במהלך אירוע State of Unreal 2025 שנערך באורלנדו, חברת CD Projekt Red, יחד עם Epic Games, הציגה דמו טכני מרשים של The Witcher 4, המדגים את היכולות המתקדמות של Unreal Engine 5.6. הדמו, שהוצג על קונסולת PlayStation 5 רגילה, רץ ב-60 פריימים לשנייה עם Ray Tracing פעיל, והציג עולם פתוח עוצר נשימה שמבטיח להגדיר מחדש את ז’אנר משחקי ה-RPG.
טק דמו עוצר נשימה
ההצגה נפתחה בטריילר קולנועי המתאר כרכרה המותקפת על ידי יצור מעופף, כשסירי, הגיבורה הראשית, נכנסת לפעולה בחלקת משחק חלקה ללא קאטים נראים לעין. המעבר הקולח בין קטע קולנועי למשחקיות ממחיש את השאיפה של CD Projekt Red ליצור חוויה סוחפת ונטולת הפרעות. הדמו התמקד באזור Kovir, אזור שלא נראה קודם במשחקי הסדרה, והציג סביבות טבעיות עם צמחייה צפופה ומפורטת בזכות טכנולוגיית Nanite Foliage של Unreal Engine 5.6, המאפשרת רינדור מהיר וחסכוני בזיכרון של עצים, דשא וצמחים עם רמת פירוט חסרת תקדים ומרחק צפייה כמעט בלתי מוגבל.
סירי, המוצגת כציידת מפלצות מקצועית, רוכבת על סוסהּ Kelpie, סוס שחור אלגנטי עם אוכף אדום התואם את בגדיה האדומים-שחורים. הדמו הדגים פיזיקת סוס משופרת, כאשר שרירי הסוס נעים בצורה ריאליסטית תחת עורו בזמן הגלופה, הודות לטכנולוגיית Unreal Chaos Flesh Solver ו-ML Deformer. בנוסף, סירי נראית חוקרת שטחים הרריים ויערות עבותים לפני שהיא מגיעה לעיירת הנמל השוקקת Valdrest. שם, השוק מלא ב-NPCs (דמויות לא-שחקניות) המגיבות באופן דינמי לסביבה – החל מקהל הצופה בדוב מופיע ועד לסוחר שמפיל תפוחים לאחר התנגשות עם סירי. פרטים קטנים, כמו היכולת של סירי לזרוק מטבע לקבצן, מוסיפים לעומק האינטראקטיביות של העולם.
טכנולוגיה פורצת דרך
הדמו הדגים מספר תכונות חדשניות של Unreal Engine 5.6, כולל:
- Fast Geometry Streaming Plugin: מאפשר טעינה מהירה וחלקה של סביבות עולם פתוח.
- Unreal Animation Framework: מספק תנועות דמויות ריאליסטיות בסצנות עמוסות.
- Mass AI Crowd Scaling: מאפשר ניהול של מאות NPCs פעילים בסצנה אחת, כמו בשוק של Valdrest, עם עד 300 דמויות מונפשות באופן עצמאי.
- Nanite Foliage: מספק צמחייה צפופה ואיכותית ללא פגיעה בביצועים, עם שחרור מתוכנן ב-Unreal Engine 5.7.
CD Projekt Red הדגישה כי הדמו אינו מייצג את המשחק הסופי, אלא מציג את התשתית הטכנולוגית שבבסיס The Witcher 4. לדברי דובר החברה, “זהו דמו טכני, הצצה ראשונה לטכנולוגיה המתקדמת שמניעה את The Witcher 4 – אך לא המשחק עצמו”. עם זאת, ההצגה ממחישה את הפוטנציאל של המשחק להציב סטנדרט חדש למשחקי עולם פתוח.
הדמו עורר התלהבות רבה בקרב מעריצים ברשתות החברתיות, כאשר משתמשים תיארו אותו כ”מדהים” ו”קולנועי”. עם זאת, חלק מהמעריצים הביעו ספקנות לאור ההשקה הבעייתית של Cyberpunk 2077, וציינו כי הם ימתינו לביקורות לפני שיתלהבו יתר על המידה. המפתחים, מצדם, הדגישו כי הם למדו מהטעויות של Cyberpunk 2077, והמעבר ל-Unreal Engine 5 נועד להבטיח יציבות וביצועים טובים יותר.
עתיד דה וויצ׳ר
The Witcher 4 הוא החלק הראשון בטרילוגיה חדשה, כאשר סירי נבחרה כגיבורה הראשית כבר ב-2014, כחלק מחזון ארוך טווח של CD Projekt Red. המשחק לא צפוי לצאת לפני 2027, כאשר יש ספקולציות כי הוא עשוי להיות כותר חוצה-דורות, עם תמיכה בקונסולות הדור הבא של Sony ו-Microsoft. בנוסף, החברה עובדת על רימייק למשחק The Witcher המקורי מ-2007 ועל כותר מרובה משתתפים בשם הקוד Sirius.
הדמו הטכני של The Witcher 4 ב-State of Unreal 2025 מציב רף גבוה לציפיות, עם גרפיקה פורצת דרך, עולם אינטראקטיבי עשיר וטכנולוגיה מתקדמת שממנפת את יכולות Unreal Engine 5.6. למרות שהמשחק עדיין רחוק משחרור, ההצגה ממחישה את המחויבות של CD Projekt Red לספק חווית RPG סוחפת וחדשנית. מעריצים מוזמנים לצפות בווידאו המלא של ההצגה שישוחרר בהמשך היום ולעקוב אחר עדכונים באתר הרשמי של The Witcher.