מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft), סאטיה נאדלה, שיתף את מכתבו השנתי, שפורסם בדו"ח החברה לשנת 2024, באמצעות לינקדאין. במכתב, נאדלה דן בכל תחומי המיקוד העיקריים של מיקרוסופט: AI, אבטחה, יישומים עסקיים, רשת חברתית מקצועית (LinkedIn), חיפוש/מודעות/חדשות וגם משחקים.
בנושא זה, נאדלה בחר להדגיש כיצד צד הגיימינג של החברה החל להרחיב את התוכן שלה שכולל כעת גם את כל הזיכיונות של אקטיוויז'ן-בליזארד-קינג על מכשירים רבים נוספים, ונראה שהוא רמז שהמגמה הזו תימשך גם בעתיד.
בהתייחסו לרכישה הגדולה בהיסטוריה בסכום של 69 מיליון דולר, הוא הצהיR שהחברה הוסיפה מאות מיליוני שחקנים לאקוסיסטם שלה. כעת מדובר על 20 זיכיונות שהניבו הכנסות של יותר ממיליארד דולר ושבחברה ממשיכים לחדש כדי להציע לשחקנים דרכים נוספות לחוות את המשחקים שהם אוהבים – היכן, מתי ואיך שהם רוצים.
הוא מתכוון כמובן לשינוי הגדול באסטרטגיה של אקסבוקס שהתרחש בפברואר כשמיקרוסופט החליטה להביא ארבעה משחקים לפלייסטיישן 5 ו/או לנינטנדו סוויץ': Pentiment, Sea of Thieves, Grounded ו-Hi-Fi Rush. בזמנו, מנכ"ל חטיבת הגיימינג של מיקרוסופט, פיל ספנסר, אמר למעריצים שהחברה צריכה למצוא דרכים למשוך לקוחות חדשים ושכל תעשיית המשחקים צריכה לחזור לצמיחה כדי להישאר בת קיימא.
לא בעד אקסקלוסיביים
ביוני האחרון ספנסר רמז כי משחקים נוספים יושקו בפלטפורמות אחרות בעתיד, ו "אינדיאנה ג'ונס והמעגל הגדול" (Indiana Jones and the Great Circle) אושר מאוחר יותר ב-גיימסקום 2024 שיגיע לקונסולת הפלייסטיישן 5 של סוני חודשים ספורים לאחר ההשקה של גרסות המחשב האישי וה-Xbox.
אם תשאלו את נאדלה, הוא בכלל נגד כל עניין המשחקים האקסקלוסיביים, ובעדותו במהלך המשפט של FTC נגד מיקרוסופט בעסקה ברכישת אקטיביז'ן-בליזארד, מנכ"ל מיקרוסופט עקץ את סוני ואמר:
אתמול שוחרר המשחק החדש של קול אוף דיוטי ובפעם הראשונה בהיסטוריה של הזיכיון, המשחק הכי גדול של השנה נוחת היישר לספריית המשחקים של מנויי Xbox Game Pass. מבחינת אקטיביז'ן (Activision) זו הפעם הראשונה מזה למעלה מ-20 שנה שהזיכיון כבר לא בבעלותה, ו-Call of Duty: Black Ops 6 הוא הסנונית הראשונה של עסקת הענק הזאת.