ביקורת: Call of Duty Advaned Warfare – נינג'ות עם רובים

COD-Advanced-Warfare-review

הכותר החדש של קול אוף דיוטי ממשיך במסורת קמפיין סטייל סרט אקשן הוליוודי, אך גם מעז לשנות כמעט לחלוטין את איך שהתרגלתם לשחק במצב המולטיפלייר. האם הוא הצליח?

רקע

לפני שהפכו לשותפים בפיתוח Call of Duty: Modern Warfare 3 לצד אינפיניטי וורד, סלאג'האמר היתה בתהליכי פיתוח משחק אחר, שמו היה Call of Duty: Fog of War והוא הוכרז לפני MW3 ואחרי Black Ops הראשון, הרקע שלו נקבע לתקופת מלחמת ווייטנאם. המשחק היה אמור להיות שונה ממה שהסדרה הרגילה אותנו, כלומר משחק מגוף שלישי, מז'אנר הפעולה- הרפתקאות. בראיון שנתן מנכ"ל אקטיויז'ן אריק הירשברג, נאמר שהמפתחת נמצאת בפוקוס מלא בפיתוח MW3 והפרויקט השאפתני שהיה בפיתוח עבר למצב המתנה. לאחר מכן כבר הוכרז הפרויקט הבא והכי גדול של החברה, העידן החדש עם Advanced Warfare.

Call of Duty: Advanced Warfare הוא המשחק ה-11 בסדרת משחקי היריות מגוף ראשון, והוא הראשון (המלא) לחברת הפיתוח סלאדג'האמר גיימס שפוצחת ברוטציה תלת שנתית לזיכיון (שנה הבאה טריארק ובעוד שנתיים אינפיניטי וורד). הציפיות מראש לא היו גבוהות במיוחד, במיוחד אחרי הכותר הקודם בסדרה, גוסטס, שהיווה לטעמי נקודת שפל של הסדרה. אבל כמו שאמרו חז"ל, אחרי ירידה מגיעה עליה וחברת סלאג'האמר הצליחה להפתיע את כולנו ו3 שנות פיתוח, השתלמו לבסוף. מוכנים לקפוץ 50 שנה קדימה?

עלילה

אם עדיין לא שיחקתם בקמפיין למצב יחיד, מומלץ לדלג על חלק זה בביקורת מחשש לספוילרים. המשחק מתחיל בהצגת תקופה עתידנית ובלב משבר צבאי, אי שם בשנת 2054 , בה אנו פוגשים את טוראי ג'ק מיטשל, חייל בצבא ארצות הברית שמשתתף בקרב נגד צפון קוריאה בסיאול (עיר הבירה של דרום קוריאה). לצידו נלחמים טוראי וויל איירונס וסמל קורמאק.

באותו הקרב, וויל נאלץ להקריב את חייו ומיטשל נפצע גם כן, פציעה אשר מאלצת אותו לפרוש מהצבא. לאחר ההלוויה מיטשל מקבל הצעה מאביו של וויל, יונתן איירונס (שחקן הקולנוע קווין ספייסי) להצטרף לתאגיד בשם אטלס, הקבלן הצבאי הטוב ביותר. בתאגיד אטלס הצליחו לרפא אותו ולגייסו מחדש לשירותם. בנתיים, ארגון טרור שקורא לעצמו KVA ומנוהל על ידי טכנופוביק שמכונה "היידס" מנחית התקפות טרור ברחבי העולם, דבר שמאלץ את אטלס להתערב, בתמיכה המלאה של אזרחי העולם. כמו שאפשר להבין, אתם בעצם דמות ראשית בסוג של סרט, אין לכם שליטה על המתרחש, אתם פועלים לפי תסריט ויש לכם מטרה אחת, המשחק מאוד סינמטי הפעם.

אמנם הסצנות מצוינות ומעניינות והעלילה אף מסתבכת בהמשך, כאשר ארגון הטרור מתחזק ואתם צריכים לחשוב על דרכים חלופיות להשמיד אותו, אך הלינאריות במשחק החדש כל כך מהודקת שהיה כדאי לחשוב על דרכים יצירתיות לפתוח אותו מעט יותר, לאפשר לנו לטייל קצת בעולם החדש הזה. בכדי לאתגר אתכם מעט, תצטרכו להשלים משימות וכתמורה לכך תקבלו נקודות שדרוג שאותם תנצלו בחיזוק היכולות שלכם, בנוסף, תקבלו חפצי לבוש למולטיפלייר. בסופו של דבר, הסינגל מצוין, אחד הטובים בסדרה לדעתי, לקח לי 4 וחצי שעות לסיים אותו ושווה לכם לשחק בו, לא תתאכזבו.

משחקיות – אותו ה CoD, בחליפה שונה

לשחקני קול אוף דיוטי וותיקים יקח קצת זמן להרגיש בבית, כי השנה יש תוספת אחת למשחק שמשנה את כל החוקים. קוראים לה חליפת ה Exo Suit והיא כאן כדי להמחיש את העידן החדש בסדרה, עידן בו חופש הפעולה מתרחב, עידן בו מספיק להתסכל מלמטה על חלון בגובה 2 מטר ולהגיע אליו תוך שניה וחצי בקפיצה.

במצב הקמפיין לשחק יחיד זה פחות דרמטי והמסע אל תוך העלילה יעבור לוותיקים בשלום, אבל הכל משתנה כשתעברו למצבי הואנליין השונים, שם המשחקיות מקבלת אופי שונה לחלוטין, ואם במשחק Titanfall (פרי יצירתם של יוצרי CoD המקוריים) אפשר לקפצץ רק כשיש קיר ליד, בקול אוף דיוטי החדש, הקפיצות הן סטנדרט בכל מקום.

עם זאת, ליבת מכניקת התנועה של השחקן, עם הקפיצות, עדיין מרגישה כמו משחק קול אוף דיוטי לכל דבר. התנועה עם הנשקים, תפעולם, הריצה, התגובות המהירות, זה עדיין CoD לכל דבר.

גרפיקה ועיצוב- עדיין לא הדור הבא

חברת הפיתוח סלאדג'האמר טענה כי השנה המשחק פותח מאפס, זאת אומרת שמנוע חדש נוצר במיוחד, כאשר מספר שורות קוד עברו מהמנוע הישן. המנוע החדש מציג חידושים ברינדור, פיזיקה, אנימציות ומערכות השמע.

Call Of Duty Advanced Warfare  PC REVIEW

במבט ראשון המשחק נראה יפה לעין וחד, אך זה עדיין לא באמת מנוע שנבנה מאפס, וגם אחרי מספר ראיונות עם המפתחים הנושא הזה עדיין מעורפל. מבחינתי, המנוע החדש מביא איתו גרפיקה משופרת, גרפיקה שעמדה בתקן שלי לפחות. המשחק נראה טוב, אפקטים טובים יותר, פרצופים יפים יותר וטקסטורות לא מטושטשות. עם זאת, תצטרכו מחשב חזק בכדי לנצל את כל היכולות הגרפיות, אך אל דאגה, תוכלו למקסם את יכולות המשחק עם 24 אפשרויות שונות בתפריט הגרפיקה כשהחשוב ביותר הוא ה-FOV, שלא נכלל במשחק הקודם בסדרה ועצבן גיימרים רבים.

עיצוב המפות ראוי לציון לשבח, זה מתחיל בגיוון של המפות ונגמר באיך שהן נראות. חלק מהמפות יזכירו לכם משחקי אונליין עתידיים מוכרים כמו קילזון או היילו, וחלקן נראות כמו מפות קלאסיות מהסדרה וכל הצבעוניות הזו מבורכת.

Call-Of-Duty-Advanced-Warfare-ביקורת

מולטיפליייר ומצב ההישרדות – יורים, קופצים ובעיקר נהנים

ובכן, המולטיפלייר טוב, טוב מאוד אפילו, הוא נותן בדיוק את מה שהיה חסר לי מהמשחקים הקודמים, הוא מהיר, זורם, מאוזן ומגוון. רוב המפות טובות (13 מפות) ויש להן יותר תוכן כאשר עכשיו אפשר להגיע למקומות שלא יכולנו לפני, בזכות ה- Exo Suit. הנשקים מאוזנים מאוד, אך קצת התאכזבתי מהשוטגאנים (Shotguns) שדיי חלשים, גם הסנייפרים כבר לא מה שהיו פעם, מכיוון שאי אפשר לעשות יותר Quick Scope (לא בהכרח דבר רע).מצד שני, יש עכשיו אפשרות לנסות כל נשק במטווח מהיר ובין סיבוב לסיבוב וזה נחמד מאוד.

