תפריט

אנבידיה מאמנת מודל DLSS ללא הפסקה במשך שש שנים ברציפות

המסירות של אנבידיה ׁ(Nvidia) לטכנולוגיית ה-DLSS היא הרבה מעבר למה שרבים מאיתנו חושבים. החברה חשפה נשק סודי מפתיע בחיפושיה אחר נאמנות חזותית: מחשב-על ענק המוקדש לאימון ושכלול דגמי DLSS.

גילוי זה הגיע במהלך יום העורך של RTX Blackwell ב- CES 2025, שם בריאן קטנזארו, סגן נשיא למחקר למידה עמוקה יישומית, הסביר את תהליך הפיתוח מאחורי DLSS 4. קטנזארו אמר כי אנבידיה משתמשת במחשב-על ייעודי עמוס באלפי מעבדים גרפיים של Nvidia כדי לאמן ולשפר DLSS ברציפות בשש השנים האחרונות, 24/7, 365 ימים בשנה.

בעוד שהשימוש של Nvidia במחשבי-על למחקר בינה מלאכותית אינו מפתיע, ההיקף והמסירות של התשתית הספציפית הזו המוקדשת ל-DLSS מדהימים. המסירות הזו לשיפור מתמשך תרמה ללא ספק לשיפור המתמיד של DLSS על פני האיטרציות השונות שלה, מהגרסה הראשונה של הטכנולוגיה ועד ל-DLSS 4 העדכנית ביותר, שמציגה מודל חדש המבטיח איכות תמונה טובה עוד יותר.

קטנזארו גם שפך אור על תהליך האימון, והדגיש את החשיבות של ניתוח כשלים. כפי שהוא הסביר, כאשר מודל ה-DLSS נכשל, זה נראה כמו גוסטינג, הבהוב או טשטוש. כשלים אלו מזוהים במשחקים רבים, והמערכת מנסה להבין מדוע המודל מקבל החלטות שגויות לגבי יצירת תמונה. לאחר מכן, Nvidia מרחיבה את מערך ההדרכה שלה עם דוגמאות של תמונות ויזואליות אידיאליות ומקרים שבהם DLSS התמודד עם קשיים, אימון מחדש של המודל ובדיקתו על פני מאות משחקים כדי לשפר את DLSS. זה נראה כמו תהליך קפדני ועתיר משאבים, אבל התוצאות מדברות בעד עצמן.

ב-30 בינואר, טכנולוגיית DLSS תקבל שדרוג משמעותי עם ההשקה של DLSS 4 שתתמוך בכרטיסי מסך מסדרת GeForce RTX 50 החדשה. אחד החידושים המרכזיים של DLSS 4 הוא DLSS Multi Frame Generation performance multiplier, טכנולוגיה לשיפור קצב הפריימים שמייצרת באמצעות בינה מלאכותית עד לשלושה פריימים נוספים על כל פריים שעבר רינדור.

בשבוע שעבר חשפה החברה כי נתוני הביצועים פי 2 שהוצגו במהלך הנאום המרכזי של CES 2025 אפשריים רק באמצעות הטכנולוגיה החדשה DLSS 4 MFG (Multi-Frame Generation). ללא DLSS 4 או כל טכניקת שדרוג DLSS, שיפורי הביצועים המקוריים אינם עצומים, אך בהתחשב בטכנולוגיות החדשות שמציעה החברה באותם טווחי מחירים, במיוחד RTX 5070 ו-5070 Ti, סביר להניח שהכרטיסים יצליחו היטב בפלח הגיימינג, במיוחד מכיוון שההסתמכות על דגמי שדרוג ויצירת פריימים הופכת לנורמה בתעשיית המשחקים.

מקור: PCGamer

x
קישור המוביל לערוץ הטלגרם של גיימפרו
שיתוף:

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות