חברת CD Projekt Red, מפתחת המשחק Cyberpunk 2077, ממשיכה לעורר התרגשות בקרב המעריצים עם פרטים חדשים על משחק ההמשך, שזכה לשם הקוד Project Orion. על פי דיווח שפורסם באתר Video Games Chronicle (VGC), מייק פונדסמית’, יוצר משחק התפקידים השולחני Cyberpunk שעליו מבוסס המשחק, חשף כי המשחק החדש יציג עיר נוספת לצד נייט סיטי האייקונית, עם אווירה שתוארה כ”שיקגו שהשתבשה”.
עיר חדשה עם אווירה ייחודית
בדברים שנשא בכנס Digital Dragons בפולין, פונדסמית’ סיפר כי שוחח עם צוות הפיתוח של CD Projekt Red על העיר החדשה, שתהיה שונה בתחושתה מהאווירה של Blade Runner שהייתה מזוהה עם נייט סיטי. “זו לא מרגישה כמו Blade Runner, זו יותר כמו שיקגו שהלכה בדרך הלא נכונה,” אמר פונדסמית’. הוא הוסיף כי העיר החדשה עוצבה כך שתתאים לאווירה הדיסטופית של היקום של Cyberpunk, והביע התלהבות מהכיוון האמנותי: “אני מבין את התחושה שאתם הולכים אליה, וזה ממש עובד.”
חשוב לציין כי פונדסמית’ לא אישר כי העיר החדשה היא בהכרח שיקגו עצמה, אלא שהיא מעבירה תחושה של גרסה דיסטופית של העיר. על פי פוסטים ברשת X, כמו זה של @InsiderGamingIG, הקהילה מפרשת את הדברים כרמז לכך שהעיר עשויה להיות בהשראת שיקגו, אך לא בהכרח שיקגו של היקום של Cyberpunk.
נייט סיטי נשארת, והיקום מתרחב
פונדסמית’ הדגיש כי נייט סיטי, העיר המרכזית של Cyberpunk 2077, תישאר חלק משמעותי במשחק ההמשך. עם זאת, הוספת עיר חדשה מעידה על שאיפת החברה להרחיב את היקום של המשחק ולספק חוויה מגוונת יותר. על פי דיווחים נוספים מאתרים כמו Eurogamer ו-Dexerto, העיר החדשה עשויה להציג סביבה עם מאפיינים ייחודיים, כמו תוצאות של קריסה כלכלית, מלחמות תאגידיות או אפילו מגפה ביולוגית, כפי שתואר בהקשר של שיקגו ביקום של Cyberpunk.
הרחבת המפה לעיר נוספת עשויה לענות על אחת הביקורות המרכזיות על Cyberpunk 2077 – התחושה שנייט סיטי, למרות היותה מרשימה ויזואלית, לא תמיד הרגישה חיה מספיק בשל מגבלות במערכות ה-NPC והאינטראקציות. מעריצים מקווים כי העיר החדשה תציג מערכות דינמיות יותר ותוסיף עומק לחוויית המשחק.
מצב הפיתוח של Project Orion
משחק ההמשך נמצא בשלבי פרה-פרודקשן מוקדמים, עם צוות של כ-84 מפתחים, כפי שדווח באתר TweakTown. המשחק מפותח באמצעות מנוע Unreal Engine 5, מה שמרמז על שיפורים גרפיים משמעותיים לעומת המשחק המקורי. בניגוד ל-Cyberpunk 2077, שפותח בעיקר בפולין, Project Orion מפותח בסטודיו של CD Projekt Red בארצות הברית, מה שיכול להשפיע על הגישה היצירתית של המשחק.
בשנה שעברה הודיעה CD Projekt Red על גיוס של מספר מפתחים ותיקים שיעבדו על כותר ההמשך שלה Cyberpunk 2077, כולל הרנברג, ששימש בעבר כראש הפקה ב-Amazon Games וב-Panic Button, ומנהל מוצר מוביל בבליזארד (Blizzard). חברי צוות הליבה מאחורי Cyberpunk 2077 והרחבת Phantom Liberty עברו לצפון אמריקה כדי להוביל את הפיתוח של משחק ההמשך.

לקחים מההשקה הבעייתית של Cyberpunk 2077
ההשקה של Cyberpunk 2077 ב-2020 זכורה כאחת המאכזבות בתעשיית הגיימינג, עם באגים רבים ובעיות ביצועים בקונסולות הדור הקודם. עם זאת, CD Projekt Red השקיעה שנים בתיקונים, והרחבת "פנטום ליברטי" (Cyberpunk 2077: Phantom Liberty) העניקה למשחק עדנה מחודשת עם שחרורה בסוף שנה שעברה עם מכירות של למעלה מ-5 מיליון עותקים.
CD Projekt Red טרם חשפה תאריך הכרזה רשמי או לוח זמנים להשקת Project Orion, אך בהתחשב בשלבי הפיתוח המוקדמים, סביר כי פרטים נוספים יגיעו ב-2026 או מאוחר יותר, אולי בתערוכות כמו Gamescom. בינתיים, הקהילה ממשיכה לעקוב מקרוב אחרי כל עדכון, עם תקווה כי המשחק החדש יממש את הפוטנציאל של היקום של Cyberpunk ויציג חוויה סוחפת ומלוטשת יותר.
עם הבטחות בעבר בנוגע ל-Cyberpunk 2 כמו "מערכת הקהל המציאותית והתגובתית ביותר אי פעם במשחק וידאו", נותר לנו לתהות רק האם העיר החדשה תצליח להעביר את התחושה הדיסטופית של “שיקגו שהשתבשה” ולהפוך את Project Orion להצלחה מסחררת? נצטרך להמתין ולראות.
הערה: המידע מבוסס על דיווחים ראשוניים וטרם אומת רשמית על ידי CD Projekt Red. יש לראותו כהשערות בלבד עד לקבלת אישור רשמי.
מקור.