Advanced-Warfare-gamepro-review

אפשרות חדשה שנוספה למשחק היא האפשרות לעצב את הלבוש של השחקן, מהמסכה עד למגני ברכיים. עוד אפשרות מעניינת היא שניתן בעזרת ה-Supply Drops (מערכת השלל החדשה) להשיג גרסאות שונות לנשקים ואף פרטי לבוש נדירים יותר, כאשר קיימים שלושה סוגים: Enlisted שהוא מהסוג הנמוך ביותר, Professional והנדיר ביותר, Elite. קצת עצבן אותי שיש חפצים שמקבלים לחצי שעה משחק נטו ולאחר מכן הם ייעלמו, עד שתשיגו אותם שוב.  אם אין ברצונכם לשמור על החפצים, תוכלו להחליף אותם בתמורה לנקודות ניסיון (XP).

COD Advanced Warfare Elite Gear

בנוגע לסקור סטריקס (Score Streaks) שמהווים את אחד השורשים של המולטיפלייר במשחק, ניתן לומר שהם מאוזנים מאוד לדעתי ואין להם השפעה גדולה על המשחק, לכל סקור סטריק יש שיפור שניתן לבחירה שיעלה את מספר הנקודות הנדרשות, כמו למשל להשתמש במסוק יותר זמן. בתור שחקן PC התאכזבתי מאוד שהמפתחים לא שמו את האפשרות של סרברים מקוונים וכתוצאה מכך אני נאלץ לחוות לאגים וניתוקים בגלל מערכת ה- Peer to peer הגרועה.

ויש גם את ה- Co-op שנקרא Exo-Survival שבו תצטרכו לשרוד גלים של אויבים, קיימים 4 Tiers שבכל אחד מפות שונות ובכל מפה מספר סיבובים שעליכם לשרוד. אם תצליחו לעבור הכל, תוכלו לקבל מסיכת זומבים למולטיפלייר. המצב כיפי מאוד ומאתגר במיוחד, מומלץ לשחק עם עוד שלושה חברים על מנת לקבל חווית משחק מירבית.

סאונד ופסקול

גם הסאונד הוקלט מחדש וניתן להרגיש זאת בבירור. הנשקים נשמעים מציאותיים יותר, הפיצוצים נשמעים היטב והאווירה הכללית טובה יותר. את העבודה על הסאונד החדש בשדה הקרב של המשחק מרגישים מיד, הודות למערכת האודיו המתקדמת שנעשה בה שימוש במשחק, לא תשמעו את אותו סאונד של פיצוץ פעמיים, כלומר לכל פיצוץ, סאונד ייחודי. זה עדיין לא מושלם אבל זה מהווה שיפור עצום מהכותרים האחרונים ואפשר כבר להרגיש אווירת Battlefield. את הפסקול הלחין היוצר הבריטי הארי גרגסון-ווילאמס, שברזומה שלו יש מספיק עבודות לצד האנס צימר הגאון.

https://soundcloud.com/ovgames/call-of-duty-advanced-warfare

לסיכום

Call of Duty Advanced Warfare קופץ 50 שנה קדימה ומצליח לשנות כמעט לגמרי את חווית המולטיפלייר, לצד קמפיין שמתעלה על קודמו, כך שקיבלנו משחק מעולה של מפתחת חדשה שמצליח לרענן את הנוסחה המקובעת של הסדרה. אך מה בנוגע לעתיד? האם המשחקים הבאים בסדרה יישענו על השינוי הגדול במכניקת הליבה שהביא המשחק החדש? ואם לא, אלו שינויים מרעננים הם יכולים להביא ? זאת נדע רק בשנה הבאה…

[divider]

Review Overview

עלילה - 7
משחקיות - 9
גרפיקה ועיצוב - 8
מולטיפלייר - 8
פסקול וסאונד - 8

8

ה CoD הכי מתקדם שיש

קול אוף דיוטי ממשיך לספק את הסחורה גם בפעם ה 11 שלו

User Rating: 4.64 ( 8 votes)

כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

מערכת התגובות
התראה
5 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

תודה רבה על חיכיתי לביקורת שלכם!
אז אתם ממליצים לקנות את החדש? המולטי שווה?

כן, יש לי כבר 17 שעות על המולטי.

המשחק הראשון בסדרה שלא תכננתי לקנות
אבל חבר שאהב הביא לסופש את המשחק ומה אומר
הופתעתי לטובה
המשחק ממש טוב בכל רמ"ח איבריו
סינגל,מולטי וקו אופ.
מאז MW3 לא נהנתי ככה מ-COD

קניתי אבל אבל אני מצפה מהמשחק הבא להיות יותר טוב. לפי דעתי החברה הטובה ביותר מבין השלושה היא טרייארץ'

משחק מצוין שדרוג גדול מ GHOST המולטיפלייר מאוד מהנה ושונה ממה שהכרנו בסדרה

עד שיצא BF החדש זה בהחלט מספיק לאוהבי הז'נר