אותי באופן אישי שעשעה כל ההתעסקות המוגזמת בשנה שעברה עם משחקי טריפל A, משחקים בלעדיים למכשירי העל של אפל ׁ(Apple), החל מהאייפון 15 פרו ועד מכונת המשחקים האחרונה של אפל (אייפון 16). הסיבה היא שכבר אז תהיתי, מי קהל היעד של המשחקים האלה שמשוחררים לפלטפורמת מובייל אחת ולמכשירים ספציפיים, אם לא האגו של מפיצות המשחקים, במקרה הזה קאפקום (Capcom)?.
אני עדיין טוען שכל הקסם של משחקי מובייל הוא עצם העובדה שפותחו מלכתחילה למובייל ומצליחות לגרום למי שמשחק בהם, להנות ואף להתמכר. משחקי AAA שעוברים מהקונסולות הגדולות ומהמחשב למובייל, לא יצליחו למגנט את הקהל באותה צורה כמו משחקי הקז'ואל, מה גם שבמקרה שלנו הם גם עולים לא מעט כסף.
אקסקלוסיבי לאייפון – כישלון מהדהד
מספר חודשים אחרי שחרור של כמה משחקים אקסקלוסיביים לאייפון (ולאייפד) דיווחנו כאן ביוני בשנה שעברה על הערכות בשוק כי מכירות משחקי הטריפל A האקסקלוסיביים לאייפון 15 הן כישלון מהדהד. על פי ניתוח נתונים ובהתבסס על הערכות בשוק משחקי טריפל A ל-iOS ששוחררו עד אז, Resident Evil 4, Resident Evil Village, Death Stranding ו-Assassin's Creed Mirage לא הצליחו להימכר היטב, וזה בלשון המעטה. אחריו שוחרר גם המשחק Resident Evil 7 של קאפקום שעשה את דרכו למכשירי הפרימיום של אפל והוא מכר הרבה פחות מהצפוי, עם השקה עגומה ממש של 2000 יחידות בלבד.
כעת, באופן לא מפתיע במיוחד, דווח כי גרסת iOS של הרימייק של Resident Evil 2 עדיין מגרדת את רף 10,000 המכירות, לפי הערכות. כפי שדווח על ידי Mobilegamer.biz, נתונים משירות מעקב האפליקציות לנייד Appmagic מעריכים כי המשחק עבר זה עתה את ה-100,000 דולר הכנסות מרכישות בתוך האפליקציה מאז השקתו בדצמבר 2024.
9,675 שחקנים בלבד למרות הסייל
בעוד שהרימייק של Resident Evil 2 מאפשר הורדה בחינם ב-iOS, הוא מציע רק גרסת ניסיון מוגבלת של המשחק הראשי, וזה מאפשר לשחקנים להבטיח שהוא עובד במכשיר שלהם. כדי לפתוח את המשחק במלואו, השחקנים צריכים לבצע רכישה בתוך האפליקציה
קאפקום השיקה את Resident Evil 2 Remake למכשירי Apple נבחרים, כולל iPhone 15 Pro ומעלה, וכן מכשירי iPad ו-Mac עם שבבי M1 ומעלה. כדי לחגוג את ההשקה, הוצעה הנחה משמעותית של 75% עד ה-8 בינואר 2025, כאשר מחיר המשחק ירד ל-9.99 דולר בלבד, ותוספות תוכן הוצעו ב-1.99 דולר. לאחר מכן, המחיר חזר ל-39.99 דולר.
על פי מנהל התוכן של Appmagic, אנדריי זובוב, המשחק הכניס כ-95,000 דולר באותה תקופה, מה שמרמז על כך שכ-9,500 שחקנים שילמו עבור המשחק המלא. לאר שההנחה הסתיימה ב-9 בינואר, הרכישה בתוך האפליקציה עולה כעת 40 דולר למשחק הבסיס ולפי הנתונים, כ-7,000 דולר הושקעו מאז במשחק, מה שמרמז על כך שכ-175 מהם רכשו את המשחק החודש מאז שנמכר במחיר מלא והוא כמעט מגרד את ה-10K עם 9,675 שחקנים בלבד.
מדוע המשחק לא מושך שחקנים?
ההשקה של Resident Evil 2 Remake למכשירי iOS עוררה בזמנו עניין רב, אך נתוני המכירות הראשוניים נמוכים משמעותית מההערכות והציפיות, מה שמעלה שאלות לגבי הסיבות לכך. חשוב לציין כי מדובר בהערכות וייתכן כי הנתונים המדויקים שונים, אך עדיין ניתן לנתח מספר גורמים אפשריים לירידה במכירות, הנה 6 סיבות:
1. דרישות חומרה גבוהות:
אחת המגבלות המשמעותיות ביותר היא דרישות החומרה הגבוהות של המשחק. Resident Evil 2 דורש מכשירי iPhone 15 Pro ומעלה, או מכשירי iPad ו-Mac עם שבבי M1 ומעלה. דרישות אלו מצמצמות משמעותית את קהל היעד הפוטנציאלי, שכן רק למספר מצומצם של משתמשים יש מכשירים התומכים במשחק.
2. תמחור:
למרות ההנחה המשמעותית בהשקה (9.99 דולר), המחיר המלא של המשחק לאחר תקופת ההנחה עומד על 39.99 דולר. מחיר זה נחשב גבוה יחסית למשחקי מובייל, ועלול להרתיע חלק (את רוב) המשתמשים, במיוחד לאור העובדה שמדובר בפורט של משחק קיים.
3. חוסר מודעות:
ייתכן כי קהל היעד לא היה מודע מספיק להשקת המשחק למכשירי iOS ובמיוחד להנחה הגדולה. חוסר בקמפיין שיווקי אגרסיבי או חשיפה תקשורתית מוגבלת עלולים להוביל למכירות נמוכות.
4. ספקות לגבי חוויית המשחק במובייל:
חלק מהשחקנים עשויים להיות סקפטיים לגבי איכות חוויית המשחק במכשירי מובייל. משחקי אימה כמו Resident Evil 2 דורשים לרוב שליטה מדויקת וגרפיקה איכותית, וייתכן שחלק מהמשתמשים לא בטוחים שמכשירי מובייל יכולים לספק חוויה דומה לקונסולות או למחשב.
5. תחרות בשוק המשחקים הניידים:
שוק המשחקים הניידים רווי במשחקים חינמיים או זולים יותר, וייתכן שמשתמשים רבים מעדיפים להשקיע את כספם במשחקים אחרים.
6. העדפה למקור:
ייתכן שחלק מהשחקנים מעדיפים לשחק ב-Resident Evil 2 בפלטפורמות המקוריות (קונסולות או מחשב), שם חוויית המשחק נחשבת לאופטימלית.
סיכום:
המכירות הנמוכות מהצפוי של Resident Evil 2 ל-iOS נובעות ככל הנראה משילוב של מספר גורמים, ביניהם דרישות חומרה גבוהות, תמחור, חוסר מודעות ותחרות בשוק. קאפקום תצטרך לקחת בחשבון גורמים אלו בהשקות עתידיות של משחקים למכשירי מובייל. חשוב לציין כי מדובר בניתוח ראשוני, וייתכן כי גורמים נוספים השפיעו על המכירות.