גוגל חושפת את Stadia: לשחק במשחקים כבדים על כל מכשיר

גוגל טורפת את הקלפים באירוע GDC 2019 ומכריזה על מהפכת גיימינג בשם Stadia: סטרימינג של משחקי וידאו תובעניים על כל מכשיר ובכל מקום

באפריל, 2015, התבשרנו כי שירות הסטרימינג OnLive, אחד מהתקוות הגדולות של עולם הגיימינג בכל בית ובכל מקום, נסגר. חברת סוני רכשה בזמנו את כל נכסיה של אונלייב ובזה תם לו פרק חשוב בתולדות ה"גיימינג בענן". מלבד שירותי הסטרימינג שקיימים אצל שתי הענקיות, יצרניות הקונסולות, מיקרוסופט וסוני שעושות שימוש ייעודי בשירותי ענן שלהן למשחקים שלהן, אין באמת מענה לכל שאר העולם, שחקני המחשב, ובעיקר לשחקני המובייל.

https://www.youtube.com/watch?v=HikAuH40fHc

מסתבר שבד בבד עם סגירת שירותי אונלייב ומכירתה לסוני, גוגל עבדה ברקע על שירות סטרימינג דומה, אך עם התקציב הבלתי מוגבל שלה ועם ההתפתחויות הטכנולוגיות של השנים האחרונות, התשתית המשודרגת על השרתים בדאטה סנטרס של גוגל, ו"עזרה" עם חומרה מתקדמת של חברת AMD, כל אלה מאפשרים לה להגיע מוכנה עם פרויקט הזרמת משחקים באיכות גבוהה לכמעט כל מכשיר: סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים, טלוויזיות, בלי כל קשר לחומרה שלהם.

פרויקט Stadia הוכרז במהלך אירוע GDC 2019 באירוע שגוגל קראה לו "All Will Be Revealed" , סטאדיה הוא שירות "גיימינג בענן" שיאפשר לכם לשחק במשחקים עתירי גרפיקה על גבי הדפדפן או הסמארטפון עם יתרון ברור מלבד האי תלות בחומרה חזקה, תוכלו להתחיל לשחק בדפדפן לדוגמא ולהמשיך את המשחק במכשיר האייפון או הגלקסי שלכם.

להבדיל משירותי הזרמה אחרים בשוק, Stadia מאפשר להזרים משחקים כבדים באיכות של עד 4K וב-60FPS (פריימים לשנייה) ותמיכה ב-HDR, גם על גבי מחשבים חלשים, או סמארטפונים מדורות קודמים. במהלך האירוע הדגימה החברה את הכותר האחרון מסדרת אססינס קריד (Assassin's Creed Odyssey) על מכשירים שלהגדרתה היו חלשים הקטגוריה שלהם:

 

Stadia Controller

כל משחק זמין בשירות יתמוך בשליטה באמצעות מקלדת ועכבר, וגם בבקרי משחק קיימים שגוגל התאימה מראש. גוגל החליטה להשיק גם בקר משחק ממותג שלה, שכרגע נקרא Stadia Controller והוא די מזכיר שלטים של הקונסולות הפופולריות אך עם שני כפתורים נוספים לשיתוף והפעלת שידור ישיר ולהפעלת הגוגל אסיסטנט (הסייענית החכמה של גוגל).

למרות שמדובר בבשורה נהדרת לגיימרים שאין ביכולתם לרכוש מחשב גיימינג עתיר תקציב וכעת יוכלו לשחק משחקים תובעניים עם גרפיקה מתקדמת ללא צורך בשדרוג מחשב, קשה בשלב זה לנבא עד כמה השירות הזה יקסום לגיימרים שכן, מלבד המשחק Doom Eternal שיהיה הראשון והמקורי לשירות זה, יהיה על גוגל לפתות מפתחים לפתח גם לשירות זה.

https://youtu.be/AffodEEF4ho

השירות החדש של גוגל יהיה זמין דרך אתר הבית של השירות ואין עדיין תאריך ספציפי אך הוא יושק במהלך השנה באמריקה: ארה"ב וקנדה, באסיה ומדינות מסוימות אירופה כמו אנגליה, איטליה, ספרד ושבדיה אך לצערנו, נכון ליום ההכרזה, ישראל מחוץ לרשימה.

 


 

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x