דיווח: סוני תייצר פחות קונסולות PS5, מתקשה להגיע למחיר סופי

החברה מתכננת לייצר בין 5 ל-6 מליון יחידות פלייסטיישן 5 (PS5); בעבר מכרה כ-7.5 מליון יחידות PS4

סוני תייצר רק בין 5 ל-6 מליון יחידות של PS5 במהלך 2 הרבעונים הראשונים של הקונסולה בשוק. הסיבה לכך, על פי הדיווח החדש במגזין בלומברג, היא שהחברה צריכה להתמודד עם מחסור ניכר ברכיבי אלקטרוניקה לקונסולה. המספר הזה נמוך מעט מ-7.5 מליון היחידות של PS4 שסוני מכרה בין נובמבר 2013 למרץ 2014, שותפי הייצור של ה-PS5 לאחרונה קיבלו מידע על המספר של 5-6 מליון מסוני, שככל הנראה אינו מושפע מהמצב העולמי.

למעשה הסיבה העיקרית היא שייצור הקונסולה עצמה יקר במיוחד; קיים מחסור חמור בחלקים שסוני צריכה עבור ה-PS5 מה שמעלה את מחירי הרכישה שלהם. בסוני מעריכים שכדי למכור את המוצר ברווח, הם יצטרכו לתמחר אותו באזור ה-499 ל-549 דולר. זו הסיבה שעד כה סוני נמנעה מלדווח על מחיר לקונסולה ולכן לא דיווחה על מחיר גם לקמעונאים. לשם השוואה, הדור הנוכחי הושק במחיר של 400 דולר, הדגם הבסיסי עומד כיום על 300 דולר ובעוד דגם ה"פרו" המתקדם שהושק ב2016 עולה 400 דולר.

ezgif 2 7c1391bbfb86

במידה וכך יהיה, זו לא הפעם הראשונה שסוני תיאלץ להתמודד עם תגי מחיר גבוהים במיוחד, ב-2006 ה-PS3 הושקה במחיר חסר תקדים של 500 דולר ודגם קצת יותר משוכלל ב600 דולר. קהילת הגיימרים זעמה על מחיר זה במשך לא מעט שנים ואין ספק שמדובר בסיבה העיקרית למכירות הנמוכות של הקונסולה בהשוואה ל-X360.

עד כה מגפת הקורונה השפיעה בעיקר על תכניות השיווק של סוני עבור ה-PS5, אך אם המצב יימשך, המגפה גם עלולה להשפיע על קצב הייצור וכמות ההזמנות שיהיה ניתן לבצע. בסוני גם היו צרכים להכריז במרץ האחרון על תכניותיה העסקיות לשנה הקרובה אבל זה לא קרה מאחר שביפן (כמו ברוב העולם) מוטל סגר על האוכלוסייה והיא נאלצת להישאר בבית. הדו"ח הכלכלי של החברה שאמור להימסר ב30 באפריל צפוי גם הוא להידחות.

סוני לא מתכוונת לדחות את השקת ה-PS5 עקב הקורונה, זאת מאחר שגם מייקרוסופט (Xbox Series X) טענה בחודש שעבר שאין בכוונתה לעשות זאת. מה שבטוח זה שמלחמת הקונסולות של הדור הבא כבר כאן, ואנו מקווים שחוסר הוודאות ישתנה בקרוב, ונמשיך לעדכן אתכם בהתאם להתפתחויות.


 

 

 

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפה בכל התגובות