ביקורת משחק: Titanfall הוא המולטי הממכר הבא שלכם

ביקורת-משחק-titanfall

שחקני קול אוף דיוטי התפקדו! יש טוען חדש לכתר שנקרא Titanfall. הפוטנציאל גבוה, גם רמת הליטוש, המולטי ממכר והכל מתקתק כמו שעון. קבלו את משחק היריות ברשת הכי טוב של השנה, נכון להיום.

משחק הבכורה של חברת הפיתוח החדשה ריספאון, שמייסדיה, ג'ייסון ווסט ווינס זאמפלה, הם האנשים שחתומים על סדרת המיליארדים קול אוף דיוטי, הגיע לישורת האחרונה. אחרי כל ההייפ הגדול שנמשך כמה חודשים רצופים, Titanfall נחת בשלום על אדמת האקסבוקס וואן, המחשב האישי, ועבר את המשוכה הראשונה והחשובה של מבקרי המשחקים. המבחן האמיתי שלו עדיין לפניו, והוא יצטרך להוכיח שהוא לא עוד משחק מולטיפלייר מהנה ושנעשה ברמה גבוהה, אלא כזה שקהילת הגיימרים חובבי ה FPS ימשיכו לאמץ בחום, בעתיד הנראה לעין, ולא ישתעממו ממנו עוד לפני ה DLC הראשון. מועד ההשקה של המשחק הוא לא מקרי, שכן האנשים בריספאון ובטח אלה ב EA, מבינים שהעיתוי הפעם פעל לטובתם. קול אוף דיוטי גוסטס שוחרר בנובמבר, אך למרות החידושים שהביא, הוא די דרך במקום, ואפילו באטלפילד 4 שבחרתם בו למשחק המולטי של שנה שעברה, סובל עד היום מבעיות טכניות. לכן, נוצר חסך מסוים משני הכיוונים, של גיימרים שמחפשים משהו מרענן וכאן נכנס לתמונה בזמן הנכון ובמקום הנכון, טייטנפול.

טייטנפול לא מתיימר להיות משחק בומבסטי שנהנה מכותרי בלוקבאסטר קודמים שמעניקים בדרך כלל, גב כלכלי חזק. אבל הוא כן משחק עם תקציב מספיק גדול וקשה להתעלם מגלגלי השיניים המשומנים של יחסי הציבור שנעשו למשחק, הן מצד מיקרוסופט והן מצד EA, שכידוע יש ביניהן הסכם שותפות תוכן. בעבור מיקרוסופט, טייטנפול הוא סוג של מתנה, שכן המשחק הגיע לה בדיוק בזמן שאין לה מה להציע לבעלי הקונסולה החדשה שלה, בז'אנר ה FPS. הביקורת שלי למשחק נעשתה על גרסת ה PC שלו ובהתבסס על מספר לא מבוטל של שעות במצב המולטי של המשחק, שלצערי, זה המצב היחיד בו.

המשחקיות המלוטשת

השורשים של סדרת משחקי CoD טבועים עמוק במפתחי Titanfall, שטכנית, הם אלה שאחראים על הצלחת הסדרה והפיכתה לסדרת היריות הנמכרת ביותר בהיסטוריה. המשחקיות למעט הפארקור, האווירה, האקשן והתנועה שלכם בעולם שריספאון יצרה, אם לרגע נתעלם מהטיטאנים, מעבירה חווייה די דומה למשחקי Modern Warfare רק עם מפות גדולות יותר. תוסיפו לזה את הטיטאנים והאינטרקציה שלכם איתם ונגדם, ותקבלו גיימפליי מגוון שלרוב, ישאיר לטעמי אבק לחלק ממשחקי קול אוף דיוטי האחרונים, לפחות במונחים של אקשן ואווירה.

טייטנפול גיימפליי ביקורת

בטייטנפול תשחקו כחיילי קרקע או כטיטאנים ענקים. כטייסים במשחק, יש לכם גישה למגוון רחב של יכולות תנועה שמבוססות על האפשרות להכפיל קפיצות, לרוץ על קירות ולקבל תאוצה, לנחות מגובה רב אחרי שטיטאן גמר את הסוס, ולשלב טקטיקות תנועה מגוונות. את כל המהלכים הללו אני יכול להגדיר כשילוב של CoD עם  TF2 ו Tribes: Ascend. את המהלכים והתנועה שלכם, אתם יכולים לשלב ועם הזמן ללמוד מתי כדאי למשל להכפיל את הקפיצה, ואיך להשתמש בהם במקביל בשעת הצורך. הריצה על קירות למשל, תאיץ את התנועה שלכם, ולעיתים רבות תמצאו את עצמכם בסיטואציה כזו שהשימוש בקיר קרוב, עשוי להפוך לכלי התקפה או נסיגה שלכם. הטיטאנים, שאמנם הם חיילים רובוטים ענקים שמאוישים על ידי טייס, נעים בצורה חלקה, ופשוט כיף להשתמש בהם. אפשר לרוץ איתם, אבל הם לא יכולים לקפוץ, והם שונים מרוב ה Mechים שנתקלתם בהם בעבר, והייתי מגדיר אותם כאנושיים יותר.

titan titanfall review

זה לא באמת טריוויאלי שהמשחק עובד בצורה כל כך טובה ומאוזנת, כי תהיו בטוחים שנלקח כאן הימור גדול שכל זה לא יעבוד. לקחת חיילים ולהוסיף להם רובוטים ענקים שיילחמו אחד נגד השני, במפות יחסית פתוחות, יכל להיגמר באסון. אבל בשביל זה יש את ריספאון, שכבר הצליחה לשכנע את כל העולם בשלב הבטא, שהנוסחה שלה עובדת ושהמשחק מספיק מלוטש, ובעיקר מספק שעות רבות של כיף גדול. נעשתה כאן עבודה מצוינת בכל מה ששקשור לפיתוח שמאחורי האלמנטים של המשחקיות ואת זה אף אחד לא יקח מריספאון.

בחיפושים אחרי קפטן קמפיין

Titanfall חסר קמפיין, ולטעמי מדובר בחיסרון גדול. גם אם אתם חסידים נלהבים של מצב מרובה משתתפים בלבד, אתם אולי לא שמים לב שחלק מהאווירה וסאונד קולות המלחמה שאתם שומעים, שאובים מהסינגל-פלייר, ממשימות שחוויתם, או מסצנות שצפיתם במהלך הקמפיין.

THE IMC FACPROFTHE MIL FACPROFהתירוץ הרשמי של ריספאון למשחק מולטי בלבד, הוא די לוטה בערפל, והיא טוענת שפיתוח הסינגל-פלייר היה גדול מדי על חברה שמונה 60 עובדים (לשם השוואה, ב IW עובדים 125) ושגם ככה אחוז קטן מאוד מהשחקנים מסיים אותו. הפשרה שלה לקמפיין הוא שילוב של אלמנטים סיפוריים בתוך מצב המולטי, בשפה הטיטאנית היא קוראת לזה Campaign Multiplayer Mode, מצב שמאפשר לשחקנים ללמוד ולהכיר את הנפשות הפועלות ואת הסיפור בעולם של Titanfall.

