לאחר 3 וחצי שנים Google Stadia יהפוך בתחילת שנה הבאה לשירות סטרימינג ששייך לנחלת ההיסטוריה
לא מדובר בפצצה שתזעזע את ענף הגיימינג, ואולי הכתובת כבר היתה על הקיר, ובכל זאת, אחרי השקה די צולעת, מנוי די יקר וחזון נאה דורש אך לא באמת קיים, שירות הזרמת המשחקים Google Stadia של ענקית הטכנולוגיה גוגל יסיים את דרכו הקצרה ב-18 בינואר 2023. רק חבל שגוגל לא טרחה ליידע חלק גדול מהמפתחים על כך.
את ההודעה הרשמית של סגירת סטאדיה, החליטה Google להעביר בפוסט בבלוג שלה והודיעה כי כל מי שביצע רכישות דרך החנות שלה יקבל את הכסף שלו בחזרה, על רכישת משחקים ותכנים וגם רכישות של ציוד פיזי. בהצהרה בבלוג, כתב סגן מנכ"ל גוגל פיל האריסון (Phil Harrison):
לפני מספר שנים, השקנו את שירות הגיימינג- Stadia, ובזמן שהגישה למשחקים הושתתה על טכנולוגיה חזקה, היא לא צברה מספיק תאוצה כמו שקיווינו ולכן הגענו להחלטה הקשה לסגור את השירות.
עוד ציין האריסון כי העובדים בצוות של Stadia יעברו למקומות אחרים בתוך החברה וכי הם מחפשים הזדמנויות נוספות עבור הטכנולוגיה של Stadia בנגזרות שונות של גוגל כמו Youtube, Google Play ושירותים אחרים שמבצעים שימוש בטכנולוגיית AR .
עם זאת, נראה שיש צד אחד לפחות שכן הופתע מהחדשות הללו, והוא מפתחי המשחקים, אותם האנשים שעבדו על פיתוח משחקים חדשים או המרת כותרים קיימים לשירות הסטאדיה. מציוצים שעלו לרשת הטוויטר לאחרונה משתקפת תמונה קומית-טרגית ולפיה גוגל לא טרחה להודיע לגורמים שעובדים כבר תקופה איתה על השינוי שהוא כאמור קריטי עבורם, והותירה אותם תלויים באוויר ועם פגיעה משמעותית בהכנסה.
רק חבל שגוגל לא טרחה ליידע חלק גדול מהמפתחים על כך.