יוניטי (Unity) הוא מנוע גרפי שפותח על ידי 'יוניטי טכנולוגיות' ומשמש בעיקר לפיתוח משחקי וידאו למחשב, קונסולות, משחקי מובייל ואף משחקים לאתרי אינטרנט. בדומה למנוע הגרפי הפופולארי בעולם, ה-Unreal Engine שפיתחה אפיק גיימס (Epic Games), ושולט בשוק המשחקים, גם את מנוע יוניטי ניתן להורדה בחינם כל עוד לא נעשה בו שימוש מסחרי.
למרות שהשליטה של המנוע של אפיק גיימס היא בלתי מעורערת, לפחות בכל מה שקשור למשחקי טריפל A עתירי גרפיקה ואפקטים חזותיים, ישנם לא מעט משחקים פופולריים שפותחו באמצעות כמו Among Us, המשחק Pokémon Go וכמובן הלהיט ההיסטרי פול גייס (Fall Guys).
Time Ghost הוא ההדגמה הטכנולוגית האחרונה של Unity Originals בזמן אמת שפותחה על ידי הצוות מאחורי פרויקטים כמו The Blacksmith, Adam, Book of the Dead, The Heretic ו-Enemies. הדמו הוצג ב-Unite 2024 בברצלונה, ומעניק לנו מבט על מה ניתן להשיג באמצעות המנוע בגרסת Unity 6. ההדגמה מדגישה התקדמות באיכות חזותית, מורכבות הפרויקט והשימוש המעשי בתהליכי עבודה של למידת מכונה (ML).
ההתקדמות הוויזואלית שבוצעה כאן בהדגמה אפשרה לגרפיקה ב-Time Ghost להיראות פשוט מדהים, כאשר ההדגמה ממנפת שיפורים שנעשו ב-HDRP (קיצור של High Definition Render Pipeline), מגוון אפשרויות תאורה חדשות עם APVs, מיזוג תרחישים, תאורת עשן ותאורת עשן חזקה. מי שמשתמש במנוע החדש ישתמש בכלים כמו VFX Graph ו-Shader Graph, כדי להתאים את הגרפיקה של הפרויקט שלו כיד הדמיון.
למידת מכונה
ניתן לשים לב גם לצילומי תקריב של הבגד, בהם ניתן לראות את הסיבים הבודדים של הבד, מה שמאפשר לדעת מאיזה סוג של בד הוא עשוי. הלבוש אף 'מתעוות' בצורה מציאותית, אפילו בסצנות בתנועה גבוהה, כמו כאשר הדמויות רצות.
אחד הדברים ש 'יוניטי טכנולוגיות' התמקדה בהן עם Unity 6 היה שימוש בלמידת מכונה (Machine Learning) כדי ליצור עיוות בד מדויק ומציאותי. כדי להיות מסוגלים לעשות זאת, הם השתמשו ב-Unity Sentis, שם הם אימנו את מודל ה-ML עם 2,000 פריימים של אנימציית קודקוד. העיוותים המדויקים מתרחשים תוך 0.8 אלפיות השנייה לכל מסגרת, מה שמאפשר לפרויקט לשמור על נאמנות חזותית גבוהה זו.
למנוע Unity 6 יש הרבה תכונות חדשות שמוצגות בהדגמה הטכנולוגית של Time Ghost, כולל מערכת השיער המשופרת. עם תקריבים על הדמות, ניתן לראות את השיער עם צפיפות גבוהה בזמן אמת. תכונה זו שימשה במקור ב-Enemies, והמערכת ששימשה ליצירת שיער שודרגה משמעותית, המאפשרת רינדור חלק של LOD, יצירת LOD אוטומטית ורוח נפח ליצירת מערכת שיער מציאותית ומתפקדת בעלת הפיזיקה הנכונה בהתאם למצב.
Unity פרסמה פוסט בבלוג המפרט את המנוע החדש ולמה אנשים יכולים לצפות בעת השימוש בו. יש המון תכונות חדשות, כולל מערכת התנגשות VFX חדשה ומשופרת המאפשרת התנגשויות משופרות יציבות וחזקות יותר, הסברים ועוד.
מנוע יוניטי בגרסה 6 (Unity 6 Engine) יושק ב-17 באוקטובר, 2024 וזמין בגרסה מקדימה באתר החברה.