ביקורת: Assassin's Creed Mirage יחזיר אתכם לשורשי הסדרה

הרגע הגדול של יוביסופט הגיע וההשקה של Assassin's Creed Mirage מסתמנת כהצלחה. האם המתנקש החדש עמד במבחן?

סדרת אססינס קריד חוגגת כבר 15 שנות קיום, ובלי לשים לב שוחררו כבר 20 משחקים לסדרה, כולל משחקי ספין אוף. אחרי מבול המשחקים האחרון שלקח את הסדרה למקומות אחרים, יוביסופט הבטיחה שהפעם חוזרים לשורשי הסדרה.

ואכן, ממיראז', קשה שלא לראות בהרפתקה המתמקדת בהסתננות בלב המזרח התיכון הומאז' לכותר הראשון בסדרת הדגל של יוביסופט. ולא רק הכותר הראשון, כי גם הסיפור המתמשך עם הכוכב החדש ישן שלנו, באסים (Basim) הזכיר לי את ימיו העליזים של אציו מהכותר השני של הסדרה.

בגדאד המפוארת

צריך לתת ליוביסופט הרבה קרדיט על העיצוב, תכנון וההטמעה של העולם הפתוח של Assassin's Creed Mirage. בגדאד היא עיר מפוארת. לכל אחת מהשכונות השונות יש זהות משלה, בין אם מנקודת מבט ויזואלית או מנקודת מבט של הקולות הנשמעים ברקע. הכל מפורט בעולם היפה הזה ומותאם אישית, התושבים מעניינים והסאונד רקע אותנטי. האווירה הכללית במשחק היא שבאמת נקלעתי לעושר האמיתי של עירק, שנת 861. בגדאד היא עיר חיה, אנשים בה מדברים, שרים, צוחקים ופשוט נהנים מהחיים.

עכברושים מתרוצצים בשכונות העוני, הבזאר הוא כוורת של מסחר ואמנויות. טפסו לכם לראש צריח כשהשמש קופחת, ותוכלו לראות את הנהר למרחקים, ואת הההמולה המרתקת למטה, והעולם מרגיש חי פועם ונושם כמו סרט ואתם חלק מהעלילה בו.

ואיך לא? בתקופה ההיא, בגדאד הייתה אחת הערים הבודדות עם אוכלוסיה של מעל מיליון תושבים, מדובר בצומת תרבותית אדירה ובמרכז סחר עולמי אמיתי. לא יהיו פה ספוילרים, אבל כפי שהבנתם, במיראז' אתם משחקים בתור באסים, גנב צעיר שאחרי פריצה מבולבלת, בסופו של דבר נמשך לעולם האחוות של ביייק, ועולה בשורות המתנקשים בבגדאד של המאה ה-9 בעודו תר אחרי עקבותיהם של מנהיגי המסדר המסתורי.

מגרש המשחקים המושלם עם כוכבית

ליוביסופט היו בכלל תכניות אחרות לגמרי לדמות המשנה של באסים, שהיה מיועד במקור להיות הרחבה נוספת ל-Assassin's Creed Valhalla של שנת 2020, ובסוף הפך למשחק טריפל A מלא. זה שהכוכב החדש לא חתיך הורס כמו רוב הדמויות הראשיות בסדרה, אומר משהו על ההתבגרות והגישה של יוביסופט לסדרה הכל כך יקרה לה.

כשזה ממגיע למשחקיות, בגדאד יש את כל הכלים והמאפיינים לעניק לכם חוויית פארקור שורשית בצורה הטובה ביותר. רחובותיה הצפופים של העיר וגגותיה השטוחים, מתאימים את עצמם במיוחד לגיימפליי שממריץ אתכם לבצע סוג של פעילות גופנית. אלמנטים רבים מאפשרים לכם לייעל את המסע למשימה הבאה. יוביסופט מעניקה לכם את כל הכלים לעשות שימוש בקשת של מיומנויות ואלמנטים רבים כדי לחקור את העיר ולהפוך לחלק מההיסטוריה שלה. הצוותים שהופקדה בידיהם מלאכת הפיתוח, עשו הכל כדי לעודד אתכם להיות דיסקרטיים, מה שלעיתים מתפרש גם במערכת לחימה מוגבלת.

אבל זה לא אמור להטריד אתכם במיוחד, שכן, השיפורים בארגז הכלים שלכם במשחק, כולל הזדמנויות הסתננות וחדירה מגוונות. מיראז' מזמינה אותך לחקור, לנחש, להסיק, ולהגיע לבסוף בדיסקרטיות אל המטרה שלך.

