוע אי אפשר להשוות, אם כי אני מתפתה לזרוק הערה עוקצנית ולומר שבינתיים נראה ש Black Ops משלבים יותר אמלנטים של משחק תפקידים מאשר Fallout 4.

פשוט עצוב.
שוב ושוב אקטיוויזן מוכרים את אותו דבר ב60 דולר וממשיכים להרוויח.
אם יש משחק כלשהו שצריך להכחיד מהעולם, זה את זה.