10 משחקי האימה המבטיחים של השנה (2017)

משחקי אימה מפחידים 2017

שנת 2017 התחילה את דרכה וככל שאנחנו מתקדמים עם השנים, כך גם עולם הגיימינג משתפר וזה כולל את ז'אנר האימה. שנה שעברה לא ראינו הרבה משחקי אימה בולטים שיצאו, עם זאת, זכינו בכמה כמו Layers of Fear, Through the Woods, Five Nights at Freddy's: Sister Location, החידוש של Resident Evil Zero ועוד כמה. אישית, כחובב גדול של משחקי אימה, שנת 2016 לא הייתה טובה כמו שציפיתי, רבים שחיכיתי להם נדחו וכאלה שעד היום לא שמענו עליהם דבר. אך שנה חדשה ניצבת מולנו ואני רוצה לתת לה הזדמנות כי יכול להיות שהיא תפתיע לטובה. אז הבה נראה איזה משחקי אימה צפויים לצאת השנה, ומי יודע אולי את רובם אפילו לא תסיימו מרוב פחד.

משחק עשירי – Scorn

maxresdefault 2

לאחר הכישלון של Scorn ב־Kickstarter לפני כשלוש שנים, המפתחת Ebb Software הצהירה שפיתוח המשחק ימשיך למרות שהמטרה באתר התרומות לא הצליח. פיתוח Scorn התחיל אי שם ב־2013, שנה לפני שנחת ב־Kickstarter, והנה, למרות הכל פיתוח המשחק חי וקיים, ואפילו זכינו לשמוע כמה פרטים חדשים ב־2016. ראשית, העלילה תתרחש ביקום בדיוני, במקום שבו הצורות והמקומות נראים מוזרים ואפילו משתנים. לא יהיו סצנות במהלך  המשחק, בגלל כל הסיפורים הצדדים שיתרחשו בו ולכן תנהלו הכל בעצמכם. שנית, HUD במשחק לא יהיה וזה אומר שלא תוכלו לראות את מד החיים שלכם, מס' הכדורים וכו'. דבר שלישי, Scorn ישוחרר בשני חלקים. החלק הראשון יראה אור במהלך השנה למחשב האישי, ואילו החלק השני בתאריך אחר.

משחק תשיעי – Visage

maxresdefault7

Visage הוא משחק אימה הישרדות שקיבל אור ירוק בסטים לפני כשנה וחצי ולאחר זמן מה נחת באתר התרומות Kickstarter עם מטרה של 35,000, שאליו הוא הצליח להגיע, ואף לא הפסיק שמה, אלא סיים לאחר 30 יום עם 120,129 דולר. וזאת אומרת שלא רק שהמשחק ישוחרר, אלא גם נקבל מגוון שפות, תמיכה במשקפי המציאות מדומה, יותר דמויות בתלת מימד, הסביבה תהיה רחבה יותר כדי לחקור וכו'. העלילה לוקחת חלק בעיר מבודדת בשנות ה־80 באחוזה שמכיל עבר נוראי – משפחות נרצחו על ידי בני המשפחה, התאבדויות, ריבים, צעקות ללא סוף ועוד אירועים זוועתיים אחרים. כל חדר יכיל סיפור משלו, שאותו תשמעו או תראו. ככל שתיכנסו עמוק לבית כך תגלו סודות כמוסים יותר על העבר של המשפחות שהתגוררו שמה. Visage צפוי לראות אור ברבעון השני של 2017 (אפריל – יוני) לפלטפורמות Xbox One, PS4 ולמחשב האישי.

