מעריצים רבים מחכים לשמוע פרטים על משחק חדש בסדרת Dead Space מאז שוחרר הפרק המרכזי השלישי לפני יותר מעשר שנים, אבל, ביטולו של משחק 'מלחמת הכוכבים' תחת שם הקוד "Project Ragtag" שהוביל לבסוף לסגירתו של האולפן Visceral Games באוקטובר 2017, מה שערער אצלם את התקווה לכותר Dead Space 4.
ניצוצות של תקווה חזרו לעיניהם של המעריצים כשהרימייק של המשחק הראשון ששוחרר על ידי Motive Studios בתחילת 2023 בהחלט הצית מחדש את הסדרה – לפחות עד שהמכירות, למרות קבלת פנים ביקורתית סולידית, התבררו כנמוכות מדי, וחברת EA החליטה להחזיר את ה-IP למדף.
בראיון וידאו עם היוטיובר Dan Allen Gaming, עם שלושה מיוצרי הזיכיון המקוריים (ברט רובינס, גלן סקופילד וכריסטופר סטון) חשפו שהם למעשה הציעו את 'Dead Space 4' לאלקטרוניק ארטס בשנת 2024 אך היא דחתה את הרעיון.
סקופילד שהוא למעשה יוצר הסדרה וידוע גם כמי שהקים את האולפן Sledgehammer Games (משחקי CoD כמו WWII) אמר: "ניסינו, למעשה, אתם יודעים, שלושתנו, להציע את 'Dead Space 4'. זאת אומרת, אנחנו מדברים השנה. לא העמקנו יותר מדי; הם פשוט אמרו שאנחנו לא מעוניינים כרגע, אנחנו מעריכים את זה, בלה בלה בלה. אנחנו יודעים עם מי לדבר, אז לא הלכנו ולקחנו את זה הלאה, וכיבדנו את דעתם.".
סטון אמר שהתעשייה נמצאת במקום מוזר כרגע, ואנשים ממש מהססים לקחת סיכונים על דברים, "אז אתה חייב, אתה יודע, לקחת את זה בערבון מוגבל. מי יודע, אולי יום אחד. אני חושב שכולנו נשמח לעשות את Dead Space 4", וסקופילד ענה לו ואמר: "כן, יש נו כמה רעיונות".
יכול להיות שמדובר בעיתוי גרוע, ואם היו מציעים את הרעיון לאלקטרוניק ארטס לגבי כותר רביעי בסדרה, לפני כשלונו של הרימייק, הדברים היו נראים אחרת.
הצלע השלישית בראיון, ברט רובינס, היה המייסד של Ascendant Studios ומנהל המשחק ב-Immortals of Aveum, שנחל כישלון חרוץ, מה שהוביל לפיטורים מאסיביים באולפן. גלן סקופילד וכריסטופר סטון היו מנהלי המשחק והראשון היה מנהל הקריאייטיב הראשי באולפני Striking Distance ב-Callisto Protocol, שגם הוא לא זכה להצלחה רבה בהשוואה לתקציבו.
כיום, שלושתם נמצאים במקומות אחרים. בספטמבר השנה הצטרף ברט רובינס ל-Absurd Ventures, האולפן החדש שנוצר ב-2021 על ידי דן האוזר מרוקסטאר גיימס (Rockstar Games), כמנהל משחקים בפרויקט שטרם הוכרז. כריסטופר סטון הפך למנכ"ל הסטודיו של VOID Interactive, המפתח מאחורי משחק ה-FPS הטקטי Ready or Not, באוגוסט.
באשר לסקופילד, הוא אמר בראיון הווידאו שהוא עובד על פרויקט קטן יותר. "אנחנו מנסים להשיג מימון כרגע. זה פרויקט די מרגש. הוא קטן יותר, ואני הולך להיות המפיק בפועל של זה. כשתשמעו במה מדובר, אם נקבל את המימון, תבינו. זה משהו די מיוחד בשבילי.".