נראה שהניסיונות של אפל ׁ(Apple) להביא משחקי קונסולה טריפל A למכשירי האייפון 15 והאייפד שלה הפכו לכישלון מהדהד ולא מצליחים לגרום למשתמשים שלה לרכוש את המשחקים.
על פי ניתוח נתונים של Mobilegamer.biz, ובהתבסס על הערכות מ-Appfigures, משחקי ה-iOS ששוחררו עד כה, Resident Evil 4, Resident Evil Village, Death Stranding ו-Assassin's Creed Mirage לא הצליחו להימכר היטב, וזה בלשון המעטה.
המשחקים האקסקלוסיביים הללו ניתנים להפעלה רק במכשירי אייפון ואייפד מתקדמים, כלומר גודל הקהל הפוטנציאלי קטן מראש מבסיס המשתמשים הכולל של משתמשי האייפון.
למרות הערכות Appfigures המצביעות על כך ש-Assassin's Creed Mirage הורד כ-123,000 פעמים, הוא הרוויח רק כ-138,000 דולר ברוטו.
בהתחשב בעובדה שהמשחק ניתן להורדה בחינם, ושחקנים יכולים לגשת לחלק קטן ממנו לפני שיצטרכו לשלם 50 דולר כדי לפתוח את שאר המשחק, זה מרמז שפחות מ-3,000 אנשים המשיכו לקנות את המשחק המלא.
חישובים דומים מצביעים על כך שכ-7,000 משתמשי iOS שילמו עבור Resident Evil 4, כ-5,750 שילמו עבור Resident Evil Village וכ-10,600 שילמו עבור Death Stranding.
יש לציין כי אלו הן הערכות בלבד, ולחברת נתונים אחרת, Appmagic, יש נתונים גבוהים יותר, אם כי עדיין נמוכים במבט על התמונה המלאה.
זה לא הולך להשתפר
על פי ההערכות של Appmagic המשחקים Appmagic, Resident Evil 4 ו-Village מכרו 15,000 ו-34,000 עותקים, בהתאמה, ב-iOS, בעוד Assassin's Creed Mirage נמכר בסביבות 5,750 ו-Death Stranding נמכר בסביבות 23,000.
ראש אגף התוכן של Appmagic, אנדריי זובוב, אמר שאפילו ההערכות האופטימיות יותר של החברה מצביעות על מכירות מאכזבות, ושמשחקי קונסולות מהסוג הזה פשוט לא הכי מתאימים למשחק במובייל.
בהסתכלות על משחקי הפרימיום הניידים בעלי הביצועים הטובים ביותר, זובוב טוען שמרביתם הם במקור כותרי אינדי. משחקים אלה כוללים בדרך כלל בקרות פשוטות יותר, נותנים עדיפות לסגנונות אמנות ייחודיים על פני גרפיקה מתקדמת, ומתאימים להפעלות משחק קצרות יותר. אלו הן התכונות הרגילות של משחקים מוצלחים לנייד המוצלחים בחינם.
זובוב גם חושב שהמצב לא ישתפר בזמן הקרוב, והצביע על כך ששחקנים שיכולים להרשות לעצמם את מכשירי ה-iOS המתקדמים הדרושים כדי לשחק במשחקים אלה, סביר להניח שכבר יוכלו להרשות לעצמם מחשבים או קונסולות מתקדמים, ולכן יש סיכוי גבוה יותר שירכוש את המשחקים האלה בפלטפורמות 'הטבעיות של המשחקים'.
אפשר לחלוק על החלק האחרון של דברי זובוב, אבל אי אפשר להתכחש לכך שהסיפור עם כותרי AAA שמגיעים למכשירי אפל (iOS) הגיוני יותר מנקודת מבט שיווקית, ללא כל כוונה להניב מכך רווחים של מיליונים.
תגובה 1