זה לא באמת קורה, כי סיפור המסגרת של המשחק לא באמת מענין. יש את ה IMC שנלחמים ב Militia ויש טיטאנים שמיוצרים במפעליה הדמיוניים של חברת המונד רובוטיקס, והשימוש בהם נפוץ בכל רחבי פרונטיר לשתי החילות. זה כל הסיפור של מצב הקמפיין כביכול של המשחק והוא נפרד מהמצב "הקלאסי" של המולטיפלייר. יש קמפיין לכל סיעה, כשהמיליציה זו הסיעה הצבאית של אזרחי הפרונטיר והמתנגדים לה הם חיילי ה IMC. אל תצפו לרגעים בלתי נשכחים במצבי הקמפיין החדשים והדי מאולצים הללו, כי הם לא ייחרטו אצלכם בזיכרון. מלבד כמה דקלומים בפתיחת כל "משימה", שאמורים לספר לכם מה קורה בעלילה הדי סתמית, כל שאר הדברים שקורים לא מכילים שום אלמנט של סינגפלייר, אלא מצבי מולטי קלאסים.

TitanFall ביקורת גיימפרו

אם לא היה מדובר באותם אנשים שפיתחו את משחקי קול אוף דיוטי הראשונים, הכוללים את יצירת המופת  Call of Duty 4: Modern Warfare, לא הייתי מצפה למשהו גדול. אבל זה אותם אנשים, מוכשרים ועם יכולות פיתוח מוכחות, שפשוט דילגו על הסינגל-פלייר למשחק ועברו ישר למולטי, וחבל.

עוברים למולטיפלייר: מלוטש, כיף, מהנה, ורווי אקשן

במילה אחת-כיף. הכח והעוצמה של המשחק נעוצים בכלי העיקרי (והיחיד) שלו, מצב מרובה המשתתפים. לפני שאתם נכנסים לשדה הקרב האמיתי של טייטנפול, מחכה לכם אימון קצר, שייתן לכם על רגל אחת את כל התורה של המשחק, גם אם מעולם לש שיחקתם במשחק יריות בגוף ראשון. תלמדו איך ללחוץ על ההדק ובעיקר איך לקפצץ, איך לקרוא לטיטאן שיישלח אליכם מהחלל/שמיים ואיך להשתמש בו. הטיטאנים, חיילי המתכת הגדולים, עושים את כל ההבדל בין המולטי של טייטנפול לבין מולטיפלייר של משחקים אחרים, ואם זה נראה לכם במבט ראשון כמו קול אוף דיוטי + רובוטים, אתם בכיוון, אבל זה לא מדויק כי אף אחד לא באמת רוצה CoD Clone.

טיטאנפול סיקור

המולטיפלייר של Titanfall הוא מלאכת מחשבת. אם היה למישהו ספק, המשחק מאוזן בצורה יוצאת דופן ולא משנה אם אתה משחקים טייס או טיטאן, לשניהם יש את היכולת לגבור האחד על השני, הכל תלוי רק בכם. השרתים והחיבור למשחק עובדים, וזה לא ענין של מה בכך לגיימרים ישראלים. לא צפיתי בתקלות או ניתוקים, הפינגים סבירים והמשחק רץ בצורה חלקה. המפות יפות ומגוונות, וחלק גדול מההתאמה האישית שאתם כבר מכירים ממשחקי יריות אחרים, הושאלו גם למשחק הזה. ההתאמה האישית של הדמות והנשקים, מוד הפרסטיז' שלקוח מקול אוף דיוטי ונקרא כאן "דורות", ולמרות שהייתי רוצה לראות גם את שיטת התגמולים ששחקני Cod הורגלו אליהם (Killstreaks), יש בטייטנפול אלמנט חדש ודי מציאותי שמוסיף המון למשחק ודווקא בצד המפסיד: בסיום הסיבוב ה"כושל" שלכם, יהיה עליכם לבצע נסיגה לאחת הנקודות שמסומנות במפה, כדי להצליח ולעלות על רכב הסעה אווירי שיקח אתכם הביתה בשלום, או שלא. אלו שניצחו ינסו למנוע מכם לעלות על ההסעה, רק בשביל שהניצחון יהיה מתוק יותר.

