חברת EA מנמיכה תחזיות ומאשימה את "FC 25" ו"עידן הדרקון" שלא עמדו בציפיות

אלקטרוניק ארטס (EA) מאשימה את 'הביצועים הנמוכים' של 'עידן הדרקון' ו-EA SPORTS FC 25 (היורש של סדרת FIFA), והודיעה כי היא מורידה את תחזית ההכנסות השנתית שלה כשלטענתה "Dragon Age: The Veilguard" החמיץ את הציפיות של החברה בכמעט 50%. עקב כך, החברה הורידה את תחזית ההכנסות שלה לשנת העסקים הנוכחית שלה.
ההנחיה הראשונית של EA לשנת הכספים הנוכחית שלה המסתיימת ב-31 במרץ היא צמיחה "בינונית חד ספרתית" ממשחקי השירות החי שלה, כולל FC 25, למרות הדיווחים על השקת שיא ומכירות נאות. עם זאת, החברה הזהירה את השוק שהיא צופה כעת ירידה בעקבות "האטה" של FC 25 בתקופת חג המולד המהווה את רוב השינוי.
עידן הדרקון פתח חלש מאוד
EA אמרה שמשחק התפקידים הגדול שלה Dragon Age: The Veilguard, שפותח על ידי BioWare ויצא באוקטובר, "העסיק" כ-1.5 מיליון שחקנים במהלך שלושת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2024, כמעט מחצית מהציפיות שלה. החברה מצפה כעת להזמנות נטו של כ-2.21 מיליארד דולר ברבעון השלישי שלה וטווח מעודכן של 7-7.15 מיליארד דולר לשנת הכספים, ירידה מ-7.5-7.8 מיליארד דולר. מנכ"ל EA, אנדרו ווילסון אמר:
במהלך הרבעון השלישי, המשכנו לספק משחקים וחוויות באיכות גבוהה בכל הפורטפוליו שלנו; עם זאת, Dragon Age ו-EA Sports FC 25 עמדו בביצועים נמוכים מהציפיות שלנו להזמנות נטו
אחרי העדכון הגדול האחרון של FC 25, ווילסון אמר ש"החודש, הצוותים שלנו סיפקו ריענון משחק מקיף בנוסף לעדכון השנתי של צוות השנה שלנו ב-FC 25; משוב חיובי של שחקנים ותוצאות מוקדמות מעודדים. אנו נשארים בטוחים באסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו ומצפים לחזרה לצמיחה ב-FY26, תוך כדי ביצוע מול הצינור שלנו".

סטיוארט קנפילד, סמנכ"ל הכספים של EA, הוסיף: "אנחנו ממשיכים לאזן בין השקעה לצמיחה עתידית לבין משמעת תפעולית, ונשארים מחויבים למסגרת הפיננסית ארוכת הטווח של EA. כשאנחנו מסתכלים על FY26, אנחנו מצפים לגדול ככל שנשיק יותר מהזכיונות האייקוניים שלנו".
ההשלכות של הנמכת התחזית:
ההחלטה להנמיך את התחזית הפיננסית משפיעה ישירות על הערך של EA בעיני המשקיעים ועלולה להוביל לירידה במניות החברה. בנוסף, היא מעלה סימני שאלה לגבי האסטרטגיה של EA והיכולת שלה להתמודד עם אתגרים בשוק משחקי הווידאו התחרותי.
מדוע זה קרה? ניתוח אפשרי:
מספר גורמים יכולים להסביר את "ביצועי החסר" של שני המשחקים:
- תחרות גוברת: שוק משחקי הווידאו הופך לתחרותי יותר ויותר, עם כניסתם של שחקנים חדשים ועלייתם של משחקים עצמאיים.
- שינויים בהעדפות השחקנים: טעמי השחקנים משתנים כל הזמן, וייתכן ש-EA לא הצליחה להתאים את המשחקים שלה לטרנדים העדכניים.
- בעיות פיתוח או שיווק: ייתכנו בעיות בפיתוח המשחקים או בקמפיינים השיווקיים שלהם, שהשפיעו על ההצלחה שלהם בשוק.
- המעבר מפיפ"א ל-EA FC: המעבר ממותג מוכר ואהוב כמו FIFA ל-EA FC יצר בלבול או חוסר אמון בקרב חלק מהשחקנים.

מה צופן העתיד?
EA תצטרך כעת לבחון מחדש את האסטרטגיה שלה ולמצוא דרכים להתמודד עם האתגרים בשוק לקראת FC 26. ייתכן שנראה שינויים בגישה של החברה לפיתוח משחקים, לשיווק ולתמחור. נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות ולראות כיצד EA תגיב למצב החדש.
FC25 עשה יחסית טוב, הם שמו אותו שם רק בשביל לא ללעוג ל-Dragon Age, שהיכשלון שלו, כמו של שאר המשחקים מהסוג הזה, נובע אך ורק מהיותו Woke שדוחף לנו אג'נדה קויירית בלי הפסקה ובלי יכולת to mitigate it, עם אפשרויות תגובה גסות, נגיד שלא אכפת לנו מה ה-pronuns של ההיא וההוא, או כיבוי מוחלט באפשרויות (כפתור Woke היה נהדר, ומצחיק)
נ.ב – אה ואגב – זה FC ולא FY כמו שכתבתם פעמיים
ה WOKE כאן באמת בולט בצורה חריגה וחבל.
זו לא טעות עופר. הציטוט של ווילסון מתייחס לשנה הפיסקלית של 2026 – Fiscal year (FY) = FY26.
אכן נראה ש-EA העדיפה להאשים שני משחקים כדי לא לפגוע יותר מדי באגו של אחת החברות החשובות שלה – BioWare.