Close Menu
GameProGamePro
  • ראשי
  • חדשות גיימינג
    • ביקורות
    • PC
    • XBX
    • PS5
    • PS5 Pro
    • Switch
    • מובייל
    • VR
  • טכנולוגיה
  • בידור ופנאי
  • אודות
  • יצירת קשר
פייסבוק Threads X (טוויטר) Instagram WhatsApp Telegram
  • אודות
  • צור קשר
  • פרסמו אצלנו
X (טוויטר) פייסבוק Instagram YouTube Threads WhatsApp Telegram
GameProGamePro
  • חדשות
    • PC
    • PS5
    • XBSX
    • Switch
    • מובייל
    • VR
    • ביקורות
  • גיימינג
  • טכנולוגיה
  • בידור ופנאי
    • סדרות טלוויזיה
    • קולנוע
GameProGamePro
  • חדשות
    • PC
    • קונסולות
      • PS5
      • XBSX
      • Switch
    • ביקורות
    • סקירות
  • גיימינג
  • טכנולוגיה
  • בידור ופנאי
    • סדרות טלוויזיה
    • נטפליקס
    • קולנוע

The Callisto Protocol – ביקורת משחק

Karen Sjt9 בינואר 2023אין תגובות
דף הבית
שיתוף
פייסבוק טוויטר Telegram WhatsApp העתק קישור

'Calisto Protocol' זה משחק השנה שלי' הוא משפט שנורא הייתי שמח להצהיר עליו כאן, אך לצערי הוא לא מתמנף לשם. הוא (פחות או יותר) כל מה שרציתי מאיזוּ אדפטציה\שכתוב\גלגול נשמות\שפן סלעים של אחת מהסדרות החביבות עליי אֵבֶר – אך לא מצליח להגיע לידי הגשמה מלאה

אתם מגלמים את דמותו של ג'ייקוב לי, אסיר שלא שפר עליו גורלו ונזרק לכותלי 'הברזל השחור', כלא בשמירה עליונה הממוקם על ירח צדק, שמו על הפלנטה הוא "קליסטו". אלא שלקלחת זו מתווסף אלמנט "על טבעי"; האסירים והסוהרים מתלקדים לידי יצורים אימתניים – ועל ג'ייקוב יהיה לפלס את דרכו מחוץ לכלא על שלל סודותיו האפלים כדי לשרוד. נו שוין.

Callisto Protocol

בראיה רחבה, המשחקים עליהם אני הכי מייבב הם לא הגרועים או החובבניים (כי אז יהיה, לכל הפחות, על מה לרכל אחר כך) וגם לא הבינוניים (שלרוב מתחייבים לאיזשהו פאן נקודתי שמסתיים), אלא דווקא למשחקים הכמעט-טובים, אלה שיש להם את כל המרכיבים לספק חוויה אימרסיבית גדולה מהחיים אבל, בגלל כל מיני משתנים, לא לגמרי מסיימים שם.

כזה בדיוק הוא "קליסטו פרוטוקול", משחק שמכיל בקדרתו את כל התבלינים הדרושים ליצירת חוויה סינמטית יוצאת דופן – מגבה אותו צוות עמוס ותיקי התעשייה, כולל אחד מיוצרי סדרת דד ספייס האלמותית – ולתקציב שאולפן חדש יכול רק לקנא בו. ובכל זאת, משהו בו רופף ולא מתממשק לאותו "ממשיך רוחני" אותו הזכרתי בזעיר אנפין (ובכוונת תחילה).

טקסט זה וודאי גורם לכם לתהות: "אם הכל מושלם, אז, מה בעצם הבעיה?"

אמר פעם אדם חכם שכדי לכתוב סיפור טוב, עליכם יהיה לכתוב סיפור חדשה, או לכתוב סיפור ישן בצורה חדשה – כי אין דרך אחרת 'לחדש'. ובדיוק לכאן זה מתנקז. קליסטו פרוטוקול דורך על כל קלישאה קיימת בספר, אך לא עושה דבר כדי לנתק עצמו מהן. הוא אימתי, אבל לא באמת מפחיד. הוא עוסק בתפלצות ומפלצות, אבל לא מציגן באור חדש או משליכן הצידה לטובת איזה אספקט אמנותי אחר. הוא שוּטר, אבל גם לא נצמד למכניקות בסיס איכותיות – בקיצור, הוא כמעט טוב. אבל רק כמעט.