הנוסחה מוכרת אבל משופרת

המטרה הזו, אם מדובר במשימה ראשית או במשימת צד (והייתי שמח לקבל עוד כמה וכמה כאלה, כי אין הרבה וחבל) היא תהליך שלם של מעקב לפני משימה כדי להגיע ליעד שלך בלי צורך פשוט לעקוב אחר נקודה על המצפן. עליכם להבין בכוחות עצמכם מי יהיה הסוחר או החייל הנכון שיוביל אתכם להשלמת המשימה הנוכחית שלכם, רק חבל שלפעמים המשחק לא מותיר לכם הרבה ברירות ופשוט מכוון אתכם ליעד בלי שתתאמצו.

בהתאם למסורת, באסים נלחם עם פגיון וחרב, בדיוק כמו אלטייר וצריך לדעת לתזמן תנועות והתחמקויות כדי להימנע מנזק, ובכל זאת להיות פגיע מספיק כדי שאם יותר מדי מצטרפים למאבק, אתה צריך לנצח או ליסוג באלגנטיות .זה עובד ברוב המקרים בצורה טובה, אבל מה שעבד היטב בקרבות ה-Origins ו-Oddisey, מרגיש מעט מוגבל ויש לכם חלון זמן קטן מאוד, אתה מאבדים נתח גדול למדי מהבריאות שלכם.

שינוי די גדול במיראז' הוא עץ המיומנויות. יש הפעם 3 עצי מיומנות ((Phantom, Trickster ו-Predator) עם נקודות שנצברו על ידי השלמת משימות ראשיות וצדדיות, ולנשקים שלכם יש שלוש רמות של שדרוגים שמצריכים שרטוטים ושאר ירקות וחומרים שנמצאים בתיבות החבויות בבתי משמר ובמעוזים ברחבי בגדד. מה שיכול לעזור במקרה הזה הוא התוספת הגדולה היחידה מהטרילוגיה האחרונה שחוזרת והיא עיט המחמד שלך, המשמש כדי לסייע בחיפוש אחר מעוזים, תיוג אויבים, יעדים וכניסות נסתרות ובהמשך פריטי אספנות.

מלבד משימות הצד הלא רבות אך המהנות במיראז', יש לבאסים כמובן את המטרה הראשית וזו שהעלילה מכתיבה לנו, והיא הניסיון לאתר את ראשי המסדר בבגדד על ידי מעקב אחר מובילים והשלמת מקרים וחוזים שחושפים לאט לאט מי באמת מושך בחוטים בבירת עיראק מימי הביניים. ישנה תחושה כיפית של הישג כאשר תפריט החקירה נחשף לאיטו כאשר כל ניצחון קטן מביא איתו גילויים חדשים וקווי חקירה חדשים שנבנים לקראת המטרה הסופית שלך לפטר את העיר מהקבון רעול המסכות הרקוב. עם זה.

גזר דין

מיראז' באמת דוחף את תפקידך כמתנקש להשיג את מבוקשך: כייסות, האזנות סתר, פטפוטים למקומיים, שליחת חברי מסדר בדרג נמוך יותר, כל מטרה מקדשת את האמצעים. לי אישית הפריע במשחק שרמת הקושי הגבוהה ביותר (יש 3 רמות) לא קשה בכלל, והמפתחים יצרו מנגנון שלוקח אותך לפעמים יד ביד לעבר ההתקדמות במשחק, כך שהאתגר פוחת והרגשת העולם פתוח לפעמים מרגישה מוגבלת. מצד שני, יש תחושה נהדרת של התקדמות במשחק באמצעות שיטוטים ברחבי בגדאד ויוביסופט הצליחה הפעם לדחוף את ההתגנבות לקדמת הבמה, ועל כך מגיע לה שאפו.

Assassin's Creed Mirage ישוחרר היום, ה-5 באוקטובר ל- Xbox OnePS4 ,PC ,Xbox Series X | SPS5 וגם ללונה (Luna).

*תודה לעדלי יונייטד שסיפקה לנו קוד למשחק

מיראז' יחזיר אתכם לשורשי הסדרה
יוביסופט הצליחה הפעם לדחוף את ההתגנבות לקדמת הבמה, ועל כך מגיע לה שאפו
ביקורת גולשים5 Votes
8.4
8.4

כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות