פיל ספנסר, מנכ”ל חטיבת Xbox במיקרוסופט, התראיין אתמול לאתר Xbox Era והתייחס למספר נושאים מרכזיים הנוגעים לעתיד הפלטפורמה ובראשם התחרות מול PS5. ספנסר הביע הערכה למתחרים והדגיש כי התחרות מעודדת את כל התעשייה להשתפר. הוא ציין כי מיקרוסופט מתמקדת ביצירת ערך מוסף לגיימרים באמצעות חדשנות ושירותים מתקדמים, אך המראיין התמקד כמובן בשאלה שמעסיקה גיימרים רבים, כמו כן אנשים בתעשייה, על הסיבות לאסטרטגיית שחרור משחקי אקסבוקס לקונסולה של סוני (Sony).
גישה פתוחה לפלטפורמות מתחרות
ספנסר הדגיש כי מיקרוסופט אינה שואפת כיום להעביר שחקנים מפלטפורמות מתחרות כמו פלייסטיישן או מחשב אישי לפלטפורמת Xbox. במקום זאת, החברה מעוניינת לאפשר לשחקנים ליהנות ממשחקי Xbox על גבי הפלטפורמות שהם כבר משתמשים בהן. לדבריו, השחקנים השקיעו רבות בבניית ספריות דיגיטליות ובפיתוח העדפות אישיות, ולכן מיקרוסופט שואפת להביא את התכנים שלה אליהם, במקום לדרוש מהם לעבור לפלטפורמה חדשה.
ספנסר הודה שהאסטרטגיה לגרום לבעלי PS5 לעבור ל-Xbox – במקום למכור רק משחקים ישירות להם – היא כבר לא אסטרטגיה מעשית. "זה אולי לא מה שהתכוונתי להגיד בעמדה באותו זמן אבל כן, אשמח להרוויח את כל הכסף עבור כל המשחקים שאנחנו משחררים עכשיו", אמר ספנסר ל- Xbox Era.
״אותו זמן״ מתייחס להערות שהשמיע במהלך שימוע ב-FTC ב-2023, שהיה קשור לרכישת הענק של אקטיביז׳ן-בליזארד על ידי מיקרוסופט (Microsoft). "ברור שאנחנו מרוויחים יותר בפלטפורמה שלנו, זו אחת הסיבות שהשקעה בפלטפורמה שלנו היא חשובה, אבל יש אנשים – בין אם זה שהספריות שלהם נמצאות בפלייסטיישן או נינטנדו, בין אם זה שהם אוהבים את הבקר יותר, הם פשוט אוהבים את המשחקים שיש שם – ואני לא רוצה להסתכל על זה ולהגיד 'טוב, אין סיכוי שנוכל לבנות שם עסק, למצוא שם מעריצים של הזיכיון שלנו״.
אני לא מנסה להעביר את כולם ל-Xbox יותר. כולנו כל כך משקיעים איפה המשחקים שלנו, בואו פשוט נאפשר ליותר אנשים לשחק. וכן, ה-70% שאנו מרוויחים על משחקים בפלטפורמות אחרות עוזרים לנו לבנות פורטפוליו מעולה, כמו שהראינו ב-Developer Direct, ואני מקווה שזה ימשיך להופיע בשאר ימות השנה.
פיל ספנסר
שקיפות לגיימרים
במקום אחר בראיון, ספנסר נשאל מדוע ה-Developer Direct של Xbox הראה לוגואים של פלייסטיישן למשחקים שהיא מציגה, במקום להשתמש באסטרטגיה שנינטנדו ופלייסטיישן מיישמות בדרך כלל עבור המצגות שלהן, שבה הן מציגות את הלוגו שלהן רק במהלך הכרזות המשחק, ומאוחר יותר התברר שהן מגיעות גם למערכות אחרות.
ספנסר השיב שהוא מרגיש ששקיפות היא חשובה, ושאם אחד מהמשחקים שהוא מציג ב-Developer Direct מגיע לפלטפורמה אחרת, הוא לא יסתיר את העובדה הזו בניסיון להציע ש-Xbox היא האפשרות היחידה.
"אני רק רוצה להיות שקוף עם אנשים", השיב ספנסר. "אם אנחנו משחררים משחק ב-Nintendo Switch אנחנו הולכים לשים את זה, אם אנחנו משחררים ב-PlayStation, אם אנחנו ב-Steam, אנשים צריכים להכיר את חלונות הראווה שבהם הם יכולים להשיג את המשחקים שלנו."
המשך פיתוח על פלטפורמות מתחרות
ספנסר ציין כי ישנם שחקנים הנאמנים לפלטפורמות אחרות בשל סיבות שונות, כגון ארכיון המשחקים שלהם או העדפות אישיות כמו בקרי המשחק והמשחקים הבלעדיים שמציעה הפלטפורמה. במקום לנסות לשנות את העדפותיהם, מיקרוסופט מתמקדת במציאת דרכים להביא את משחקי Xbox לאותן פלטפורמות, כדי להרחיב את קהל היעד ולאפשר ליותר שחקנים ליהנות מהתכנים שלה.
השקעה בפלטפורמת Xbox כערך חשוב
למרות הגישה הפתוחה לפלטפורמות מתחרות, ספנסר הבהיר כי מיקרוסופט ממשיכה להשקיע בפלטפורמת Xbox ובקהילת המשתמשים שלה. החברה שואפת לספק חוויית משחק איכותית וייחודית למשתמשי Xbox, תוך התמקדות בפיתוח משחקים ושירותים המותאמים במיוחד לפלטפורמה זו.
הוא הדגיש שהוא עדיין מרגיש ש-Xbox היא הפלטפורמה הטובה ביותר לשחק בה משחקי Xbox, הוא הוסיף: "אני רוצה שאנשים יוכלו לחוות את קהילת ה-Xbox שלנו, ואת המשחקים שלנו וכל מה שיש לנו להציע בכל מסך שאנחנו יכולים, וברור שלא כל מסך שווה״.
"יש דברים מסוימים שאנחנו לא יכולים לעשות בפלטפורמות הסגורות האחרות שאנחנו יכולים לעשות בפלטפורמות פתוחות, בענן, אבל משחקים צריכים להיות הדבר שבו אנחנו מתמקדים. האסטרטגיה הזו שיש לנו מאפשרת לנו לעשות משחקים גדולים, תוך תמיכה בפלטפורמה המקורית שלנו מהחומרה ועד לפלטפורמה ולשירותים שיש לנו, וזו הולכת להיות הגישה שלנו״.
עוד הוסיף ואמר כי "אני יודע שזה לא מה שכולם עושים, אבל אני פשוט מאמין שמשחקים צריכים להיות הדבר שנמצא בחזית. אולי זה בגלל איך שגדלתי בתעשייה הזו, באתי לבנות משחקים, אבל אני חושב שהמשחקים הם הדברים שאני רואה שגדלים בכוחם במה שאנחנו עושים, וזה בגלל שיותר אנשים יכולים לשחק. אז כן, רק מנסה להיות פתוח ושקוף עם אנשים". סיכם ספנסר.
גישה זו משקפת את המחויבות של מיקרוסופט להרחיב את נגישות משחקי Xbox, תוך התחשבות בהעדפות השחקנים ובפלטפורמות המועדפות עליהם. הגישה הזו שונה בתכלית לשתי המתחרות העיקריות של מיקרוסופט, אם כי, סוני החלה בשנתיים-שלוש האחרונות לשחרר משחקים גם ל-PC, שזה צעד יפני די מבורך.