בין כל רגעי האקשן והכיף, ואין כמעט רגע דל במשחק, מתחילים לעלות חלק מהאלמנטים שיכלו להפוך את המשחק ממעולה למושלם: הנשקים במשחק מרגישים אותו הדבר, הם קלים, ללא רתע (Recoil) וללא אפשרויות רבות של שדרוג. אין משהו מיוחד בהתאמה אישית לטייסים ולטיטאנים וגם השימוש בכרטיסים החד פעמיים מאבד מזוהרו אחרי כמה סיבובים, למרות שלא השקעתי בהם יותר מדי מחשבה ופשוט השתמשתי באלה שפתחתי. מגוון המצבים במשחק הוא דל, ומסתכם בוורסיות כאלה או אחרות של TDM, דומיניישן ומוד טיטאנים שנקרא Last Titan Standing. בנוסף, אי היכולת לערוך סיבוב פרטי עם חברים הוא לא מובן, אי היכולת לבחור מפה לשחק בה או אפילו להצביע עבור המפה הבאה, כל אלה חוטאים למטרה.

TitanFall CLOCK

דנידין בממלכת הבוטים

[dropcap]כ[/dropcap]שהייתי ילד קטן רציתי להיות דנידין, חלומו של כל ילד שובב להפוך לרואה ולבלתי נראה ולהגיע למקומות שאף אחד לא יראה אותי, אבל אני אראה את כולם! Titanfall מביא איתו את יכולת הקלוקינג, האפשרות להיות בלתי נראה לכמה שניות, בדיוק כמו האפשרות שקיימת בסדרת משחקי קרייסיס, שהמולטי הוא לא הצד החזק שלה. אולי זה מגניב להיות רואה ובלתי נראה בפעם פעמיים הראשונות, אבל מבינים מהר מאוד שזה הופך לכלי פופולרי בקרב חובבי הקאמפינג, שפשוט אורבים בשקיפותם בפינות נסתרות ומחכים לטרף הקל שיגיח בדהירה לעבר מותו הכמעט וודאי ע"י אקדם "חכם" שהוא סוג של צ'יט (חוקי) שנקרא AimBot.

ויש את הבוטים. חיילי ה AI שכורעים ברך בקבוצה ותופסים עמדה ומחכים בסבלנות ובכניעה למותם. ריספאון הביאה אותם בשביל להוסיף עוד חיילים לקרב, שיעניקו למשחק עוד רעש והמולה והרבה אקשן מסביב, והאמת שזה תורם לא מעט, שדה הקרב מרגיש תמיד פעיל ורווי אקשן ואף הומה, מה גם שקיומם מקצר את הזמן של בניית הטיטאנים. אבל לא אחת, זה די מעצבן שצריך לבזבז עליהם אנרגיות מיותרות, ואז להיהרג על ידי איזה דנידין שהתחבא מאחוריהם והשתמש בהם כמחסה. אתם תמצאו את עצמם מעיפים מבט באופו תדיר על המיני-מפה כדי לבדוק אם סימני האויבים הם עיגולים (בוטים) או חיצים (טייסים).

מצד שני, אני מבין את הרעיון שעומד מאחורי שמירה על תריסר שחקנים אנושיים ( 6v6 ), שהרי Titanfall יהיה מוכן בבסיסו למשחק תחרותי שמותאם לליגות השונות ברחבי העולם, רק שלא תמיד יש בטייטנפול ערך תחרותי אמיתי. לעומת משחקי יריות בגוף ראשון אחרים, טייטנפול מרגיש לעיתים קל מדי, משחק שמפתחיו חשבו על איך הוא יתאים לכל שחקן ושחקן, בלי להתאמץ יותר מדי. כל זה הופך את עקומת הלמידה של כל שחקן, בכל רמה, לכמעט מיידית. קשה גם למצוא אתגר בשימוש בטיטאנים, שמקבלים די מהר, לוחצים E עולים עליהם ומתחילים לירות.

גרפיקה

ריספאון לקחה מנוע מיושן שעליו פותח Half Life 2 לפני עשור, והצליחה לעשות לו מודיפיקציה ולהוציא ממנו משחק יריות מודרני בשנת 2014 שאפילו יעשה חיים קשים לקונסולת הדור הבא של מיקרוסופט, Xbox One. עיצוב האנימציות מרשים וגם עיצוב המפות מצוין, אבל, חלק מהמפות נראות טוב וחלקן כאילו נלקחו ממשחק אחר. אנג'ל סיטי למשל, המפה שכיכבה בבטא, כמו גם אוברלוק, הן בין המפות היפות שתמצאו, לעומת מפה כמו Boneyard, שהיא מפה מדברית, המציגה באופן ברור את חסרונות המנוע הגרפי הזקן שעליו מפותח המשחק, והיא נראית כמו מפה שלקוחה מהיילו 3.

vlc 2014-03-17 17-35-15-800titanfall review gp israel

הטקסטורות, ופירוט הדמויות והסביבה במשחק, נופלים מתחת לסטנדרטים של משחקים מודרניים כשמסתכלים מקרוב , אולי כדי לתגמל את רוב שחקני המחשב ב 60 פריימים לשנייה. למרות כל זאת, קחו בחשבון ש Titanfall הוא משחק מהיר שנראה הרבה יותר טוב בתנועה מאשר במסך, ושוב , הפרטים הקטנים, אם מתעקשים לשים לב אליהם, בולטים. גם אחרי שהפעלתם את כל ההגדרות על מקסימום, קשה לגרפיקה של המשחק לספק את הפאסון של משחקי היריות החדשים, ואפקטים של תאורה, אור, צל לא יככבו כאן.

cod-ghosts-vs-titanfall-Graphics-Comparison

הנטיה הטבעית של רובנו היא להשוות את הגרפיקה של Titanfall לאח החורג CoD: Ghosts מאחר ושניהם נשענים על מנוע ישן שעבר שיפוץ, וגם כי שניהם בעצם מהווים סוג של נקודת שיא בגרפיקה שניתן לסחוט ממנוע כל כך ישן. לטעמי טייטנפול נראה כמו משחק קול אוף דיוטי, אבל בגלל המפות הגדולות, המשחק שישר עלה לי בראש היה קילזון 3 לפלייסטיישן 3, הכותר ששוחרר ב 2011. איך שלא נהפוך את זה, הגרפיקה ב Titanfall היא לא מרשימה, כשמנגד, בתעשיית המשחקים שוחררו כמה כותרי AAA שפותחו על מנועים גרפיים מרשימים שמצליחים לייצר גרפיקה קרובה למציאות, כמו CryEngine של קרייטק (קרייסיס 3) או Frostbite 3 של דייס (באטלפילד 4), אין ל Titanfall מה למכור.

פסקול וסאונד

מי שאחראי על הפסקול של טייטנפול הוא סטאפן ברטון, ואם השם הזה לא מצלצל לכם מוכר, זה כי מאז המשחק האחרון שהיה שותף להלחנה שלו ב 2007, הוא די נעלם מעולם ממשחקי הוידאו. למשחק ההוא קראו Call of Duty 4: Modern Warfare ואת העבודה הבחור בטח יודע לעשות. הפסקול ברמה גבוהה ומלוטשת, שלא היה מבייש אפילו את האנס צימר, למרות שצימר גאון ואולי אני קצת נסחף… טוב עשתה ריספאון ששילבה את ברטון ולחניו במשחק, במיוחד כשאין בו סינגלפלייר, האזינו לאינטרו של טיטנפול כאן.

http://soundcloud.com/vinyl-moon/titanfall-main-theme

סאונד האפקטים במשחק הוא פשוט מצוין, זה עדיין לא מתקרב לסאונד המדהים של באטלפילד 4, אבל נעשתה כאן עבודה באמת טובה. הנשקים נשמעים טוב, כמו גם הפיצוצים וקרבות הטיטאנים, במיוחד כשהאווירה מתלקחת. הדיבוב המובנה במולטי, זה שמכוון אתכם ומייעץ לכם מה לעשות ואיפה אתם עומדים בקרב, ראוי גם כן לציון לשבח.

