והרי החדשות: Football Manager 2015

FM15 FEATURES

לפני חמישה ימים, ב-07/10, העלתה Sports Interactive, מפתחת Football Manager, סרטון בן כחצי שעה המפרט על מספר חידושים ושינויים במשחק לשנת 2015:

לפני הסרטון שעלה ליוטיוב, הוקרן סרט דוקומנטרי, אקסלוסיבי לרשת בתי הקולנוע של Vue ברחבי בריטניה, הסרט עונה לשם "מציאות חלופה" (An Alternative Reality: The FM Documentary) ועוסק ב-Football Manager. לאחר שהוקרן הסרט, הוקרן גם סרטון זה שעלה מאוחר יותר לרשת.

אז מה חדש?

UI מעוצב מחדש – ממשק המשתמש, כבכל שנה, השתנה, והפעם הוא מציע FM שהוא הרבה יותר ידידותי למשתמש החדש, לצד נוחות הגישה לדפי המועדון. העיצוב החדש מבליט דפי מועדון שהיו "מוחבאים" בשנים קודמות, כאלו שכמעט ולא קיבלו יחס מהשחקן, השנה במסך הבית יתווסף גם דף "הבטחות", שמזכיר לך דברים שהבטחת לשחקנים, להנהלה וכו' במקום שכמו בשנים קודמות עוזר המנג'ר היה מזכיר לך. השינוי תורם גם למראה המשחק ברזולוציות יחסית נמוכות, יהיה קל לנווט בין דף לדף גם אם אין לך מסך בעל רזולוציה גבוהה.

8ba909ae73ed4c21a2a45417da84b805

"שני צעדים קדימה", המאמן שאתה רוצה להיות – האופציה לשליטה על האימונים של השחקנים השתדרגה, ועכשיו ניתן להחליט מה הם יעשו כשהם בעבודה, להחליט אם הם צריכים להתאמן יותר על היכולות שלהם, או לעבוד על האישיות והמנטאליות שלהם, ואף לשלב ולעבוד גם וגם.

שלב חדש בריאליזם – מעל 2,000 אנימציות חדשות נוספו למשחק בעזרת מערכת ה-MoCap שהשאילה Creative Assembly מפתחת Total War ל-SI. במשחק החדש לא רק יכולות ישפיעו, אלא גם הגובה והמשקל, על דברים למשל כמו הבעיטה, כמו כן, המערכת מאפשרת עכשיו לשחקנים למסור כדורים או פשוט לשלוט בו בעזרת חלקים שונים של כף הרגל, כמו החלק הפנימי או החיצוני. השחקנים ינועו בפחות "רובוטיות", יראו יותר טבעיים, לפי גודלם וצורתם. ולא רק בפיפא ניתן לשפר את עמדת השוער, שכן גם ב-FM 15 ישנן אנימציות חדשות, עם זינוקים חדשים, הדיפות חדשות, ואנימציות של תפיסת הכדור, כתוצאה, השוער נראה יותר טבעי מאי פעם. פיזיקת הכדור שולבה גם היא בחידושי המשחק, וינוע בהתאם לבעיטה, ויראה יותר טבעי כאשר זז ברוח. נעשו גם שיפורים בבינה המלאכותית של השחקנים. החל מהמשחק הבא, נוכל לקיים שיחות עם השחקנים גם על הקו, תוך כדי משחק, ועובדות בדומה לשיחות של לפני, מחצית, ובסוף המשחק, שיחות אלו נוכל לעשות לכל הקבוצה או שיחה ברמה האישית עם שחקן בודד. עוד דבר חדש, אלו האיצטדיונים ורמת הפירוט בהם.

