תפריט

גל הפיטורים לא עוצר: Bungie מפטרת 220 עובדים, כ-17% מכוח האדם שלה

באנג'י (Bungie), שנרכשה על ידי סוני (Sony) ב-2021 בסכום של 3.6 מיליארד דולר, מפטרת 220 עובדים ובמקביל יוצרת אולפן חדש בפלייסטיישן. מדובר על קיצוץ של כ- 17% מכוח האדם של הסטודיו, שחתומה על זיכיונות ענק כמו Halo ו-Destiny.

במכתב שפורסם הערב, יום רביעי, ה-31 ביולי, החברה ציינה את "עלויות הפיתוח והשינויים בתעשייה", על מה שהיא הסבירה לצורך בשינויים הקשים ביותר שהאולפן נאלץ לבצע.

במכתב שפרסמה החברה וכותרתו "הנתיב החדש של באנג'י", הודיע פיט פרסונס, מנכ"ל Bungie על שני שינויים גדולים במבנה שלה, ועל עתידה:

ראשית, אנו מעמיקים את האינטגרציה שלנו עם Sony Interactive Entertainment, ופועלים לשילוב 155 מהתפקידים שלנו, כ-12%, ב-SIE במהלך הרבעונים הקרובים.

שנית, אנו עובדים עם הנהגת אולפני פלייסטיישן כדי להפעיל פרויקט חדש – משחק פעולה המתרחש ביקום מדע-פנטזיה חדש לגמרי – כדי ליצור אולפן חדש בתוך אולפני פלייסטיישן שימשיך את הפיתוח המבטיח שלו.

פיט פרסונס, מנכ"ל Bungie

עוד צוין במכתב כי "לכל מי שנפגע מהפחתת המשרה הזו, נציע חבילת יציאה נדיבה, הכוללת פיצויים, בונוסים וכיסוי בריאותי".

המכתב הסתיים בהרגעת המעריצים שהאתחול המתוכנן למשחק מרתון ׁ("Marathon") שנחשף במאי שנה שעברה, עדיין בפיתוח וכי למעלה מ-800 מפתחים עובדים עליו ועל הזיכיון של Destiny. המכתב גם הודיע ​​כי האולפן עובד על משחק פעולה מדע בדיוני חדש בתוך אולפני פלייסטיישן.

שנה קשה לתעשיית הגיימינג

ענף תעשיית המשחקים ממשיך לשלוח עובדים הביתה. בשנת 2023, סקטור המשחקים חווה מספר לא מבוטל של פיטורים בגלל קיצוצים נרחבים בתעשייה בעידן שלאחר הקורונה. על פי ההערכות 10,500 עובדי ענף הגיימינג איבדו את מקום עבודתם בשנה שעברה, אחרי ששנה קודם (2022) המספר עמד על 8,500.

שנת 2024 התחילה בסערה עם גל פיטורים שהחל בסוף ינואר וממשיך עד היום. אין כמעט חברת ענק בתעשייה שלא פיטרה עובדים, למעט קאפקום (Capcom), שעדיין לא הכריזה על פיטורים.

החל ממיקרוסופט וכלה באולפנים בינוניים וקטנים, תעשיה שלמה סובלת מגל פיטורים שלא זכור בתעשייה. מומחים בתעשייה מצביעים על סיבות כמו האטה כלכלית עולמית, שינויים בהעדפות הצרכנים, תחרות גוברת ורכישות ומיזוגים.

פיטורים גיימינג

אנחנו נמצאים בעיצומה של מגמה מאוד ברורה של שינויים גדולים בתעשיית המשחקים הגובים מחיר עצום של פיטורי עובדים, גל פיטורים הרחב והמסיבי בהיסטוריה של הענף. הסיבות לגל הפיטורים הקשה הזה אינן חד משמעיות, אך מומחים כבר מצביעים על סיבות כמו …

על פי האתר Game Industry Layoffs השנה פוטרו עד כה 11,400 עובדים (2024). אם קצב הפיטורים מתחילת השנה לא יאט, אנו צפויים להגיע לבין 16K-18K מפוטרים.

x
קישור המוביל לערוץ הטלגרם של גיימפרו
שיתוף:

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות