הסקירה הראשונה בעולם של GTA V

GTA5-סקירה

אומרים שלפעמים עדיף יותר מזל משכל, הפעם אני מסכים, כי לוק ריילי עורך בר-מזל בהחלט מIGN שם את ידו על המוצר הכי מבוקש בשוק כיום, ולא לא מדובר בראשי דגים נדירים לשולחן החג אלא בלא פחות ולא יותר עותק של GTA V, ואת החוויה הזאת הוא היה מוכן למזלנו (כי חסר לו שלא …) לשתף עם כולם, עם אזהרה קטנה: לפני שאתם מתחילים לקרוא, הכתבה מכילה ספוילרים רבים. ראו כי הוזהרתם!

קופצים ישר למשחק – "עזבו אתכם מנובמבר, הדור הבא יגיע כש GTA V יגיד שהוא מגיע!"

"אני רודף אחרי שובל של מטוס סילון פגוע על פני האזור הכפרי שבפאתי 'לוס סאנטוס', אני משחק עם טרבור כשאני רכוב על גבי אופני שטח, מפציץ את הפדלים על גבוששי הקרקע, עין אחת על הקרקע ועין אחת על המטוס למעלה כמו טייס שמחפש מקום להניח את הציפור העשנה שלו על מקום כלשהוא, כביש צץ פתאום מלפניי, הוא לא היה עמוס חוץ ממשאית אחת שנעה לאיטה, אם אני ימשיך לרדוף אחרי המטוס אני יתרסק על הכביש בטוח, ולכן אני נשאר עם החלטה של רגע, להמשיך 'ראש בקיר', מול המשאית או להאט קצת ולתת לה לעבור ?

בחרתי לתת לה לעבור ולכן כיוונתי את האופניים לצד השני של הכביש, המשאית התנשאה גדולה מצדי הימני כשטרבור כורע מעל הכידון, באותו רגע המשאית הייתה ממש כמעט בחלקו העליון, אבל ההתנגשות לא באה, טרבור זינק מהאופניים כמו חתול פצוע כשמילימטרים מפרידים בין האופניים והפגוש של המשאית הדורסנית , אבל העיקר שעשינו את זה !"

זה היה רגע הוליוודי טהור, לא קטע מתוסרט אלא קטע שהושפע לגמרי כולו מההחלטות שקיבלתי,ריקוד טהור של חיים ומוות, יותר טוב מכל קטע בנוי מראש, ואל תטעו GTA V בנוי כולו מרגעים שכאלה וזה מרגיש מדהים ."

1378229681 6

אחיזת כביש ופירוט אובססבי

"התחלתי ממגרש חניה קטן ממש מחוץ ל'לוס-סאנטוס', ליד כביש מהיר ומפותל שעוטף את עצמו בקו החוף של 'סאן-אנדרס', באמצע Vinewood , כשכמה מכוניות ספורט עתירות ביצועים מוכנות לשימושי, אני לא מתבלבל ובוחר אחת עם זוג 'דלתות מספריים'.

אני משתלב בזהירות בתנועה הסואנת עושה את דרכי לכיוון העיר, הכביש צפוף מלא במשאיות סמיטריילרים רועמות לכיוון 'לוס-סאנטוס', ההבדל בשליטה על הרכב בין GTA IV ל GAT V מורגשת מיד!, אני מפלס את דרכי בין משאיות בעלות 18 גלגלים, מכונית הספורט הנמוכה שאני נוהג בה מרגישה יותר בטוחה, גם אחיזת הכביש הרבה יותר טובה, המכונית מגיבה בצורה טובה וקלילה אבל בהחלט לא שטחית .

1378229680 9

מימין השמש שוקעת בשמיים כתומים לתוך האוקיינוס, אני פונה לאזור מיושב יותר ונדהם מהפירוט מיקרי ואובססיבי שהדהים אותי בפעם הראשונה, כמו למשל הפגנה של אנשים.

הכבישים סדוקים, גרפיטי מרוסס פה ושם על הקירות, חזיתות של חנויות ושלטי חוצות, העיר צבעונית אבל דהוייה וריאלית, כמו 'ליברטי-סיטי' שלפניה, 'לוס-סאנטוס' גרמה לי להרגיש שאני יותר כמו תייר מאשר שחקן, העיר מצליחה להכניס אותך לתוכה בקלות ."

תפריט הנשקים ויעילות המשטרה

"אני חולף על פני אחת מחנויות הבורגר של רשת Up-n-Atom ,עכשיו לילה ואורות הניאון של Vinewood שוטפים את הסביבה כולה באור רך, הסביבה כאילו קוראת לי לפתוח במהומה קטנה ולו רק כדי לראות איך זה מרגיש.

אני נוטש את המכונית בסביבת תאטרון Cathay ושולף כלי-נשק, תפריט הנשק פועל בדיוק כמו ב'מקס פיין 3' ההבדל הוא שכאן השחקן יכול לשאת יותר נשק, מהגלגל הראשי עוברים לסדרה של קטגוריות משנה, ואחרי שבוחרים את סוג הנשק הרצוי, בוחרים אחד ספציפי, אני בוחר בקטגוריה של מקלעים כבדים ובוחר לעצמי 'מיניגאן', זה מערכת אלגנטית ומרשימה, ברגע שאספתם כל כלי נשק שהוא הוא ישמר לעולם בגלגל הנשק כך שגם אם נגמרו לכם הכדורים או נעצרתם ע"י המשטרה ('busted') שום כלי נשק לא נעלם (בניגוד כמובן לכל הכותרים הקודמים בסדרה) .

1378229683 4

אני מרסס כמה כלי רכב, אבל ההשתוללות שלי לא נמשכת הרבה זמן, המשטרה שנותנת לי כר נרחב יותר של פעולה ממשטרת 'ליברטי סיטי' למשל, מגיעים ממרחק כדי לעצור אותי – והם עושים זאת בהצלחה לפני שאני מצליח להמיט יותר מידי הרס ."

[divider]

WASTED

GTA 5 משימות"אני מתחיל מחדש בבית חולים קרוב, אור יום ואני פשוט בהלם כמה GAT V בהיר וברור הרבה יותר מGTA IV .השמש של סאן-אנדרס מטילה בוהק מסנוור על רכבים, מטילה צללים חדים וגורמת לכל הסביבה פשוט לזהור עד שלפעמים אני מרגיש כסובל מחשיפת יתר לשמש .מבחינה אסתטית 'לוס סאנטוס' עומדת בניגוד גמור ל'ליברטי סיטי' האפלולית והדהויה .

אני רץ אל הכביש ומכוון את הנשק על נהג הרכב הראשון שאני מוצא,אני מצפה שהוא ינטוש את הרכב בצרחות אבל הוא לא עושה זאת !, הוא פשוט שוקע ונעלם מאחורי גלגל ההגה אל רצפת הרכב, תגובות האזרחים כאן לחטיפת רכבים למשל, הרבה יותר מגוונות מIV ,בכמה מקרים אזרחים פשוט רצו לרכב כשהם פותחים את הדלת בפחד לנהג המסכן כדי שיספיק לברוח על נפשו. אני חוטף רכב אדום בסגנון 'שברולט אל קמינו' , סגנון הנהיגה שלו בהחלט שונה מרכב הספורט הקודם שנהגתי בו אבל מתרגלים בקלות, אני נתקע בכוונה באוטובוס חולף ואז במשאית משקאות כשתכולתה נגרסת על ידי ועל ידי ניידות המשטרה הדולקות אחריי.

זה הזמן לכמה משימות …"

זהירות ! ספויילרים !

"המשימה הראשונה שאני משחק בה נקראת 'Repossession' ,זוהי אחת המשימות הראשונות במשחק עם פרנקלין. פרנקלין וחברו למאר עובדים עבור שמעון – סוכן מכוניות ארמני ומפוקפק, אחרי שפרנקלין מקבל את פרס 'עובד החודש' משהוא שנועד לדרבן את פרנקלין ולהרגיז את למאר. מהות המשימה היא 'לטפל' בגנסטר שרכש אופנוע משמעון ולא שילם .

בסוכנות של שמעון יש מספר כלי רכב שפרנקלין יכול להשתמש מיידית, ניתן לשמור רכבים מעודפים בגארג' או באחד מהבתים שלכם, אם נטשתם את הרכב או אם הוא נהרס ניתן לשחזר אותו בתשלום אצל מעקל הרכבים המקומי.

1378229682 8

אני עושה את דרכי לאותו גנסטר דרך מסבאה מגושמת למראה, הנגיעות הקטנות ממשיכות להדהים, סימני הצמיגים בולטים על דשא ,התקתוק העדין של מנוע הקירור לאחר כיבוי הרכב, יש במשחק כמות עצומה של השקעה בפרטים הקטנים שגם הגיימר המנוסה יתקשה לקלטו את כולם. פרנקלין ולמאר מגיעים לשכונה מוזנחת ועושים את דרכם בסימטה חשוכה בחיפושם אחר האופנוע, למאר עובר ליד הומלס שיכור ויוצר איתו אינטרקציה קצרה, גם הדמויות הראשיות וגם שאר הדמויות מתנהגים באלפי צורות התנהגות שמותאמות אישית מה שיוצר סוג של קשר בן השחקן לעולם של GTA V .

1378229666 2

השיכור הולך מתנודד ובזיג-זג,כאשר למאר יורה על חברי הכנופייה תוך כדי שהוא בועט לעבר פרנקלין אקדח. כאן אני מקבל את הטעם הראשון של מערכת הקרב בGTA V,. גם Red Dead Redemption וגם מקס-פיין 3 השפיעו רבות על מכניקת הירי של GTA V ,אני יכול להבטיח שכל מה שהסבירו לנו על מערכת הקרב במשחק נכונה לחלוטין, השליטה מעודנת להפליא והקרב צמוד ושוטף. מכונית פורצת לתוך הקרב ומתרסקת כמה רגעים אחרי-כן כשהיא מותירה אחריה שובל ארוך של דלק ריחני ,למאר מורה לי לירות על שובל הדלק, אני יורה ואש מתלקחת ועושה את דרכה במהירות למכונית, כמה רגעים אח"ז והיא מתפוצצת באופן מרהיב .אני נותן ספרינט לתוך רכב כשלמאר מתיישב לצידי, אני נוסע אחורה ומבצע פניית J ומתפנה לטפל באופנוע, למאר מעודד אותי לפוצץ את האופנוען , אני מנסה ומתנגש בו במקום, ואז אוסף את האופנוע למקום המיועד, האופנועים מרגישים קלים יותר לתמרון אבל מצד שני עם תחושה דיי אמינה של מסה אופנועית ."

1378229677 5

[divider]

המשימה השנייה

"המשימה השנייה (ככל הנראה חלק מהמשימה רואים בסרטון הגיימפליי הראשון ששוחרר דקה 1:29) שלי היא גם המשימה הראשונה של שלושת הדמויות הראשיות, מייקל, טרבור, ופרנקלין ביחד . שלושתם מגויסים כדי לחלץ ולהציל מטרה של ה FIB מבניין גבוה במרכז לוס סאנטוס, זאת משימה מסוכנת ונועזת ויש בניהם חלוקת תפקידים ברורה, מייקל מבצע את החילוץ בפועל, פרנקלין מחפה עליו עם רובה צלפים מגג סמוך, וטרבור מטיס את מסוק החילוץ, לאחר שאני עושה את דרכי למסוק אנחנו ממריאים וצוברים גובה מעל אזור תעשייה סמוך וזוהי הטעימה הראשונה שלי של המשחק מהאוויר וקנה המידה הוא עצום בגודלו ! העיר משתרעת מתחתיי לכל הכיוונים ואני מרגיש כמו גרגיר אבק בעולם עצום .

פקדי השליטה במסוק הם ללא שינוי מGTA IV אבל חדים ומדוייקים יותר,אני ממקם את המסוק מעל בניין היעד מחליף דמות למייקל, משתלשל ופורץ דרך החלון. כמעט מידית אני מוקף במספר אנשים חמושים, אני מתחלף לפרנקלין אוטומטי, לכל דמות צבע שונה, מייקל-כחול, פרנקלין-ירוק, וטרבור-כתום, פרנקלין הורג את החמושים כשמייקל משתלט על המבוקש, אני יכול בעצם לעבור למיקל באופן ידני מכיון שסמל הדמות שלו בגלגל הדמויות מהבהב באדום מה שאומר שהוא בסכנה ויכול למות, אני יכול לספק לו תמיכה בתור פרנקלין או לעבור אליו ולחסל את מי שיורה עליו. אם אחת הדמויות מהבהבת בלבן זה אומר שאותה דמות נמצאת בעמדה טובה יותר או שיש לה יתרון טקטי מסוים.

grand theft auto v 13531841651637

לאחר 'ניקוי' החדר מייקל והמבוקש מטפסים למסוק ואני מחליף לפרנקלין כדי לטפל ב3 מסוקים עוינים שהגיעו למקום, אני יורה על טייס אחד והמסוק יוצא מכלל שליטה מסתחרר בספירלות מצמררות.

השניים האחרים רודפים אחרי מייקל וטרבור, אני מחליף למייקל, ויורה במקלע דרך הדלת הפתוחה במסוק שני. אני מפיל אותו. אני עובר לטרבור לבצע תרגילי התחמקות תוך כדי שאני משאיר למייקל ופרנקלין לירות על המסוק השלישי והאחרון ,משם אני ממשיך לנקודת ההתחלה כדי למסור את המבוקש לבריוני הFIB הממתינים שם, תודות לשיפור בשליטה שדיברנו עליו אני נוחת בקלות, בכלל לא צריך לתקן פעם אחרי פעם את השליטה במסוק במהלך הטיסה, שזהו שיפור עצום כפי שחווה כל מי שניסה אי פעם להטיס מסוק בכותרים הקודמים של GTA ."

משימה שלישית – רכבת המוות

"במשימה ה3 שנקראת Derailed מייקל וטרבור מתכננים לשדוד רכבת עמוסה בדברים יקרים כגון זהב, המטען יקר ערך ולכן לא ניתן להעביר את זה דרך האוויר .מייקל הולך למצוא סירה מתאימה כחלק מהתוכנית, ואני כטרבור יוצא על אופנוע שטח לתפוס את הרכבת,אני מאתר אותה וניצמד לקרון האחורי, הרכבת זזה מהר עד שאני מאתר שטח מוגבה מצד ימין, אני עוזב את הרכבת תופס תאוצה וקפץ מגבעה קטנה על גג הרכבת, אני רוכב לכיוון הקטר, זה קשה אבל אפשרי בעיקר תודות למערכת השמירות תוך כדי משימה שהופיעה לראשונה בהרחבה של GTA IV The Ballad of Gay Tony, וזה באמת חדשות טובות נגמרו הימים שאם נפסלתם במשימה תצטרכו להתחיל את כולה מחדש.

train mountain

מערכת השמירות האוטומטית שמופעלת אחרי קטע קשה במשימה תחזיר אותכם במידה ונפסלתם אל השמירה ההאחרונה, מה שמאפשר לכם להעיז יותר ולנסות גם דרכים אחרות ,תוכלו גם לשחזר כל משימה בנפרד ולעשות אותה מחדש ממש כמו בהרחבות שיצאו לGTA IV.

נחזור למשימה, טרבור מגיע לקטר, מעיף החוצה את הנהג ,אני קצת נוהג ברכבת עד שאני עובר למייקל שנוהג על סירה, דינמיקת המים והגלים מרשימה בהחלט, קצף הגלים משתכשך מתחת לסירה שמחליקה בקלות על פני המים ועד לגשר רכבות מסוים שם טרבור עומד לבצע תאונה קטלנית בין שתי רכבות (העבירו ל1:27 בטריילר מס' 2 שבכתבה המצורפת כדי לצפות כנראה בקטע של ההתנגשות) הרכבות מתנגשות כשטרבור כמובן מזנק החוצה . 3 ספינות של צוות אבטחה פרטית מגיעות ואני משתק אותם ביריות, זוג מסוקים מגיעים וגם הם משותקים ביריות, לגורל דומה זוכים זוג מאבטחים שצונח אלינו מלמעלה, אנחנו נמלטים מהזירה והם רודפים אחרינו ביבשה, באוויר,ובים, אנחנו מגיעים למים הפתוחים אני מחליף למייקל ומנווט את הסירה לכיוון רכב המילוט שלנו."

[divider]

המשימה הרביעית

"המשימה הרביעית שאני עושה נקראת Nervous Ron, אופנוענים מהמאפיה Lost MC בזזו את הקראוון של טרבור ובין היתר שברו פסלון מהאוסף הפרטי שלו, טרבור רוצה נקמה ,האזור של טרבור שונה לחלוטין מהאזור של לוס סאנטוס. כאן הכל שקט וגם חשוך כשהאור היחידי בוקע מפנס הטרקטורון שלי ,אני נוסע לחנות הנשק Ammu-Nation, הכל שקט מסביב חוץ מהזמזום של שלט הניאון, טרבור משיג מה שצריך באיומים על המוכר, אני עושה את דרכי בחזרה שבאמצע הנסיעה זאב קופץ לכביש ונתקע בחזית הטרקטורון, מפאת החושך אני שומע את החיה לפני שאני רואה אותה ,טרבור נפגש עם רון ושולח אותו אל השטח של האופנוענים כדי לשתול שם כמה פצצות.

Grand Theft Auto V dirt bike mountains

אני מספק חיפוי לרון , הם מתעוררים ומתחילים להלחם חזרה ,רון עולה על מטוס ומניע אותו טרבור מזנק על הכנף ואני מגלה שאני יכול לירות לכל עבר בעוד טרבור שוכב על בטנו ,רון ממריא וטרבור תופס מטוס משלו אופנוען אחד נתפס על המטוס שלו אבל הוא ממריא משם כשהוא מנער את האופנוען לכל עבר ,רון וטרבור חייבים לטוס נמוך מתחת לראדר של בסיס צבאי קרוב אנחנו משחררים את הסחורה מהמטוסים לכמה סירות מירוץ שממתינות למטה ומתקרבים לנחיתה ,אני נוחת לא כ"כ טוב המטוס עשן ומקרטע, אני מסיע אותו ומחנה אותו ברחבי השדה ,

יש לציין שהנחיתה קלילה וסלחנית ."

המשימה החמישית

"במשימה החמישית ששיחקתי שנקראת Vinewood Babylon,מייקל צריך להשיג למישהו חבילה שנמצאת במטוס פרטי, כיון שהמטוס בתעופה הוא וטרבור חייבים להכריח אותו לנחות , טרבור משיג טנדר עם תותח בחלקו האחורי שנשלט ע"י מסך מחשב, אתה יורה על אחד מהמנועים של המטוס, הוא נפגע ומאבד גובה ,אני עובר לטרבור שחוצה חצי מהמחוז תוך כדי חציית תעלות גבעות ורכבות נעות לבסוף המטוס נוחת ואנחנו מגיעים אליו ומחלצים את החבילה, אנחנו צריכים להשמיד את הטנדר שלנו, אני יוצר שובל של דלק אחריו מדליק אש, האש מגיעה לטנדר והטנדר מתפוצץ ."

1378229669 3

ולסיכום

לוק ריילי העורך בר-המזל מסכם את החוויה :

GTA-V-סקירה-ראשונה

"כשראיתי את GTA V בפעם הראשונה הדהים אותי הגודל העצום שלו, כשאתה משחק בזה בפעם הראשונה זה גורם לך אפילו להעריץ את ההיקף חסר התקדים של העולם שלו, זהו לא רק גודל פיזי אלא גם השקעה בכל פרט ובל אלמנט בתוך המשחק ,המגוון המדהים של העיר וסביבותיה, וההבדלים הברורים והמשמעותיים בן שלושת הדמויות הראשיות .יש גם מגוון עצום של כלי רכב ואני בקושי נגעתי בטיפה מן הים של המגוון הזה ,הרבה גיימרים התאכזבו שרוקסטאר לא הוציאה את המשחק לדור הבא, אבל אני אומר לכם ששאפתנות, ביטחון עצמי ומעל הכל משחק איכותי יכולים לנצח כל קופסא שחורה של שבבים וחוטים חשמליים שמתיימרת להיות הקונסולה של הדור הבא ".

"עזבו אתכם מנובמבר, הדור הבא יגיע כש GTA V יחליט שהוא מגיע!"

מקור IGN

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
11 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

מי שרוצה להוריד למשחק שיוריד אותו מgamstorrent אתר טוב

אין עליכם האתר הכי טוב אני מחכה שירד לי המשחק הוא כבר על 80 אחוז אההה איזה כיף

נו עובד ?

תודה רבה! אני כבר לא יכול לחכות יותר למשחק 😛

תענוג לקרוא
יוצא לי כבר ריר מהפה
שיגיע כבר!!

אחחחח שיצא כבררררררררררררררררר

לא יכול כבר לחכותתתתתתתתת!!!!

שאפו!!

למה העמודים האחרים לא פועלים?

הכל בעמוד אחד הם סידרו

תודה רבה עשיתם לי החג