סגירת האולפן המהירה בהיסטוריה? 4 ימים לאחר שחרור המשחק שנקטל בביקורות, מודיעה חברת הפיתוח שהיא נסגרת
זה היה מהיר. The Day Before, המשחק שנחשף בשנת 2021, והבטיח להיות MMO שאפתני בעולם פתוח שהיה נראה כמו הכלאה בין The Division ל-The Last of Us , שוחרר סוף סוף בשבוע החולף, אך נקטל נחרצות בביקורות. קרוב ל-20 אלף גולשים בסטים העניקו למשחק ציון ממוצא של 2/10!
הבטחה שלא קוימה
הטריילרים המרשימים של "גיימפליי" עזרו לפרויקט לצבור עוקבים רבים ב-Steam, אבל אז החלו להגיע העיכובים, כאשר חברת הפיתוח Fntastic סיפקה תירוצים מוזרים כמו המעבר ל-Unreal Engine 5.
המשחק לבסוף נחת בשבוע האחרון ונתקל בביקורות שליליות של משתמשים, שכן התברר שהוא לא MMO בכלל, אלא יותר משחק יריות גנרי מבוסס חילוץ, ולא טוב במיוחד. צפו בסרטון השוואה בין ההבטחות למציאות:
כעת, רק ארבעה ימים לאחר השחרור, המפתחת Fntastic הודיעה שהיא סוגרת את הדלתות שלה. לא יפתחו עדכונים נוספים עבור The Day Before, ועתיד המשחק כרגע בסטטוס של "לא ידוע". ככל הנראה, השרתים יישארו פתוחים, לפחות לעת עתה.
סוף הסיפור
להלן הודעת האולפן על סגירתו והסיבות לכך:
היום, אנו מכריזים על סגירת סטודיו Fntastic. למרבה הצער, The Day Before נכשל כלכלית, וחסר לנו הכספים להמשיך. כל ההכנסות שהתקבלו משמשות לתשלום חובות לשותפים שלנו. השקענו את כל המאמצים, המשאבים ושעות העבודה שלנו בפיתוח של The Day Before, שהיה המשחק הענק הראשון שלנו. רצינו מאוד לשחרר פאצ'ים חדשים כדי לחשוף את מלוא הפוטנציאל של המשחק, אבל למרבה הצער, אין לנו את המימון להמשיך בכך.
חשוב לציין שלא לקחנו כסף מהציבור במהלך הפיתוח של The Day Before; לא היו הזמנות מראש או קמפיינים של מימון המונים. עבדנו ללא לאות במשך חמש שנים, שפכנו את הדם, הזיעה והדמעות שלנו לתוך המשחק. כרגע, העתיד של The Day Before ו-Propnight אינו ידוע, אך השרתים יישארו פעילים.
אנו מתנצלים אם לא עמדנו בציפיות שלכם. עשינו כל שביכולתנו, אבל למרבה הצער, טעינו בחישוב היכולות שלנו. יצירת משחקים היא מאמץ מאתגר להפליא. אנו אסירי תודה לכל מי שתמך בנו בשנים הקשות הללו.
אמנם המשחק לא עמד בהבטחה שלו, אך תמיד עצוב לראות אולפנים נסגרים, למרות ששום סיפור סגירה לא יתקרב בעצבותו לסיפור הזה.