ענקית המשחקים היפנית קאפקום (Capcom), טוענת שאין לה שום כוונה להפסיק לייצר משחקים פיזיים, למרות שהן מהווים כיום אחוז קטן מסך המכירות שלה.
במהלך סיכום השאלות והתשובות של אסיפת בעלי המניות הכללית ה-45 שלה, החברה נשאלה לגבי השקפתה בנוגע לייצור משחקים פיזיים, במיוחד כשהחברה רואה שחלק גדול יותר מהמכירות מופנה לכותרים דיגיטליים.
בהתחשב בכך שמספר לא מבוטל ממשתמשי קצה דורשים משחקים פיזיים, אנחנו לא מצפים להפסיק לייצר מוצרים פיזיים
בעוד שהחברה משחררת את כל הכותרים העיקריים שלה כגרסאות פיזיות ודיגיטליות, החברה הוציאה כמה כותרים קטנים יותר כדיגיטליים בלבד. לדוגמא, Kunitsu-Gami: Path of the Goddess שוחרר החודש ככותר דיגיטלי בלבד.
עם זאת, נראה שהשוק ממשיך להתכווץ במונחי גרסאות פיזיות של משחקים. קאפקום ציינה שבמהלך שנת הכספים של 2023, שיעור מכירות המוצרים הדיגיטליים שלה עמד על 90.1% והיא צופה שיגיעו ליותר מ-93% במהלך שנת הכספים הנוכחית.
סוני ומיקרוסופט עם הפנים לעתיד דיגיטלי
כיום, המכירות הדיגיטליות מהוות את רוב המכירות בתחום משחקי הווידאו, כאשר אחוז השחקנים שבוחרים בכותרים דיגיטליים רק גדל מדי שנה.
בפברואר האחרון דיווחנו כי מספר קמעונאים אירופאים כבר לא מחזיקים מלאי של משחקי Xbox פיזיים. על פי הדיווח, מיקרוסופט (Microsoft) מתחילה לקדם באירופה מהלך משמעותי של מעבר לדיגיטל בעקבות מכירות "ממש נמוכות" של משחקים פיזיים.
בחודש שעבר דווח כי סוני (Sony) מקצצת 250 משרות מ"עסקי מדיה ניתנת להקלטה", כך שתפסיק בהדרגה ייצור מוצרי מדיה אופטיים. החברה תפטר עובדים מ"עסקי המדיה הניתנת להקלטה", הכוללים את Blu-ray, פורמט הדיסקים שבו משתמשת קונסולת ה-PS5.
מקור: קאפקום