07a605adbf8b7cc26e3006d527547aea

תפקידים – כידוע לכל שחקן על המגרש תפקיד משלו, שאומרים לו מה עליו לעשות, התפקיד שלנו בתמונה הוא לקבוע מהו התפקיד המתאים לפי הטקטיקה ויכולות השחקן. במשחק החדש יהיו עוד ארבעה תפקידים חדשים:

  • Roaming Playmaker- תפקיד זה זמין לקשרים מרכזיים ואחוריים, תפקיד שמעוצב לחלק את העבודה שלהם בין התפקידים Deep-Lying ו-פליימייקר מתקדם.
  • Raumdeuter- הוגים "ראמדויטר", מקור התפקיד בגרמניה, וזמין לשחקנים קיצוניים (וינגרים) ומשמש כ-"Wide Poacher", מין חלוץ צד.
  • Inverted Wing Back- מבוסס על התפקיד המודרני של שחקן הכנף האחורי בדרום אמריקה; במקום שבהתקפות ייצמד לאגף, תפקיד זה אומר שהמגן הקדמי (או כנף אחורי) יחתוך פנימה ויכדרר במרכז המגרש.
  • Wide Playmaker- תפקיד זה אידיאלי לקשרי צד בעלי יצירתיות גבוהה, נותן להם את החופש לחתוך פנימה וליצור מצבים ממקום יותר מרכזי.

בנוסף לכך, נוספו עוד מגוון של פעולות מועדפות של שחקנים, "Player Preferred Moves", למשל לחלוצים שאוהבים לשחק בתוך הרחבה, עכשיו יש PPM לרחבה, זאת אומרת שניתן לגשת לאחד המאמנים ולדבר איתו על השחקן המדובר ולהגיד לו "אני רוצה שתתחיל לאמן אותו להישאר בתוך הרחבה ככל שאפשר".

סקאוטינג וחיפוש– מערכת הסקאוטינג גם היא עברה שיפוץ, ואחד הדברים שציינו הוא סיפוח מערכת חיפוש השחקנים, עכשיו כששתי המערכות יעבדו במקביל, מציאת שחקן מתאים תהיה יותר קלה ומהירה. השנה ב-Football Manager 2015, המטרה של SI הייתה להפוך את המערכת שתהיה יותר אפקטיבית, וריאליסטית באופן כזה שתשקף את איך שעובדים רשתות הסקאוטינג במועדונים אמיתיים. דיווח של סקאוטים חודש, עכשיו נוכל לקבל מידע ברור ונקי יותר על איכויות השחקן הודות לחלק ה-"Pros&Cons" (טוב ולא טוב).  חיפוש שחקנים או דפים אחרים, נהיה קל יותר, בעזרת קליק בודד של העכבר על ה"Search Bar" שעובד כמו שורת הכתובות בדפדפן האינטרנט, פשוט לכתוב את שם דף היעד, להקליק על התוצאה הרצויה, ועוברים בין רגע. גם יש חדש בפילטר: עכשיו ניתן לראות רק שחקנים שבוצע עליהם סקאוטינג. כמו כן יש גם קטגוריות סינון חדשות, כמו למשל חיפוש שחקנים שאינם מרוצים ממצבם במועדון הנוכחי וחיפוש שחקני בית.

אינטראקציה עם השחקנים– בשנים קודמות יכולנו לדבר עם שחקנים על בעיות שיש להם, יכולנו לערוך שיחות קבוצתיות אחת לכמה חודשים, ואף יכולנו להכין את קפטן הקבוצה שלנו לרגע שבו הוא יוכרח להוריד את הסרט. בפוטבול מנג'ר 2015 אישיות השחקן תיקח חלק גדול יותר, ונוכל לדבר איתו על הרבה יותר דברים שמציקים לו אם זה למשל המצב הכלכלי הלא יציב של הקבוצה וכדומה או דברים אישיים יותר, ואף על שמועות שנוגעות בהחתמת שחקן שמשחק על עמדתו. במשחק החדש, אם למספר שחקנים יש את אותה בעיה, ניקח לדוגמא שוב מצב כלכלי לא יציב של הקבוצה, נוכל לקבץ אותם ולדבר עם כולם יחד, ולראות כמה מהם מגיבים לרעה וכמה מהם לטובה. חברים של השחקן בקבוצה יוכלו לפנות אליך לגבי הדרך בה נהגת בו, אך בדומה, ישנה האופציה ששחקנים יתמכו במנג'ר ולא בשחקן שמרגיש פגוע. עוד במשחק הבא, המנג'ר יצטרך להכביד ראש בחלק של ניהול השחקנים ולהימנע מקבוצה שמרבית השחקנים שלה לא אוהבים אותו, בסיטואציה כזו השחקנים יכולים לאלץ את הנהלת המועדון להתערב. בחזרה להבטחות, יש להיות זהיר ולהבטיח רק מה שאתה יכול לקיים במידה ואתה לא רוצה שחקן עצבני בקבוצה; לשחקנים יש מטרות לעצמם כשחקנים ומטרות שהם מצפים שהקבוצה תגיע אליהם, לדוגמא, אם חלוץ צעיר מצפה לפרוץ להרכב בעונה הנוכחית ולא מקבל זאת, הוא עלול לשקול לעבור קבוצה.

ede644d6b525b1c70bc14ef62de48d7b

תקשורת– מדי שנה שמוסיפים למשחק עוד שאלות, אופציות ואף דברים כמו מימד האישיות של העיתונאי. השנה התקשורת תהיה עמוקה יותר עם מגוון גדול יותר של שאלות, סיפורים, ובעיקר בניית יריבויות בין מנג'רים. במשחק החדש העיתונות מחולקת לשתיים: צהובונים ועיתונות מרכזית, הדבר מביא סגנונות שונים של אינטראקציה עם התקשורת. הצהובונים ירדפו אותך כדי לקחת את הכותרת הבאה ולגרום לאוהדים לדבר, והעיתונות ה"רגילה" תדבר איתך יותר על ניתוח הצד של הקבוצה שלך, טקטיקה וכדומה. מסיבות עיתונאים יהיו יותר ריאליסטים, זורמים, עם שאלות שקשורות לתגובה קודמת, וכתוצאה יותר כותרות נוצרות. ישנן שאלות שעוזרות לתקשורת לדעת איך אתה מתייחס אליה בדרך כלל, וככה לשאול שאלות מתאימות, לדוגמא, אם אתה מגיב בעצבנות לשאלות לגבי עתידך, התקשורת תמשיך לשאול אותך כדי לחשוף את התשובה במקום לשאול אותך שאלות נחמדות יותר, תלוי באישיות העיתונאי כמובן, ומן הצד השני, אם המנג'ר עונה בביטחון ופתיחות, עיתונאים יפחיתו בשאלות שעלולות להפסיק את הפתיחות הזו. תוספת חדשה השנה היא ראיונות תוך כדי משחק, ראיונות בתוך המנהרה, לפני ואחרי משחק כדי לראות מה דעת המנג'ר על המשחק, ובנוסף גם ראיונות במגרש האימונים. במשחקים קודמים, שחקני עבר היו מביעים דעה ואומרים עליך דברים מבלי שתוכל להגיב, במשחק הבא, נוכל להגיב כרצוננו אך יש להיזהר כי האוהדים עלולים לא לאהוב את התגובה.

כלכלה– Football Manager 15 מעודכן לגמרי בתחום הכלכלה של הכדורגל, כאשר תקנות אופ"א לתחרות כלכלית הוגנת הן סיפור כה מדובר בהווה, הצוות ב-Sports Interactive ווידאו שהמשחק יצא עם כל החוקים העדכניים. הגבלת שכר לשחקנים בליגות הגבוהות נוספו כדי למנוע בזבוז יתר משנה לשנה, כמו כן גם הפרשה מהרווחים שנהיו חלק מהתקנות. כאשר פותחים משחק חדש ישנה מודעה שאומרת לך את המקסימום הפסדים שמותר לקבוצה להגיע אליו, ו-SI החליטו לעשות לנו את החיים קלים יותר עם תקציב שמוצג לנו עוד לפני תחילת העונה, כך שנוכל לתכנן את העסקים שלנו באופן כזה שלא נחרוג ולא נגרום למועדון נזק. אנחנו גם נקבל הודעת סיכום הכנסות מפרסום. ובנוסף, הבינה המלאכותית של ההנהלה שופרה משמעותית בתחומים רבים.

פרופיל המנג'ר– נעשו שיפורים להיסטוריית המנג'ר ודף הפרופיל שלו, והמשחק הבא יאפשר לנו להגדיר את ההעדפות שלנו. היסטוריית המועדון המשופצת מאפשרת לנו להשוות בין ההשיגים שלנו למנג'רים קודמים ולראות לאיזה גודל של נעליים אנו נכנסים. בעת יצירת פרופיל המנג'ר שלנו, חוץ מאזרחות שנייה שאנו יכולים לבחור, עכשיו אפשר לבחור במספר שפות שהמנג'ר מדבר, באותו חלון של יצירת פרופיל ניתן לבחור בטקטיקה מועדפת מוכנה מראש או אחת שאפשר לערוך.

ראיונות– בשנה שעברה הוצגה לנו אופציית הריאיון בשעה שהמנג'ר רוצה לעבור מועדון, השנה נוספו עוד מגוון של נושאים עליהם המנג'ר וההנהלה יכולים לדבר, בינהם ניסיון כמאמן, היסטוריה ואיך מצאת את עצמך מגיע לריאיון בקבוצה מליגה שניה אם כרגע אתה מאמן בקבוצה מהליגה הראשונה. השיחות בריאיון נותנות עוד סגנונות של אפשרויות לכישלון ועוד אופציות להרשים דרכן את ההנהלה.

אימון– אחרי ששיפרו את חשיבות האימון של השחקנים בתפקידים, הוחלט שיהיה הגיוני שהמנג'ר יוכל לקבוע באיזו יכולת מנטלית שחקן יתמקד כאשר הוא מתאמן. למשל, אם שחקן מתאמן על תפקיד הפליימייקר המתקדם, עכשיו אפשר לקבוע אם הוא יעבוד על תמיכה או על עמדת התקפה – אך כמובן אם המנג'ר רוצה לאמן את השחקן על תפקיד כללי, אפשר לעשות זאת גם. מלבד זאת, במשחק החדש השקיעו בלוח אימונים מפורט יותר שמשתנה מקבוצה לקבוצה לפי סוג הקבוצה ויתאים ללו"ז של השחקנים.


מדי שנה בפוטבול מנג'ר יש פרסום לעמותות ותרומות, השנה המשחק יתן במה לפרטנר חדש, Movember, מובמבר זהו אירוע שנתי שנערך בנובמבר לשם מגיעים אנשים עם השפמים המסודרים ביותר, מובמבר בא להעלות את המודעות לבעיות בריאותיות של גברים כמו סרטן הערמונית. חוץ מהפרסום שהמשחק יתן למובמבר, חלק מהריג'נים שנוצרים בחודש נובמבר בכל שנה יבואו משופמים בעצמם. עוד פרטנר חדש של Football Manager הוא Twitch, שיעזור לנו לשתף, לצפות ולהגיב על משחקים של אחרים בעולם, ב-FM 15 נוכל להזרים וידאו ישר מן המשחק.

73690f658d77b5de40a65ad4e7532785

Football Manager 2015 יצא ב-07/11/2014 למחשב האישי, לינוקס ומאק, ויצא גם למכשירים הניידים בעלי אנדרואיד ו-iOS, ועולה 50$ בסטים, או אם אתם רוצים לתמוך בקהילה הישראלית של Football Manager ניתן להזמין גם מאתר FMIsrael.com בסכום של 165 שקלים (כ-44$ תלוי בשער הדולר) וכל היתרונות בהזמנה מ-FMIsrael מופיעים כאן. מי שמזמין את המשחק לפני יציאתו יקבל את המשחק בגרסאת בטא שבועיים לפני היציאה.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
4 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

מה זה הגרפיקה הזאת מה זה משחק מ2005

זה משחק אימון קבוצת כדורגל, הגרפיקה לא חשובה כאן. מה שכן הם שיפרו את הגרפיקה משנים קודמות. היתרון היה שהמשחק שקל ממש מעט יחסית לתוכן שלו ועכשיו כנראה תהיה קפיצה בגודל ההתקנה. (לא שזה כזה משנה היום אבל עדיין לעבוד עם קבצים קטנים יותר נותן יותר גמישות).

בנוסף למה שאמר ברק, דיי בלתי אפשרי לעשות גרפיקה מציאותית ככה שתראה כל שחקן בעולם כמו שאתה רואה אותו בפיפא, Football Manger משחק שכולל כל ליגה בעולם וכל שחקן בעולם ככה שזה קצת בעייתי

להיפך, ידידי, להיפך!
SI משקיעה יותר מדי בגראפיקה ואנימציות, המשחק לא אמור להיות יפה לעין זהו משחק חשיבה וניהול נטו, משחק שלא נדרש להיראות טוב.

אולי יעניין אתכם
Close