רגע לפני שלב הגמר באליפות Halo World Championship, ניצלה חברת 343Industries את הבמה לשתף את המעריצים בנוגע לחדשות גדולות על זיכיון "היילו" סדרת משחקי היריות מגוף ראשון הפופולארית שלה, תחת מיקרוסופט (Microsoft) והבלעדית לקונסולת האקסבוקס.
ריברנדינג ואימוץ UE5
החדשות הראשונות מגיעות מהרצון של האולפן לשנות את שמו ההיסטורי מיזה 17 שנה ו-343Industries ייקרא מעתה בשם Halo Studios. שם גנרי אמנם, אבל מתאים יותר לעיסוק העיקרי של האולפן וקל לזכירה. האולפן נקרא במקור על שמו של הדמות '343Guilty-Spark' מ-Halo והאולפן נוצר על ידי חטיבת המשחקים של מיקרוסופט בשנת 2007 עקב עזיבתה של Bungie לאחר יציאתו של Halo 3. החברה פועלת תחת Xbox Game Studios.

החדשות הגדולות האחרות והחשובות יותר הן שישנם מספר משחקים בפיתוח, שכולם מפותחים עם המנוע המתקדם של חברת אפיק גיימס (Epic Games) – Unreal Engine 5. מה שאומר, שמנוע ה-Slipspace, שנוצר במיוחד עבור Halo Infinite, פשוט ננטש.
המפתחים הסבירו שזה יותר מדי לתמוך ולשפץ את המנוע שלהם באופן רציף תוך כדי יצירת תוכן למשחקי Halo. עם Unreal Engine 5, זה כבר לא בעיה. בנוסף, ל-Slipspace Engine פשוט חסרו כמה דברים המובנים בכלי יצירת המשחקים של UE5.
הארט דיירקטור של הסטודיו, כריס מתיוס טוען כי חלק מהרכיבים של Slipspace הם בני כמעט 25 שנים. למרות ש-343 פיתחו אותו ברציפות, ישנם היבטים של UE5, שאינם זמינים ב-Slipspace – והיו לוקחים כמויות עצומות של זמן ומשאבים כדי לנסות ולשכפל אותם למשחק חדש. "אחד הדברים העיקריים שאנו מעוניינים בהם הוא להרחיב ולהרחיב את העולם שלנו כך שלשחקנים יהיה יותר עם מה לקיים אינטראקציה ועוד מה לחוות. Nanite ו- Lumen מציעים לנו הזדמנות לעשות זאת בצורה שהתעשייה לא ראתה בעבר. בתור אמנים, זה מרגש להפליא לעשות את העבודה הזו", סיכם מתיוס.
מתיוס המשיך ואמר שכדי להכיר את UE5, הצוות עבד על פרויקט מחקר בשם The Foundry כדי לראות אם הם יכולים לשחזר את התחושה של סביבות Halo. בסרטון למטה, הם מציגים שלושה 'ביומים' שונים: צפון מערב האוקיינוס השקט הקלאסי, משהו זר לחלוטין, ועולם שורץ מבול.
אין ספק שהחדשות הללו הן גם חדשות מצוינות עבור יוצרת סדרת "פורטנייט", במיוחד לאחר ההשקה של המנוע המתחרה יוניטי 6. מהעבר של Halo, הזיכיון הגדול ל-Unreal Engine 5, מגיע אחרי מהלך דומה שנעשה עם הזיכיונות Tomb Raider ו-The Witcher.
ביל קליפורד, סגן נשיא ומנהל כללי של Unreal Engine ב-Epic Games, אמר: "Halo הוא זיכיון כל כך מדהים וזה מדהים לראות את Halo Studios כבר פורצים את הגבולות של Unreal Engine 5. אנו מתכבדים לתמוך בצוות Halo במימוש החזונות היצירתיים שלהם באמצעות Unreal Engine. עבודתו של האולפן בהצגת Project Foundry מדגימה כיצד הם יכולים להחיות את Halo עם עולמות מפורטים להפליא וללא פשרות".
האולפן חשף אתמול כי הוא מתכוון להוסיף מצב של גוף שלישי במשחק Halo Infinite בחודש הבא. החדשות הוכרזו במהלך אליפות העולם לפני שלב הגמר ובדיון על פיתוח המשחק.
Halo Infinite הוא המשחק השישי והאחרון בסדרה אחרי Halo 5: Guardians ושוחרר ב-8 בדצמבר 2021 ל- Xbox Series X/S ול-Xbox One.