עד כאן הביקורת למשחק Titanfall. את הסיכום והציון תמצאו כאן למטה.  *תודה לחנות ארקדיה על העותק למשחק.

titanfall victory

[divider]

מערכת התגובות
התראה
20 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

נראה פגזז
גם הביקורת חחח

אני כנראה לא אקנה את המשחק הזה כי לטעמי הוא יקר מידי רק למשחק מולטי אבל מה שכן מעניין אותי כבר איך יראה טייטנפול 2 ואני מקווה שהוא יצא לכל הפלטפורמות ולא רק לאלא של חראסופט סתם מיקרוסופט אוהב אתכם 3>

TF2 עדיין לא הוכרז כמובן אבל אני מאמין שהכרזה תגיע אולי שנה הבאה

אחרי הצלחה כזאת, טייטנפול 2 הוא רק עניין של זמן.

ביקורת מועלה,מפורטת,לא חסכתם אפילו על הפרט הכי קטן.
בנוגע לגרפיקה,אני מסכים שהיא לא מדהימה אבל הם הצליחו להוציא גרפיקה מעולה ביחס לחומרה שעליה היא רצה,אפילו מחשבים חלשים יכולים להריץ את המשחק על איכות מעולה,
והFPS בהתאם,שבמשחק כזה,שמניסיון מהבטא הוא כמו COD בFast Forward , אפילו נפילה קטנה בFPS יכולה לגרום לזה שאתה מת.

לא חוויתי ירידת פריימים גם על ההגדרות הגבוהות ביותר,
המשחק אכן נראה טוב גם על מחשבים חלשים, שזו הגדולה של המפתחים

כל הכבוד גיימפרו!
ביקורת ברמה של אתרים גדולים בחול, עכשיו אני חושב ברצינות לקנות חחח

אפשר/כדאי לשחק אותו עם גיימפד של מיקרוסופט?

לא ממליץ.
לשחק עם גיימפד ב PC, שם אותך מראש בעמדת שליטה נחותה מהאחרים (עכבר+מקלדת)

וואו, מדהים כמה שהעיצוב של כלי הנשק דומה בשני המשחקים… אפילו לא חשבתי על זה..

ככה זה כשמדובר באותו אבא ואותה אמא….

וכמה מפות יש עכשיו במולטי

כל המפות שנחשפו קיימות במולטי, לשמחתי

מה ההבדל בין הדלוקס ולגרסה הרגילה???

הדלוקס מכילה את חבילת ההרחבות

כל מילה בסלע… אני יחכה שהמשחק יעלה 100 שקל ואז אקנה… יש מספיק אקשן בעולם המשחקים ככה שלהשקיע עכשיו 350 שקל במשחק נראה מיותר

למה 350₪?
עולה הרבה פחות
לפיסי בכל אופן

יופי של ביקורת! שיחקתי רק בבטא אבל איך שלא תהפכו את זה , זה יותר דומה ל- COD מאשר שונה. הקמפיין באמת חסר, דווקא ב- BF4 שזה מולטי ענק , הייתי מוותר עליו אבל פה? חבל. לדעתי הוא הולך להחליף את COD בפסגה, אני מיציתי את הסגנון. אני ב- BF4 אם מישהו צריך אותי.

צודק לגבי הסינגל של באטלפילד.
עדיין לא ויתרנו עליך ב cod 🙂

ביקורת נפלאה! אם היה לי אקסבון או מחשב (שיכול להריץ משחק כזה), הייתי משיג את זה.

הדרישות למחשב לא בשמיים 🙂

אולי יעניין אתכם
Close