"קונקורד" (Concord) של סוני (Sony) פלייסטיישן, משחק שלפי הדיווחים נמצא בעבודה במשך שמונה שנים (מאז השקת Overwatch, וזה לא במקרה), הושק עם פחות מ-700 שחקנים במקביל ב-Steam, "שיא" שנשמר לאורך כל יום ההשקה (שלשום) ועד לרגעים אלה לא הצליח להישבר.
זה נתון כל כך נמוך שאני באמת מנסה לשבור את הראש אם משהו טכני בו פגום או אולי זה משהו אחר שאני לא מצליח לשים עליו את האצבע, והאם המספרים הללו היו משתנים אם הוא היה חינמי.
למרות מספר השחקנים הנמוך במשחק, כשליש מהם העניקו לו ציון ממוצע של 77% שזה ציון טוב, ומשיטוטים ברחבי הרשת אני קורא שיש לו מעט גיימרים שנהנים מהמשחק, לכן, קטונתי מלהבין.
סימני דאגה ראשונים הגיעו בהשקת שלב הבטא של קונקורד במחשב שהצליח להביא 2,388 שחקנים בלבד. אמנם מדובר בפי 3.5 ממספר השחקנים כרגע במשחק, אך על בטא לא משלמים וגם ככה מדובר במספר נמוך מאוד של שחקנים במונחים של סוני.
אם נשווה את ההשקה של קונקורד לעוד השקה כושלת כדוגמת Skull and Bones שהגיע לסטים אחרי שהיה בלעדי לאפיק גיימס סטור (Epic Games Store), משחק הפיראטים של יוביסופט (Ubisoft) כבר הצליח להגיע ל-1,864 שחקנים, אולי הודות ל-60% הנחה שהוא נמכר מאז שהושק (95 שקלים).
לכן, אחת הבעיות הגדולות כאן היא לדעתי מחיר ההשקה המרתיע של המשחק שכרגע עולה בסטים 159 שקל ללא שום הנחה או בונוסים מובטחים וגרסת הדלוקס עולה 239 שקלים. בעידן בו ניתן לשחק שלל משחקי יריות חינמיים כמו Fortnite, Valorant, WarZone, Destiny 2, Overwatch 2 וכמובן Counter-Strike 2, מה שמקשה על מכירת משחק כזה לבסיס שחקנים משמעותי.
עם כל זאת, אנחנו לא יודעים כמה שחקני פלייסטיישן 5 משחקים בקונקורד, או כמה שחקני קונסולות הזמינו מראש את המשחק בשלב זה, סוני תפרסם מספרים בדיווח הכספים הבא שלה.
קונקורד הוא כותר הבכורה של "אולפני פיירוורק" (Firewalk Studios) והוא היה המשחק שפתח את האירוע הרשמי האחרון של סוני PlayStation State of Play. מדובר במשחק היריות בסגנון אוברוואץ' שאמור להיות פרויקט השירות החי הגדול הבא של סוני, אחרי הצלחת Helldivers 2 מבית Arrowhead Game Studios שהכניס עד כה קרוב לחצי מיליארד דולר.
Concord שוחרר ל-PS5 ולמחשב האישי ב-23 באוגוסט, 2024.