משחקים פיראטים: "יש תופעה כזאת, אבל לא צריך להגזים", טוען מחקר חדש

מחקר חדש בקנה מידה רחב של ניתוח נתוני שימוש ב- BitTorrent, לשיתוף קבצים של משחקי מחשב, מראה כי מספר העותקים הדיגיטליים הלא-חוקיים הוא לא גבוה כמו שדווח על ידי ארגוני סחר בתעשייה. המדינות המובילות: רומניה, קרואטיה, יוון, פורטוגל והונגריה. פיראטים אוהבים במיוחד משחקי תפקידים ומשחקי יריות מגוף ראשון? הרחק מאחור.

אנדרס דראכן מהחוג לתקשורת ופסיכולוגיה באוניברסיטת אלבורג, קווין באואר מאוניברסיטת ווטרלו, ורוברט ויץ' מהמחלקה לניהול ה-IT בבית הספר לעסקים בקופנהגן ביצעו מחקר וניתוח על שיתוף קבצים ברשת של כ 173 משחקי מחשב על פני תקופה של שלושה חודשים שבין 2010 ו -2011.

piracy

במהלך תקופה זו, צוות החוקרים ביצע מעקב אחר משחקים פופולרים בשיתוף קבצים בביטורנט, שהקיף 14 פלטפורמות שונות, מחשב אישי, Xbox 360, PS3, Wii, DS, iOS / Mac ו-PSP.

צוות המחקר פיתח סורק אינטרנט מותאם אישית, שביצע שאילתות במנוע החיפוש של ביטורנט. הסורק איתר את קבצי ה- metadata, ודאג לכך שמשחקים שהופצו באופן חוקי דרך ביטורנט לא נכללו, כמו גם הורדות הנוגעות למשחק שלא מכיל את המשחק המלא (טלאים, עדכונים).

משחקים-פרוצים-מחקר

הממצאים

הם מצאו כי 12.6 מיליון בני גיל ייחודיים מ-250 אזורים (לא בטוח מה זה אומר) שיתפו עותקים בלתי חוקיים של משחקים, ביניהם Fallout: New Vegas, Darksiders, Tron Evolution, Call of Duty: Black Ops, Starcraft 2 ו- The Sims 3: Late Night. יש לציין כי משחקים שקבלו ציון גבוה יותר באתר הביקורות Metacritic זכו לחוות רמות גבוהות יותר של פיראטיות.

10 כותרי המשחקים הפופולריים ביותר היוו 42.7 אחוזים (5,370,000) מסה"כ העמיתים הייחודיים (peers-האנשים שמורידים כרגע את הקובץ ) בביטורנט ורק 20 מדינות מסך כל ההורדות היוו את החלק הגדול,   76.7 אחוזים מכלל פעילות שיתוף הקבצים. רוב הפעילות (יחסית לגודל אוכלוסייה) הגיעה מהמדינות רומניה, קרואטיה, יוון, פורטוגל והונגריה.

איפה ישראל?

מפתיע, אבל ישראל לא מופיעה ברשימת המדינות שבדו"ח, למרות שכולנו זוכרים את הדו"ח של הברית הבינ"ל לרכוש אינטלקטואלי (IIPA) משנת 2009, שקבע כי ישראל היא מהמובילות בהורדות הפיראטיות של משחקי מחשב, ביחס לגודל האוכלוסיה. הדו"ח נמצא כאן.

משחקים פיראטים זאנר

משחקי יריות מגוף ראשון לא במקום הראשון?

המחקר הראה כי הז'אנרים הפופולריים ביותר היו משחקי תפקידים (RPG) עם 18.9 אחוזים, משחקי הרפתקאות (15.9 אחוזים), יריות בגוף שלישי (12.7 אחוזים) ומירוצי מכוניות (9.3 אחוזים). צוות מצא גם מתאם בין הציון של משחק סקירה על Metacritic והיקף הפעילות ביטורנט rleated למשחק הזה.

דראכן מסר בהודעה לעיתונות:

בראש ובראשונה, פירטיות משחקים בשיטת P2P היא נפוצה במיוחד ומופצת גיאוגרפית [לפחות זה היה בתקופה שנותחה] עם זאת, המספרים בחקירה שלנו מראים כי בהירויות שדווחו בעבר בפיראטיות משחק הן גבוהות מדי. . כן, נראה כי כמה מהמיתוסים הנפוצים הם שגויים, לדוגמה, שמשחקי יריות הם המשחקים הכי פיראטיים. במחקר אנו רואים הרבה פעילות של משחקי משפחה לילדים באמצעות הביטורנט לתקופה שנחקרה.

לסיכום, המחקר מציין כי התעשייה הולכת לכיוון פלטפורמות מקוונות למשחקים מסחריים ומזדמנים (קז'ואל) בתקווה שהם יפחיתו פיראטיות. ואני חושב שהחברות מכוונות בעתיד למשחקים חינמיים שיכילו מערכת תשלומים פנימית. קרייטק, ea ואפילו אטיוויז'ו הודיעו שזה הכיוון של התעשיה בעתיד.

בלאק אופס
איך נדחף הקול אוף דיוטי הזה לכל כתבה

באשר לתוצאות/מסקנות המחקר, יש לציין שהן סובייקטיביות, לפחות בנוגע לז'אנר, מאחר ולא ניתן להסיק מסקנות על פי מחקר של 3 חודשים בלבד. מה שהמחקר כן השיג, זה הנתונים שאנו מקבלים מגופים מסחריים בעלי אינטרס כלכלי מובהק, שלא משקפים את המציאות. כך למשל, דווח באתר torrentfreak שהמשחק Call of Duty: Black Ops היה המשחק הפיראטי ביותר בשנת 2010.

להורדת המחקר בקובץ pdf, לחצו כאן.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
3 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

you are actually a good webmaster. The website loading velocity is amazing. It seems that you are doing any distinctive trick. In addition, The contents are masterpiece. you’ve done a excellent process on this subject.
<a hrefs="https://www.crazyask.com/"> CrazyAsk </a>

What’s up it’s me, I am also visiting this web page daily, this site is in fact pleasant and the users are genuinely sharing pleasant thoughts.

אנחנו וארצות הברית מקום ראשון בעולם ארצות הברית מקום שני ואחר כך גרמניה ואז איטליה ואז רומניה והלאה והלאה