משחק שמיני – Last Year

Last Year Attack

Last Year הוא כותר אימה הישרדות שמפותח על ידי Elastic Game, שמורכבת ממפתחים מוכרים שעבדו על Far Cry ו־Assassin's Creed. במהלך 'ראיון שאלות' ב־Kickstarter, המפתחת שיתפה אותנו במידע חדש. ראשית, המשחק מכיל מצב מרובה משתתפים בלבד. שנית, אנחנו משחקים כרוצח או כאחד מחמשת הנערים הצעירים שמטרתם היא לברוח מהרוצח על ידי קריאה למשטרה או מציאת פריטים לתיקון המשאית ולברוח או פשוט להרוג את הרוצח, שלא יהיה כלל וכלל. כרוצח, מטרתך היא להרוג את כל חמשת הנערים וכדי לעשות זאת אתה תשתמש ביכולות שיש לך (השתגרות ממקום למקום, להניח מלכודות וכו'). תמיכה ב־Oculus Rift אושרה ובנוסף יהיו זמינים ביום ההשקה שתי מפות – East Side High School ו־Silver Lake Summer Camp. דבר אחרון, למשחק המלא אין תאריך יציאה אך בטא של Last Year תתחיל באמצע אוגוסט הקרוב על המחשב האישי.

משחק שביעי – Agony

agony6

משחק אימה נוסף הוא Agony, שהוכרז ביוני שנה שעברה ונכנס ל־Kickstarter כמה חודשים אחרי. העלילה מתרחשת בגיהנום, כשאנחנו מתחילים את ההרפתקה שלנו בלי שום ידיעה מה אנחנו עושים שמה ולמה, אבל אנחנו כן יודעים שאת הדרך החוצה אנחנו צריכים לגלות, וכדי לעשות זאת נצטרך קודם למצוא את 'אלת האדום' המסתורית. יחד עם זאת יהיו מודים נוספים, תמיכה במשקפי המציאות מדומה, סופים שונים וכו'. יתרה מזאת, את המשחק נעביר מנקודת מבט ראשון ובנוסף נוכל גם לשלוט במוחם של שדים ויצורים נוספים כדי להימנע מגע עמם. נצטרך גם לפתור חידות למיניהן כדי לפתוח אזורים חדשים ולהתקדם הלאה. Agony צפוי לראות אור ברבעון השני של 2017 (אפריל – יוני) לפלטפורמות Xbox One, PS4 ולמחשב האישי.

משחק שישי – Perception

maxresdefault 3

Perception הוא משחק אימה הישרדות קצת שונה מהאחרים שאנחנו מכירים, והייחודיות שלו היא שבמהלך כל המשחק אנחנו מתקדמים כעיוורים. העלילה עוקבת אחר קאסי, אישה עיוורת שמגלה לאחר חודשים רבים של מחקר אחוזה נטושה בגלוסטר, מסצ'וסטס (מדינה בארה"ב). כשהיא מגיעה לשמה, היא מבינה שהמקום הזה גרוע יותר מהסיוטים עליהם היא אפילו לא העלתה בראשה. בתוך האחוזה ישנה נוכחות מטילת אימה שהתעללה בדורותיה הקודמים של קאסי שבתכנון שלה היא ההבאה בתור. תפקידה של קאסי היא לפתור את המסתוריות שבאחוזה, אחרת היא תהפוך להיות אחת מהקרבנות. המשחקיות דיי פשוטה, כדי להתקדם במשחק קאסי תשתמש בשכל, בשמיעה החדה שלה ובזכות הקולות סביבה. לא נוכל לסחוב נשקים, אלא רק לרוץ ולהתחבאות. Perception צפוי לראות אור במהלך השנה עבור קונסולת PS4. פרטים על גרסאות המחשב, Xbox One או אפילו של משקפי המציאות מדומה טרם נחשפו.