הבינוניות חודרת בטפטופים עד לשלבים והפילוסופיה הבוקעת מהם. אולי הרגע הזכור לי ביותר ממנו בהקשר זה היה כשנכנסים לחדר השרתים (Server Room), שלב שנראה דיכוטומית שונה מכל דבר אחר שראינו עד כה. המנגינה בו מהממת, העיצוב מרשים והוא מתבוסס בייחודיות שלה כל-כך ייחלנו… …אלא שאז אותו אויב בו נלחמנו לפני כמה שעות מופיע שוב כדי שנילחם בו שוב, ובצורה עילגית ומציקה מתמיד. עד שהמשחק מציג גאונות כלשהי להתגאות בה – הוא זורק שוב את הקלישאה לפנים ומצפה שנמחא כפיים.

דקות החסד אינן נמנות עם גרסת המחשב (עליה שיחקתי), בה הבאגים רבים והגליצ'ים לא רואים מנוחה. כמות הפריימים צועקת הצילו ואני נותר לחשוב מה היה קורה לוּ היה נשאר בתנור לעוד שנה. אבל גם אם מתעלמים ממנה, טכנית, מורגש שהוא נבנה בעצלתיים ובלא מלאכת מחשבת.

צ'קפוינט בעייתי

למשל עם מערכת השמירות שלו. מן הסתם, גם כאן יש שמירה אוטומטית לכל מה שעשיתם ברגע שהגעתם לצ'קפוינט כלשהו; לה מתווספת שמירה ידנית שאפשר לבצע בכל רגע, אבל כאן מגיע קאץ' – היא שומרת רק את הצ'קפוינט האחרון שלכם, לא את המיקום הנוכחי שלכם או כל דבר אחר שעשיתם עד אותה נקודה.

וכאן זה מסתבך. בעוד שהעלילה והקמפיין לינאריים ברובם, בחלק מהאזורים ידרש מכם להפעיל יותר את הראש, להסתובב, לחפש, לחקור אייטמים בקצה של מסדרון אחר לאחר – ביודעין שאם תתקדמו, יהיה קשה עד בלתי אפשרי לחזור אחורה. ואם תנסו לחזור אחורה למען אותן פעולות, לא תיווצר לכם שמירה חדשה באופן אוטומטי – אלא שמירה מאזור שהייתם בו דקות ספורות לפני כן. במשחק בו הכל יכול לקרוס ברגע נתון, או שמָתֶם, אתם תחזרו דווקא לשמירה הקודמת יותר, גם אם היה אחריה קטע סינמטי או אזור שכבר עברתם בו.

ולוּ היה מערכת שלב מספיק מגוונת ומעניינת ששווה לחזור עליה מספר פעמים (כמו זו שנמנית, לעיתים, במשחקי דארק סולז) – זה היה מחליק מהר יותר בוושת. אבל דווקא המונוטוניות הנשנית פה גורמת למיאוס במה שהיה, ביום רגיל אחר, חוויה אמרסיבית צמודה.

טריילר ההשקה של קליסטו פרוטוקול

גזר דין

ובכל זאת, האם מדובר במשחק רע? התשובה היא לא – יד האמן של המפתחים מורגשת. ברור שניסו לרקום כאן איזה אפוס אימתי מעניין ומקורי, וגם עם בעיות טכניות כאלה ואחרות, האפקט, בחלקו, נשתמר. תוסיפו לכך ממשקים שלא מכסים חצי מסך, סאונדים ומנגינות ברמה גבוהה, ואולי גם קצת טאץ' גרפי כזה או אחר – וקיבלתם חוויה עם פוטנציאל. יחד עם זאת, אם שאלתיכם תהיה 'האם מדובר במשחק טוב?' גם אז תהיה התשובה לא. המכניקות סבוכות מדי, הגליצ'ים רבים מנשוא, ואולי הקלישאה ההיא על אם כל הקלישאות כבר מאוסה על החיך.

האם אני ממליץ? רק לאנשים בעלי סבלנות יתר, רוגע יותר, חייכנות יתר, שיודעים לספור כוכביות על מוצרים כמו כוכבים בשמיים.

הצטרפו לערוץ הטלגרם החדש של גיימפרו לעדכונים שוטפים בנושאי גיימינג וטכנולוגיה. תוכלו גם להירשם לעדכונים דרך עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.

דף הבית
The Callisto Protocol – ביקורת משחק
4.5

קישור המוביל לערוץ הטלגרם של גיימפרו
Calisto Protocol Dead Space pc The Callisto Protocol TPS ביקורת משחקים
ערוץ ה-Google News של גיימפרו ערוץ ה-WhatsApp של גיימפרו
שיתוף טוויטר פייסבוק Telegram WhatsApp העתק קישור
מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות
GamePro
RSS Threads פייסבוק X (טוויטר) WhatsApp Telegram
  • רוטר מבזקי חדשות
  • רוטר סקופים
  • לוח שנה עברי
  • אתר זה נבנה ועוצב על-ידי קידומא | דיגיטל קריאייטיב
כל הזכויות שמורות לגיימפרו ישראל © 2025

הקלידו מילת חיפוש

wpDiscuz