משחק חמישי – Routine

Routine feb14

Routine עבר דרך ארוכה ומסורבלת, שבכל שנה ציפינו שהוא שוחרר ואף בסוף אכזב עם דחייה על אף שהשנה אנחנו בטוחים כי הגיע יומו. את דרכו הוא התחיל ב־2012 עם 'אור ירוק' שקיבל מסטים, זמן מה לאחר מכן בשנת 2013 שוחרר סרטון משחקיות ראשוני עם הבטחה של חלון יציאה לאותה שנה, רק שמאז ועד סוף 2016 המשחק היה בפיתוח עמוק ושקט. והנה, לאחר זמן רב המפתחת Lunar Software שחררה פרטים חדשים. העלילה מתרחשת בתחנת מחקר נטושה על הירח, כשהשחקן מתעורר ומגלה שכולם שם נעלמו. מטרת השחקן היא לאסוף מספיק מידע ולשרוד דיי והותר זמן כדי לגלות את האמת מתחת היעלמותם המוזרה של אלו ששהו על תחנת הירח. כמו כן, לא יהיה HUD וגם לא 'משקאות' שנותנים לך חיים או נקודות, והדרך היחידה לשרוד היא לרוץ ולהתחבא מהאויבים. דבר נוסף הוא שיהיו כמה סופים למשחק, זה כמובן תלוי בדרך שתעברו. לסיום, Routine צפוי לראות אור למחשב האישי במרץ הקרוב. פרטים על גרסאות הקונסולות לא ידועים.

משחק רביעי – Little Nightmares

Hunger 02.0.0

לא הרבה משחקי אימה בסגנון דו מימד סחפו אותי ואף גרמו לי לפחד. עם זאת, כששמעתי לראשונה מפיה של Bandai Namco Entertainment על הכותר החדש שלה, Little Nightmares, שהכריזה עליה ב־Gamescom 2016 לצד המפתחת Tarsier Studios, קמתי מהכיסא עם חיוך וחיבוק לסבתא שלא הבינה את הסיבה לצהלה המוזרה והיוצאת דופן. העלילה עוקבת אחר ילדה בת תשע בשם "שש" (Six), שנחטפה מביתה ונלקחה לעבוד במסעדה מתחת למים – "The Maw". כאשר הגורל מציע לה הזדמנות לצאת לעבר החירות, שש לוקחת את ההזדמנות ויוצאת למסע ארוכת דרך ומגלה עולם חדש ומוזר עם לא מעט אויבים ומלכודות סביבה. Little Nightmares צפוי לראות אור ב־28 באפריל לפלטפורמות Xbox One ,PS4 ולמחשב האישי.

משחק שלישי – Friday the 13th: The Game

718683

את שנת 2017 התחלנו, והמשחק הראשון שעשיתי לו 'הזמנה מראש' היה 'יום שישי ה־13', משחק האימה הישרדות שמתחלק לשניים – מצב שחקן יחיד שאותו נקבל כעדכון בקיץ, ומצב מרובה משתתפים בו אנחנו משחקים כרוצח או כאחד משבעת הנערים. עכשיו, אם אתם חובבי משחקי/סרטי אימה, אתם כנראה מכירים את סדרת סרטי האימה 'יום שישי ה־13', שעליה המשחק מבוסס ולוקח השראה, בין אם זה בעיצוב הדמויות ועד הנשקים והמפות. בהשקה יהיו שלוש מפות (ובעתיד יתווספו עוד), Higgins Haven (מהסרט השלישי), Packanack Lodge (הסרט השני) ו־Camp Crystal Lake שמנסה להיות מיזוג מהסרט הראשון ועד השישי. יהיו גם מגוון ג'ייסונים לבחירה, נערים, יכולות וכו'. מצב השחקן יחיד יכלול קמפיין שבו נשחק כג'ייסון עם מספר משימות שלוקחות חלק מהסרטים, ובנוסף נקבל גם אפשרות לשחק נגד בוטים שיתווסף כעדכון. המשחק צפוי לראות אור בפברואר או מרץ עבור פלטפורמות Xbox One, PS4 ולמחשב האישי.

משחק שני – Resident Evil 7: Biohazard

Resident Evil 7

Resident Evil 7 הוא משחק אימה עם קונספט חדש מהקודמים בסדרת Resident Evil, שהשינוי הגדול הוא חווית המשחק ממבט ראשון ולא שלישי. גם הגרפיקה שופרה ונראית עוצרת נשימה. לגבי הסיפור, העלילה מתיישבת בשנת 2017, כ־4 שנים לאחר האירועים של Resident Evil 6, בעיר דולבאי, לאויזיאנה שבדרום ארצות הברית. אנחנו נכנסים לנעליו של איתן וינטרס, אשר מחפש את אשתו שנעלמה ומגלה רמזים שמובילים אותו לאחוזה נטושה ומצמררת של משפחת בייקר. משימתנו היא למצוא אותה, בעוד שהדרך לא תהיה קלה ומוצבת מלכודות ואויבים רבים. כמו כן, מערכת הקרב במשחק תהיה דומה לקודמים, גם פה נשחק עם רובים (אקדחים, שוטגאנים וכו'), נשקים קרים ועשבים ירוקים שאותם נסחב על תיקנו. Resident Evil 7 יראה אור ב־24 בינואר לפלטפורמות Xbox One ,PS4 ולמחשב האישי. גרסת משקפי המציאות מדומה תשוחרר במקביל, אך בלעדית ל־PlayStation VR. דרישות המערכת של המשחק כבר נחשפו בעבר, ואותם אתם מוזמנים לראות פה.

משחק ראשון – Outlast 2

Outlast2 WindMill

הסיבה שלא נתתי ל־Resident Evil 7 את המקום הראשון הוא בגלל האכזבה בשנים האחרונות מהסדרה (Resident Evil 6, Umbrella Cops), ולמרות הציפיות הרבות למשחק הבא, אני משתדל להנמיך ציפיות ולתת את המקום למישהו אחר ויותר טוב – סדרת Outlast – שהתחילה ברגל ימין, ועד כה (לפחות מהתרשמות מהדמו) היא כנראה תמשיך ככה.

חשוב לציין, Red Barrels הבהירה שכותר ההמשך לא יתרחש בבית המשוגעים כמו הקודם, וכך גם לגבי הדמויות, לכן תתכוננו לצוות חדש מבלי חששות מריצ'ארד שלנו. אבל אם כבר דיברנו על הדמויות – אנחנו נכנסים לנעליו של בלייק לנגרמן, עיתונאי עצמאי שעובד לצד אשתו וחוקרים מקרה רצח של אישה בהיריון ששמה 'ג'יין דואי', אולם הוא מתרסק ב־'סופאי', יישוב שמנותק מהחברה ומבודד באמצע שום מקום. השחקן יצטרך לגלות מה קרה לאישה ולמקום, אך במקביל גם לשרוד, אם כי מה שבלייק לא יודע הוא שביישוב הזה חיים להם משוגעים ולא מספיק זה, אלא גם ישות מסתורית ולא אנושית. המשחקיות לא כל כך השתנתה, גם פה אינכם יכולים להשתמש באף נשק מלבד לברוח, לרוץ או להתחבא. כמו כן, המצלמה השתדרגה עם תוספות חדשות, מערכת זיהוי קול שתעזור לנו לשמוע את צעדיהם של האויבים וכדומה. Outlast 2 צפוי לראות אור ברבעון הראשון של השנה (ינואר – מרץ) לפלטפורמות PS4, Xbox One ולמחשב האישי.

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

משחקי בונוס:

עשרת המשחקים הללו ללא ספק יגרמו לכם לזעה בידיים, נפילה מהכיסא או לתירוצים של "בואו נשים שירים ואז לא נפחד" אבל אחרי חמש דקות אתם מכבים אותן כי הפחד היותר גדול שלנו הוא לא לשמוע את צעדיהם של האויבים, פףף לא שזה קרה לי. אבל יחד עם זאת, ישנם עוד הרבה משחקי אימה טובים שצריכים לצאת השנה, כמו iREC, P.A.M.E.L.AGet Even, The Conjuring House, Hello NeighborDead Island 2Overkill's The Walking Dead ,Days GoneThe Works of MercyState of Decay 2Resident Evil 2 Remake, Observer ו־Allison Road שלא שכחתי ממנו לדקה, אם כי פיתוח המשחק לא ברור במאה אחוז והסיכויים שהוא יצא השנה נמוכים מאוד. כמובן שישנם עוד הרבה משחקי אימה שישוחררו השנה, חלקם יוכרזו במהלכו, חלקם ישוחררו מבלי שאנחנו נדע וחלקם פשוט יבוטלו  (Silent Hills, לא נשכח ולא נסלח).

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפה בכל התגובות